Ξέρεις τι οφέλη έχει η ρόκα; Το λαχανικό-ασπίδα της υγείας σου!

Αυτό είναι το σούπερ λαχανικό που θα σε προστατεύσει από την οστεοπόρωση, την παχυσαρκία και τον καρκίνο.

19.02.2019

Γράφει: Κατερίνα Παπανικολάου

εχεις διαβασει

Ξέρεις τι οφέλη έχει η ρόκα; Το λαχανικό-ασπίδα της υγείας σου!

Είναι άριστο τονωτικό και εξαιρετικά υγιεινό χόρτο. Η ρόκα καθαρίζει το αίμα, βοηθά στην αύξηση της αιμοσφαιρίνης στο αίμα, απομακρύνει τη χοληστερόλη, ενισχύει τα τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων, ρίχνει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, σταθεροποιεί το μεταβολισμό και συνεπώς στην προσπάθειά σου να χάσεις βάρος.

Διάβασε επίσης: 6 τρόποι να διατηρούνται φρέσκα τα φρούτα και τα λαχανικά σου για περισσότερο

Ας τη δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά πως δρα στον οργανισμό μας:

Αντικαρκινική δράση

Η ρόκα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά τα οποία αποτελούν την καλύτερη αντικαρκινική ασπίδα του οργανισμού. Όλα όσα κάνουν τη ρόκα πικρή βοηθούν στην αντιμετώπιση των επιβλαβών και καρκινογόνων επιδράσεων των οιστρογόνων του οργανισμού, απωθώντας έτσι μορφές καρκίνου όπως του προστάτη, του στήθους, του τραχήλου της μήτρας, του παχέος εντέρου και των ωοθηκών.

Αδυνατιστικά οφέλη

Και αυτό γιατί βοηθάει στην καλή λειτουργία του μεταβολισμού και του νευρικού συστήματος. Η υψηλή της περιεκτικότητα σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β βοηθάει στη καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και του μεταβολισμού. Μία κούπα ψιλοκομμένη ρόκα, αντιστοιχεί σε 5 μόλις θερμίδες, ενώ η υψηλή περιεκτικότητά της σε φυτικές ίνες βοηθάει τη διαδικασία της πέψης και τη σωστή λειτουργία του εντέρου.

Τονώνει το ανοσοποιητικό

Eίναι πλούσια σε βιταμίνη C η οποία συντελεί στο σχηματισμό του κολλαγόνου, βοηθάει στην απορρόφηση του σιδήρου και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Προστατεύει το DNA σου

Η χλωροφύλλη, η υπεύθυνη για το πράσινο χρώμα όπου υπάρχει αυτό στη φύση, περιέχει μεγάλες ποσότητες μαγνησίου, το οποίο ενισχύει τη σωστή λειτουργία πάνω από 300 μεταβολικών δράσεων στον οργανισμό. Επίσης, προστατεύει από τις αφλατοξίνες, που συχνά συναντώνται σε μουχλιασμένα δημητριακά και όσπρια και μπορούν να προκαλέσουν σοβαρές βλάβες στο DNA και το συκώτι.

Δυναμώνει τα οστά σου

Συγκριτικά με το σπανάκι και άλλα λαχανικά με φύλλα, η ρόκα έχει τη χαμηλότερη περιεκτικότητα σε οξαλικά. Αυτή η ιδιότητά της, σε συνδυασμό με την πληθώρα βιταμινών (κυρίως της βιταμίνης Κ) και μετάλλων που συναντά κανείς σε αυτή, την καθιστούν σημαντική στη διατήρηση της υγείας των οστών.

Διάβασε επίσης: Να γιατί πρέπει να τρως μπρόκολο 2 φορές την εβδομάδα (και η γρήγορη συνταγή για ψητές κροκέτες μπρόκολου)

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece