Λίστα 2017: Οι 15 τροφές με τα περισσότερα φυτοφάρμακα (τρως φράουλες;) και οι 12 πιο αγνές (φρούτα και λαχανικά)

Την ετήσια λίστα με τα περισσότερο και λιγότερο μολυσμένα τρόφιμα ανακοίνωσε και φέτος η Ευρωπαΐκή Περιβαλλοντική Ομάδα Εργασίας

11.04.2017

εχεις διαβασει

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, η ετήσια έκθεση από την Περιβαλλοντική Ομάδα Εργασίας διαπίστωσε ότι σχεδόν το 70% των δειγμάτων 48 τύπων συμβατικών προϊόντων ήταν μολυσμένα με υπολείμματα φυτοφαρμάκων. Το θετικό στοιχείο της έκθεσης είναι πως σε σχέση με την περσινή χρονιά, έχουμε λιγότερα μολυσμένα τρόφιμα σε ποσοστό 6,6%.

Ο οδηγός Καταναλωτή EWG, βασίζει την έκθεσή του σε περισσότερα από 36.000 δείγματα των προϊόντων που ελέγχθηκαν από το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ και τον Οργανισμό Τροφίμων και Ποτών.

Όπως σημειώνεται οι φράουλες περισσότερο από κάθε άλλο φρέσκο φρούτο είναι γεμάτες από υπολείμματα φυτοφαρμάκων ακόμα κι όταν καθαρίζονται και συσκευάζονται, όπως άλλωστε συνέβη και το 2016. ΔΕΣ ΤΗΝ ΠΕΡΣΙΝΗ ΛΙΣΤΑ ΕΔΩ

 

Dirty dozen – Οι τροφές με τα περισσότερα φυτοφάρμακα

  1. φράουλες
  2. σπανάκι
  3. νεκταρίνια
  4. μήλα
  5. ροδάκινα
  6. αχλάδια
  7. κεράσια
  8. 8.σταφύλια
  9. σέλερι
  10. ντομάτες
  11. πιπεριές
  12. πατάτες

 Clean 15: Οι τροφές με τα λιγότερα ίχνη φυτοφαρμάκων

 
1. γλυκό καλαμπόκι
2. αβοκάντο
3. ανανάς
4. λάχανο
5. κρεμμύδια
6. κατεψυγμένος γλυκός αρακάς
7. παπάγια
8. σπαράγγια
9. μάνγκο
10. μελιτζάνα
11. πεπόνι μελιτώματος
12. ακτινίδια
13. πεπόνι κανταλούπ
14. κουνουπίδι
15. γκρέιπφρουτ

 

Δες και ολόκληρη η λίστα ξεκινώντας από τα πιο μολυσμένα τρόφιμα και κατεβαίνοντας στις τροφές με τα λιγότερα φυτοφάρμακα:

Φράουλες
Σπανάκι
Νεκταρίνια
Μήλα
Ροδάκινα
Αχλάδια
Κεράσια
Σταφύλια
Σέλινο
Τομάτες
Γλυκιές κόκκινες πιπεριές
Πατάτες
Αγγούρια
Τοματίνια
Μαρούλι
Αρακάς
Μύρτιλλα εισαγωγής
Πιπεριές τσίλι
Κέιλ
Μύρτιλλα αμερικής
Πράσινα φασόλια εισαγωγής
Δαμάσκηνα
Μανταρίνια
Σμέουρα

 

Καρότα
Κολοκύθα χειμωνιάτικη – πορτοκαλί
Πορτοκάλια

Κολοκύθα πράσινη καλοκαιρινή
Πράσινα φασολάκια εισαγωγής
Αρακάς Αμερικής
Καρπούζι
Μανιτάρια
Γλυκοπατάτες
Μπρόκολο
Γκρέιπφρουτ
Κουνουπίδι
Πεπόνι
Μελιτζάνα
Μάνγκο
Σπαράγγια
Παπάγια
Αρακάς κατεψυγμένος
Κρεμμύδια
Λάχανο

Τα τρια πιο καθαρά: Ανανάς- Αβοκάντο- Καλαμπόκι

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Πλάνο διατροφής επανεκκίνησης για μία εβδομάδα: Η αποτοξίνωση από επεξεργασμένες τροφές ξεκινά τώρα

Μπορείς να αρχίσεις να τρως λίγο πιο καθαρά και έχουμε το σχέδιο για μια καινούργια αρχή.

Τι τρώει η διαιτολόγος όταν κάνει δίαιτα: Όλα τα γεύματα της εβδομάδας από την Κλειώ Δημητριάδου

Τι τρώει η διαιτολόγος; Ακολουθεί πιστά τη δίαιτά της ή μήπως κάνει διατροφικές ατασθαλίες; Η αλήθεια στις φωτογραφίες που θέλεις να δεις.

Νούντλς, κινόα, ρύζι, ζυμαρικά: Ποια είναι πιο υγιεινή επιλογή;

Η διατροφολόγος Ξένια Παπαναστασίου βάζει σε τάξη τις απορίες μας

Χάλασα τη δίαιτα, τι να κάνω; Πόσες φορές μπορείς να χαλάσεις τη δίαιτα την εβδομάδα χωρίς πρόβλημα λέει η διαιτολόγος

Χάλασες τη δίαιτα;,Θες να μπορείς να τρως 2 και 3 free γεύματα την εβδομάδα; Η διαιτολόγος λέει αν μπορείς

Το τοστ μόλις έγινε η καλύτερη επιλογή για υγιεινό πρωινό! Να γιατί

Μόλις δημιουργήθηκε το πιο θρεπτικό ψωμί του τοστ και να οι δικές μου καλύτερες προτάσεις για τοστ!

#shapegreece