Τα οφέλη της φυτοφαγικής διατροφής για την υγεία

Η ρήση του Ιπποκράτη "η τροφή είναι το φάρμακό σου" επιβεβαιώνεται πλέον επιστημονικά.

οφέλη της φυτοφαγικής διατροφής

Από τη Δέσποινα Μαρσέλου, κλινικό διαιτολόγο με ειδίκευση στα αυτοάνοσα νοσήματα και μετεκπαίδευση στη φυτοφαγία, BSc, ΜSc, PgD (CERT Cornell University (getactive.grnotanordinarymum.gr). Στις μέρες μας ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι ανακαλύπτουν τα οφέλη της φυτοφαγίας, ενός σχετικά νέου διατροφικού πλάνου, για την υγεία τους. Με τον προσεκτικό σχεδιασμό, η διατροφή αυτή προσφέρει στον οργανισμό όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και συμβάλλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και την αντιμετώπιση πολλών παθήσεων, όπως καρδιαγγειακές παθήσεις, αυτοάνοσα νοσήματα, καρκίνος και χρόνια φλεγμονή.

Διάβασε επίσης: Φυτοφαγική ή vegan διατροφή; Ποιες οι διαφορές τους και ποια να προτιμήσεις;

Τα οφέλη της φυτοφαγικής διατροφής για την υγεία

Φυτοφαγική διατροφή και υγεία

Τα λαχανικά έχουν συγκεκριμένα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά με μεγάλη διατροφική αξία. Έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπος και υψηλή σε φυτικές ίνες, ενώ περιέχουν παράγοντες με γνωστές αντικαρκινικές ιδιότητες. Επιπλέον, όπως αποδεικνύεται σε σχετικές μελέτες, η κατανάλωσή τους σχετίζεται άμεσα με την πρόληψη σοβαρών νοσημάτων, εστιάζοντας κυρίως στην προστατευτική δύναμη των αντιοξειδωτικών συστατικών, βιταμινών και χημικών στοιχείων με παρόμοια δράση.

Τα πολύτιμα αντιοξειδωτικά

Οι προβολείς πέφτουν στα καροτενοειδή, αντιοξειδωτικές ουσίες που λαμβάνουμε μέσα από τα φρούτα και τα λαχανικά, κυρίως από τα σκούρα πράσινα μέρη, τα οποία μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης του καρκίνου. Το β-καροτένιο περιέχεται στα σκούρα πράσινα, τα κίτρινα και τα πορτοκαλί λαχανικά και "θωρακίζει" τον οργανισμό από τον καρκίνο των πνευμόνων, ενώ έχει βρεθεί ότι δρα αποτρεπτικά στον καρκίνο του στόματος, της κύστης, του λάρυγγα, του οισοφάγου και του μαστού. Λαχανικά όπως το λάχανο, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, το kale, το γογγύλι και τα λαχανάκι Βρυξελλών περιέχουν άλλα είδη αντιοξειδωτικών, φλαβονοειδή και ινδόλες, με αποδεδειγμένη καρκινική δραστηριότητα.

Η βιταμίνη C

Βρίσκεται σε μεγάλη ποσότητα στα εσπεριδοειδή και το ακτινίδιο και σε κάποια λαχανικά όπως η πιπεριά. Η βιταμίνη C δρα ως αντιοξειδωτικό και εξουδετερώνει τη μετατροπή των νιτρικών αλάτων σε καρκινογόνες ουσίες (νιτροσαμίνες) στο στομάχι. Σε έρευνες έχει βρεθεί ότι η εν λόγω βιταμίνη και τα καροτενοειδή μειώνουν αποτελεσματικά τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού και ενδεχομένως τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του οισοφάγου και στομάχου.

Το σελήνιο

Το βρίσκουμε στα τρόφιμα ολικής αλέσεως και τα βραζιλιάνικα καρύδια και διαθέτει τις ίδιες αντιοξειδωτικές επιδράσεις με τη βιταμίνη C και το β-καροτένιο. Ωστόσο, για να είναι ευεργετικό, θα πρέπει να το λαμβάνουμε από τις τροφές, καθώς τα συμπληρώματα, σε μεγάλες δόσεις, προκαλούν τοξικότητα.

Διάβασε επίσης: Θέλεις να γίνεις vegan; Αυτά είναι τα αρχικά βήματα που πρέπει να κάνεις

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i