Πώς θα απαλλαγώ από το σπλαχνικό και κοιλιακό λίπος;

Τελικά είναι εύκολος ή δύσκολος αντίπαλος;

σπλαχνικό και κοιλιακό λίπος

Από τον Σωτήρη Πασιαλή, Γυμναστή - Personal Trainer

Είναι γεγονός ότι από τότε που αρχίσανε να κυκλοφορούν στο εμπόριο και στο διαδίκτυο άρθρα για την απώλεια βάρους και λίπους, συνεχώς διαβάζουμε για την σημαντικότητα και την επικινδυνότητα του λίπους στην κοιλιακή κοιλότητα το λεγόμενο «Σπλαχνικό λίπος».

Tι είναι το σπλαχνικό λίπος; 

Το σπλαχνικό λίπος είναι ο τύπος λίπους που περιβάλλει πολλά ζωτικά όργανα και κυρίως το συκώτι, τα έντερα και το στομάχι και δεν μπορεί να φανεί τόσο εύκολα όσο το υποδόριο λίπος, το οποίο βρίσκεται αποθηκευμένο κάτω από το δέρμα και είναι διαφορετικός τύπους λίπους.

Πολλές φορές αναφέρεται και ως «ενεργό λίπος» γιατί αυξάνει σημαντικά τα προβλήματα υγείας. Έχει ενοχοποιηθεί για καρδιοαγγγειακά προβλήματα, μιας και μπορεί να συσσωρευτεί και στις αρτηρίες και επίσης μπορεί να αυξήσει την αρτηριακή πίεση εξαιρετικά γρήγορα, καθώς και για διαβήτη τύπου 2 και αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι μια πρωτεΐνη που δεσμεύει τη ρετινόλη που αυξάνει την αντίσταση στην ινσουλίνη, εκκρίνεται από αυτόν τον τύπο λίπους. Μελέτες έχουν δείξει ότι άλλα εξίσου σοβαρά προβλήματα υγείας που μπορεί να προκληθούν από την μακροχρόνια εναπόθεση και διατήρηση σπλαχνικού λίπους στην κοιλιακή χώρα είναι εγκεφαλικό, διάφοροι τύποι καρκίνου καθώς και Αλτσχάιμερ.

Ο τρόπος μέτρησης του σπλαχνικού λίπος είναι χρονοβόρος και δαπανηρός και για το λόγο αυτό μεγάλοι πάροχοι ιατρικών υπηρεσιών χρησιμοποιούν πιο συχνά γενικές οδηγίες για την αξιολόγησή του, όπως λόγου χάρη ότι υπολογίζεται περίπου το 10% του συνολικού σωματικού λίπους και έτσι είναι πιο εύκολο να υπολογιστεί.

Λίπους στην περιοχή της κοιλιάς

Η δημιουργία λίπους στην περιοχή της κοιλιάς οφείλεται κυρίως στην κακή και απρόσεκτη διατροφή και φυσικά ενισχύεται από την καθιστική ζωή και την έλλειψη άσκησης και σωματικής δραστηριότητας. Το καλό νέο όμως είναι ότι είναι δεκτικό στην άσκηση, στη σωστή διατροφή και γενικά στην αλλαγή του τρόπου ζωής γι’ αυτό το λόγο επικρατεί η αντίληψη ότι ο πιο επικίνδυνος τύπος λίπους «χάνεται» και πιο εύκολα αρκεί να γίνει μια καλή προσπάθεια από εμάς τους ίδιους.

Είναι πολύ σημαντικό να ακολουθούμε πάντα μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

Συνεπώς, θα πρέπει να αφαιρέσουμε από τις διατροφικές μας συνήθειες, τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα και λιπαρά, αναψυκτικά με προσθήκη ζάχαρης, επεξεργασμένα φαγητά καθώς διάφορα παχυντικά σνακ που κυκλοφορούν στο εμπόριο.

Σε αντίθεση με τα παραπάνω, θα πρέπει να εντάξουμε στο καθημερινό μας διατροφολόγιο περισσότερη πρωτεΐνη, λαχανικά, και σύνθετους υδατάνθρακες όπως φακές, φασόλια, γλυκοπατάτα.

Τέλος, θα πρέπει να χρησιμοποιούμε μεθόδους μαγειρέματος με χαμηλά λιπαρά όπως ψήσιμο ή βράσιμο, θα πρέπει να απαγορευτούν τα τηγανιτά, και φυσικά προτιμούμε πάντα το ελαιόλαδο στα φαγητά μας.

Και να την συνδυάσουμε με γυμναστική.

Σε συνδυασμό με την καλή μας διατροφή, είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να εντάξουμε στην καθημερινότητά μας την άσκηση, με όποιον τρόπο μπορεί ο κάθε ένας. Ακόμη και τα 15 λεπτά περπάτημα την ημέρα, που σε όλους φαίνεται εφικτό και πολλές φορές λίγο, είναι ζωτικής σημασίας για τον ανθρώπινο οργανισμό δεδομένου ότι βοηθάμε τους καρδιακούς παλμούς, τον μεταβολισμό και τις καύσεις λίπους.

Για τους πιο ενεργούς ενδείκνυται το τρέξιμο, το ποδήλατο, η κολύμβηση ή ακόμη και το σχοινάκι και γενικά η cardio προπόνηση που βοηθά στην ταχύτερη καύση λίπους.

Εξίσου σημαντικές ασκήσεις για την καύση λίπους είναι οι ασκήσεις με αντιστάσεις, όπως οι αλτήρες και τα λάστιχα. Με την προπόνηση δύναμης οι θερμίδες καίγονται πιο αργά με την πάροδο του χρόνου καθώς οι μύες δυναμώνουν και καταναλώνουν περισσότερη ενέργεια.

Μην ξεχνάμε ότι ο οργανισμός μας συνεχίζει τις καύσεις ακόμη και μία ώρα μετά το τέλος της προπόνησης ενδυνάμωση.

Αξίζει να σημειωθεί φυσικά και η σημαντικότητα των συνδυαστικών ασκήσεων ενδυνάμωσης καθώς με τον τρόπο αυτό πετυχαίνουμε ταυτόχρονη εκγύμναση διαφόρων μυϊκών ομάδων και μυϊκή ενδυνάμωση καθώς και καύσεις λίπους.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονίσουμε πως η έκκριση κορτιζόλης, που είναι η ορμόνη του στρες, ενεργοποιεί και αυξάνει την αποθήκευση σπλαχνικού λίπους, που σημαίνει ότι αυτό που επίσης πρέπει να επιτύχουμε είναι να μειώσουμε το στρες στη ζωή μας με όποιο τρόπο μπορούμε.

Το συμπέρασμα είναι ότι η σωστή και ισορροπημένη διατροφή σε συνδυασμό με την σωματική δραστηριότητα είναι το πιο σημαντικό για την επίτευξη του στόχου μας, που δεν είναι άλλος από την μείωση του σπλαχνικού λίπους, την μείωση του βάρους μας, την βελτίωση εικόνας μας και σαφώς της φυσικής και ψυχολογικής μας κατάστασης.

Πώς θα μπορέσουμε να το επιτύχουμε αυτό; Αν έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι πετυχαίνοντας τα παραπάνω εναποθέτουμε ακόμη ένα λιθαράκι στη βελτίωση της υγείας μας, το σοβαρότερο όλων.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i