Συναισθηματική υπερφαγία: Μήπως τρως υπερβολικά και δεν ξέρεις γιατί;

Αυτοί είναι οι 5 πιο κοινοί τύποι συναισθηματικής υπερφαγίας σύμφωνα με τη διατροφολόγο. Έτσι θα εντοπίσεις πότε και γιατί τρως πολύ.

young-woman-having-lunch-at-home-picture-id1049037050

Όλοι μας αισθανόμαστε, εκφραζόμαστε και αντιδρούμε σε σχέση με τα συναισθήματά μας διαφορετικά. Έτσι λοιπόν, υπάρχουν και διαφορετικοί τύποι συναισθηματικής υπερφαγίας.

Η κατανόηση αυτών των διαφορετικών τύπων είναι το κλειδί για να κατανοήσεις τις δικές σου συνήθειες (π.χ. θέλεις κάτι γλυκό όταν νιώθεις μεγάλη χαρά ή στενοχώρια;), αλλά και τι είναι αυτό που πυροδοτεί μία τέτοια συμπεριφορά.

Αφού προσδιορίσεις ποια είναι τα συναισθήματα που σε οδηγούν σε συναισθηματική υπερφαγία, θα είναι πιο εύκολο να βρεις και την λύση.

1. Ο εορταστικός τύπος υπερφαγίας

Είναι το άτομο εκείνο που γιορτάζει κάθε χαρούμενη στιγμή του με φαγητό και τελικά το παρακάνει. Σε αυτή την περίπτωση υπάρχει κάθε μέρα κάτι για να γιορτάσει μη γνωρίζωντας άλλον τρόπο για να το κάνει. Για κάποιους, απλά το να βρίσκονται σε καλή διάθεση είναι αρκετό για να πυροτοθεί η συναισθημετική υπερφαγία, αφού συνδέουν ένα θετικό συναίσθημα (ενθουσιασμός, έρωτας, ευδιαθεσία, κλπ) με το φαγητό.

2. O στενάχωρος τύπος υπερφαγίας

Στρέφεσαι στο φαγητό όταν τα πράγματα σε ζορίζουν και χρειάζεσαι κάτι για να νιώσεις καλύτερα. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί σε μία δύσκολη στιγμή σαν απόκριση του οργανισμού σε ένα έντονο και δυσάρεστο γεγονός, όπως η απώλεια ενός κοντινού προσώπου ή μία μεγάλη αποτυχία. Μπορεί όμως, να συμβαίνει και συνεχώς λόγω συναισθημάτων μοναξιάς, στενοχώριας ή κατάθλιψης. Αυτή η κατηγορία είναι και η πιο συνηθισμένη, αν σκεφτείς ότι όλοι λίγο πολύ, έχουμε φάει μία μεγάλη ποσότητα φαγητού (σοκολάτα, παγωτό, πίτσα, σουβλάκι, μακαρόνια) μετά από έναν χωρισμό.

Διάβασε επίσης: Γιατί ο χυλός βρώμης είναι το απόλυτο superfood πρωινό και ποια είναι η ιδανική μερίδα;

3. Ο θυμωμένος τύπος υπερφαγίας

Ο θυμός σε πολλούς μπορεί να έρθει ως μία γρήογορη έκρηξη συναισθημάτων ή να παραμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Και στις δύο περιπτώσεις, αυτό που θα τους ηρεμήσει γενικά είναι η ζάχαρη, καταναλώντας τελικά μεγάλες πσοότητες γλυκών ή τροφίμων που περιέχουν κρυφή ζάχαρη.

4. Ο ανεκπλήρωτος τύπος υπερφαγίας

Σε αυτή την κατηγορία τα υπερφαγικά επεισόδια πρόερχονται από την ανικανοποίηση από έναν ή περισσότερους τομείς στη ζωή σου. Για παράδειγμα, μία σχέση που βρίσκεται σε αδιέξοδο, μία δουλειά που δεν σου αρέσει, καταλήγοντας να νιώθεις εγκλωβισμένος κι ότι «βουλιάζεις» σε μία κατάσταση που δεν έχει νόημα ή που δεν μπορείς να αλλάξεις και ότι τίποτα στη ζωή σου δεν πληρεί τις προσδοκίες και τα θέλω σου. Το αποτέλεσμα είναι να καταφεύγεις στην υπερκατανάλωση φαγητού για να γεμίσεις το κενό. Για να σταματήσει αυτό, χρειάζεται να βρεις τρόπους να «χορτάσεις» τον εαυτό σου με πράγματα που δεν περιλαμβάνουν το φαγητό.

5. Ο αγχώδης τύπος υπερφαγίας

Μήπως πριν από μία σημαντική παρουσίαση στη δουλειά, ή κάτι άλλο που σε αγχώνει τρως μεγάλες ποσότητες από γλυκά κι άλλα junk food όπως πίτσα, αντί να τα διαχειριστείς πιο ψύχραιμα; Τα αγχώδη υπερφαγικά άτομα είναι εκείνα, που κατακλύζονται από πίεση και άγχος και ο τρόπος εκτόνωσης ή διαφυγής τους είναι το φαγητό. Ο συγκεκριμένος τύπος ατόμων, που βιώνουν την συναισθηματική υπερφαγία, είναι κι ο πιο ανησυχητικός, καθώς το χρόνιο στρες μπορεί να οδηγήσει σε καθημερινά υπερφαγικά επεισόδια, ακόμα και για απλές καθημερινές υποχρεώσεις, που ίσως στρεσάρουν το άτομο (π.χ. καθημερινά έξοδα, να πάνε τα παιδιά στις δραστηριότητες τους, να προλάβω να τελειώσω το project, κ.λπ.) καθιστώντας ακόμα πιο δύκολο να σταματήσουν να το κάνουν.

Διάβασε επίσης: Drunkorexia, βραδινή υπερφαγία και άλλες νέες διατροφικές διαταραχές που δε γνωρίζεις

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i