Τέσσερα σημάδια ότι τρως πολλά φρούτα

Μήπως, για παράδειγμα, ακολουθείς μια υγιεινή διατροφή αλλά δε χάνεις κιλά; Ιδού τι λέει η διαιτολόγος.

πολλά φρούτα Istock

Aπό την Βίρνα Σκουλίδη, διαιτολόγο - διατροφολόγο, Facebook: Dietliciousgr, Instagram: dietlicious.gr

Τα φρούτα είναι υγιεινά. Αποτελούν ιδανικό σνακ μέσα στην ημέρα και περιέχουν πολλές βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Τις τελευταίες δεκαετίες προωθείται η σύσταση για αύξηση καθημερινής κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών στις 5 με 9 μερίδες. Ωστόσο, αυτή η σύσταση κάπου παρερμηνεύτηκε, με τους περισσότερους να την ακολουθούν μονομερώς, καταναλώνοντας τελικά πολύ μεγαλύτερες ποσότητες φρούτων μέσα στην ημέρα, ξεχνώντας τα λαχανικά.

Μήπως τρως περισσότερα φρούτα από αυτά που χρειάζεσαι καθημερινά; Μπορείς να το διαπιστώσεις με τα παρακάτω σημάδια:

1. Νιώθεις συχνά φούσκωμα

Τα φρούτα είναι από τις τροφές που πυροδοτούν το φούσκωμα στην κοιλιά και η εξήγηση είναι απλή: Τα φρούτα είναι πλούσια σε ένα είδος σακχάρων, τη φρουκτόζη. Δυστυχώς, πολλοί είναι εκείνοι που δεν έχουν την ικανότητα να πέψουν και να απορροφήσουν επαρκώς, δια μέσω του λεπτού εντέρου, μεγάλες ποσότητες φρουκτόζης. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι πάνω από το 40% των ατόμων υποφέρουν από δυσσαπορόφηση φρουκτόζης. Έτσι λοιπόν, τα φρούτα που θα καταναλώσεις μένουν στο στομάχι και ζυμώνονται με τη βοήθεια των βακτηρίων. Το αποτέλεσμα είναι, η δημιουργία αερίων και φουσκώματος.

2. Έχεις διάρροια ή Συνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου

Μαζί με την δυασαπορρόφηση φρουκτόζης, που συνήθως οδηγεί σε διάρροια. Οι κλινικές εκδηλώσεις της δυασαπορρόφησης υδατανθράκων (συμπεριλαμβανομένου και της φρουκτόζης) περιλαμβάνουν μετεωρισμό, κοιλικές κράμπες και πόνο, διάρροια και μερικές φορές πονοκέφαλο, ιδίως μετά την κατανάλωση ενός τροφίμου που δεν απορροφήθηκε ολοκληρωτικά η ζάχαρη που περιείχε. Πολλά φρούτα (όπως τα μήλα) είναι πλούσια σε πηκτίνη, ένας τύπος φυτικών ινών, την οποία πολλά άτομα με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου δεν μπορούν να διασπάσουν.

Διάβασε επίσης: Υγιεινή δίαιτα detox για να απαλλαγείς από το φούσκωμα άμεσα

3. Δεν χάνεις βάρος

Το σενάριο έχεις ως εξής: έχεις ξεκινήσει να τρέφεσαι υγιεινά, έχεις κόψει τα αναψυκτικά, τα γλυκά, τα junk foods, αλλά ακόμα το πρόβλημα της ζυγαριάς παραμένει. Ίσως το λάθος βρίσκεται στην κατανάλωση φρούτων. Δεν χωράει αμφισβήτηση ότι τα φρούτα είναι η καλύτερη και πιο υγιεινή εναλλακτική όταν λιγουρεύεσαι κάτι γλυκό ή άλλο "απαγορευμένο" τρόφιμο. Όταν όμως, τα φρούτα είναι ένα βασικό στοιχείο σε κάθε γεύμα και σνακ, μπορεί στο τέλος της ημέρας να τρως πάρα πολλούς υδατάνθρακες σε σχέση με αυτούς που χρειάζεσαι και να μην βοηθάς στη διαδικασία απώλειας βάρους. Εν συντομία, κάθε φορά που τρως υδατάνθρακες το σάκχαρο του αίματος ανεβαίνει. Αυτό προκαλεί το σώμα να απελευθερώσει την ινσουλίνη για να μειώσει το σάκχαρο στο αίμα. Πώς το κάνει αυτό; Με τη μετατροπή του σε λίπος για αποθήκευση!

Διάβασε επίσης: Γιατί δεν μπορώ να χάσω βάρος; Μερικοί λόγοι που κολλά η ζυγαριά

4. Λιγουρεύεσαι συνέχεια κάτι γλυκό

Η αύξηση στα επίπεδα σακχάρου του αίματος που προκαλεί η κατανάλωση φρούτων δεν διαρκεί πολλή ώρα. Αν φας ένα φρούτο μόνο του σαν σνακ, ίσως να έχεις προσέξει ότι η διάρκεια κορεσμού που νιώθεις διαρκεί για περίπου 30 λεπτά και μετά αρχίζει η κοιλιά σου να γουργουρίζει. Αυτό οφείλεται στο ότι, τα φρούτα περιέχουν ελάχιστη πρωτεΐνη και λίπος (έως καθόλου), συστατικά που προσφέρουν κορεσμό στον οργανισμό. Εκτός από τη σχέση με τα επίπεδα σακχάρου αίματος, η κατανάλωση φρούτων έχει άλλη μία επίδραση. Η φρουκτόζη που περιέχουν, δεν πυροδοτεί την απελευθερώση λεπτίνης, την ορμόνη που που σηματοδοτεί το αίσθημα κορεσμού. Αντ' αυτού, πυροδοτεί την έκκριση γκρελίνης, μίας ορμόνης που διεγείρει το αίσθημα πείνας. Την επόμενη φορά λοιπόν, αντί για ένα μήλο ή μία απλά μπανάνα για σνακ, συνόδεψε το φρούτο σου με τρόφιμα που περιέχουν πρωτεΐνη και / ή λίπος όπως, φυστικοβούτυρο, ξηρούς καρπούς, τυρί, γιαούρτι.

Διάβασε επίσης: 8 σνακ με λίγες θερμίδες για την καταπολέμηση κάθε λιγούρας από άγχος

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i