Ποιο λάδι (εκτός από το ελαιόλαδο) κάνει καλό στην υγεία:

Τελικά, ποιό λάδι καλό στην υγεία σου; Από το λάδι μέντας για το φούσκωμα ως το λάδι λιναρόσπορου για απαλή επιδερμίδα, βάλαμε τα έλαια στο μικροσκόπιο

21.03.2017

εχεις διαβασει

Αναρωτήθηκες ποτέ ποιό έλαιο μπορεί να αλλάξει τη ζωή σου, ποιό λάδι πέραν του ελαιόλαδου μπορείς να βάλεις άφοβα στη σαλάτες και να έχεις σούπερ οφέλη υγείας. Ο συγγραφέας Benjamin Brown συγκρίνει κάθε έλαιο κι εσύ μετράς οφέλη.

 

Ρέγγα – 1 μερίδα (1 φιλέτο)

Ιχθυέλαιο

Τα έλαια από ψάρια είναι γνωστά για τα Ω-3 λιπαρά οξέα που περιέχουν και η αλήθεια είναι πως η γεύση τους δεν θυμίζει σχεδόν καθόλου ψάρι. Τα ω3 λιπαρά μπορούν να αλλάζουν τη δομή του εγκεφάλου και να διαφοροποιούν τη δραστηριότητα της σεροτονίνης και της ντοπαμίνης, αφήνοντάς σε χαρούμενη και γεμάτη ευεξεία.

Άλλωστε, φέτος δημιουργήθηκε και το πρώτο 100% οργανικό ιχθυέλαιο σε υγρή μορφή, οπότε ακόμα και ως συμπλήρωμα, το λάδι ψαριού πρέπει να βρει θέση στη διατροφή σου. Ένα κουτάλι του γλυκού καθημερινά, μπορεί να σε βοηθήσει να δεις διαφορά σε προβλήματα όπως η αρθρίτιδα ή η κατάθλιψη.

 

Έλαιο από λιναρόσπορο (λινέλαιο)

Όπως και οι λιναρόσποροι που εύκολα μπαίνουν σε κάθε πιάτο, από τη σαλάτα ή το smoothie μέχρι το κυρίως πιάτο σου, έτσι και το λινέλαιο  είναι τέλειο για τη διατροφή σου. Σε έρευνα που δημοσιεύτηκε, γυναίκες που κατανάλωναν λινέλαιο καθημερινά για 12 εβδομάδες, είχαν σημαντική διαφορά στην επιδερμίδα του, βλέποντας το δέρμα του να είναι πιο απαλό και με λιγότερα σημάδια, χάρη στις ενυδατικές ιδιότητες του ελαίου λιναρόσπορου.

Οι συμμετέχουσες στην έρευνα, κατανάλωναν ένα κουτάλι λινέλαιο,οπότε το ίδιο μπορείς να κάνεις κι εσύ, βάζοντάς το στο ντρέσινγκ της σαλάτας σου, μαζί με πορτοκάλι και μέλι και λίγη μουστάρδα ή στο γιαούρτι σου.

1. Λάδι λιναρόσπορου

Μπορείς να βάλεις ελαιόλαδο για ντεμακιγιάζ;

Έλαιο κολοκυθόσπορου

Οι σπόροι της κολοκύθας που γίνονται έλαιο, βελτιώνουν όπως φανερώνουν έρευνες, την υγεία της καρδιάς. Το σκούρο πράσινο χρώμα του ελαίου και το υπέροχο άρωμά του αλλά και τα θρεπτικά του συστατικά (λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, βιταμίνη Ε) μόνο καλό κάνουν στη λειτουργία του κυκλοφορικού αλλά και στην επιδερμίδα.

Χρησιμοποίησε μια κουταλιά ελαίου κολυκυθόσπορου πάνω από μια φέτα μαύρο ψωμί αντί για ελαιόλαδο ή και στις σούπες σου για πιο ελαφριά γεύση.

 

Έλαιο μέντας

Αυτό το άρωμα που παίρνεις πίνοντας ένα φλιτζάνι τσάι μέντας, προκύπτει από τα έλαια της μέντας, τα οποία και βοηθούν την υγεία του πεπτικού μας συστήματος.

Η χρήση του ελαίου μέντας αποτελεί αντικείμενο μελέτης εδώ και 20 χρόνια και έχει βρεθεί πως βελτιώνει την πέψη ενώ μειώνει συμπτώματα όπως το φούσκωμα, τα αέρια και οι πόνοι στο έντερο.

Λάδι καρύδας

Το λάδι καρύδας

Από το δημοφιλέστερα έλαια πλην του ελαιόλαδου, το λάδι καρύδας αποτελεί το must των σταρ του Χόλιγουντ που το χρησιμοποιούν στις συνταγές τους.

Τα ιατρικά οφέλη του λαδιού καρύδας είναι πολλά και έχουν μελετηθεί στην Ασία, στην οποία το έλαιο καρύδας χρησιμοποιείται κατά κόρον.

Τα φυσικά αντιοξειδωτικά και αντιβακτηριακά του συστατικά έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και βοηθούν στην νεανικότητα της επιδερμίδας αλλά και των έσω οργάνων.

Προσοχή: προσπάθησε να μην  μαγειρεύεις το λάδι καρύδας γιατί ανήκει στα κορεσμένα λιπαρά αλλά πρόσθεσέ το σε σαλάτες, γλυκά ωμής διατροφής και στις κρέμες προσώπου σου.

Λάδι καρύδας για δυνατά μαλλιά, πυκνά φρύδια (και άλλοι 5 τρόποι να το χρησιμοποιείς!)

 

Έλαιο Σουσαμιού (Σησαμέλαιο)

Το σησαμέλαιο είναι πολύ σταθερό έλαιο χάρις στα φυσικά αντιοξειδωτικά που περιέχει, όπως είναι η σησαμόλη, η σησαμινόλη και οι τοκοφερόλες.

Επίσης, η χλωροφύλλη που περιέχεται στο σησαμέλαιο έχει επίσης αντιοξειδωτική δράση εφόσον διατηρείται σε σκιά ενώ περιέχει μεγάλες ποσότητες βιταμινών της ομάδας Β, βιταμίνη Ε, ιχνοστοιχεία, μέταλλα. Το σησαμέλαιο περιέχει 45% μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, 40% πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και 15% κορεσμένα λιπαρά οξέα ενώ αποτελεί φυσικό καθαριστικό για τα δόντια.

Ταυτόχρονα, εκτός από τη μαγειρική (χρησιμοποιείται κατά κόρον στις χώρες του Τρίτου Κόσμου), το σησαμέλαιο μπορεί να σε βοηθήσει να καθαρίσεις το στόμα. Όπως φανερώνουν πολλές έρευνες που έγιναν με βάση το σησαμέλαιο, αυτό μπορεί να σκοτώσει βακτήρια, να απομακρύνει την πλάκα στα δόντια και να καθαρίσει την αναπνοή σου.

Λάδι από μαύρο κύμινο

Tο έλαιο του μαύρου κύμινου περιέχει φωσφορικά άλατα, σίδηρο και ενώσεις υδατανθράκων, και αντιβιοτικά που είναι ικανά να σκοτώσουν τα μικρόβια. Η χημική ανάλυση του κόκκου μαύρου κυμινου, αποκάλυψε  ότι περιέχει καροτίνη η οποία μετατρέπεται στο ήπαρ σε βιταμίνη Α, η οποία είναι γνωστή για την αντικαρκινική δράση της. Άλλες αναλύσεις απέδειξαν ότι ο κόκκος μαύρου κυμίνου περιέχει ισχυρές σεξουαλικές ορμόνες, διεγερτικά, ούρων και χολής διουρητικά, πεπτικά ένζυμα, αντιόξινα και ηρεμιστικά.

Πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι το μαύρο κύμινο ενεργοποιεί το ανοσοποιητικό σύστημα του σώματος και αυξάνει την αντοχή σε ασθένειες. Η συνεχής χρήση του μαύρου κύμινου έχει προληπτική δράση κατά των ασθενειών.
Εκείνοι που επιδιώκουν μόνιμα την υγεία θα πρέπει να χρησιμοποιουν το λάδι στο πρωινό, στο μεσημεριανό τους γεύμα, και δείπνο.

Αν μία μικρή ποσότητα ελαίου αναμιγνύεται με μέλι θα είναι πιο αποτελεσματική. Μελέτες ενισχύουν την αντιαλλεργική δράση του ελαίου μαύρου κυμίνου. Μάλιστα, η χρήση λαδιού μαύρου κυμίνου βοηθά τους ανθρώπους με αρθρίτιδα και υψηλό πυρετό.

Βάλε λάδι, αλλά από καρύδα, αβοκάντο, φιστίκι…

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece