Ποια είναι τα συστατικά που πρέπει να περιέχει ένα ολοκληρωμένο vegan γεύμα;

Τι θα πρέπει να προτιμήσεις να προσθέσεις στα πιάτα σου;

01.08.2018

Γράφει: Κωνσταντίνα Μερκούρη

εχεις διαβασει

vegan γεύμα

Όλο και πιο δημοφιλής γίνεται η vegan διατροφή. Ωστόσο, αν αποφασίσεις να αποκλείσεις το κρέας από το πρόγραμμά σου, θα πρέπει να σιγουρευτείς πως εξακολουθείς να παίρνεις τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά από τα γεύματά σου.

Διάβασε επίσης: Τι επηρεάζει το γλυκαιμικό δείκτη ενός τροφίμου;

Κάθε γεύμα, για να είναι ισορροπημένο θα πρέπει να περιέχει το τρίπτυχο: πρωτεΐνες – υδατάνθρακες – λαχανικά, όπως και μια μικρή ποσότητα καλών λιπαρών (όπως είναι το ελαιόλαδο ή το αβοκάντο). Δες παρακάτω, αναλυτικά, τι θα πρέπει να προτιμήσεις σε κάθε κατηγορία, αν θέλεις να ακολουθήσεις vegan διατροφή.

Διάβασε επίσης: Δίαιτα με υδατάνθρακες: Το ολιγοθερμιδικό πλάνο 2 εβδομάδων που θα σε βοηθήσει στην απώλεια βάρους

Vegan γεύμα: Ποια συστατικά πρέπει να περιέχει για να είναι ολοκληρωμένο;

  1. Πρωτεΐνες

Οι πρωτεΐνες είναι το κλειδί για την υγεία και την ανάπτυξη των μυών. Γι’ αυτό και αποτελούν ένα βασικό συστατικό που πρέπει να περιέχεται σε κάθε γεύμα σου. Ένα vegan πιάτο, αντί κρέατος, μπορεί να περιέχει αυγά και γαλακτοκομικά, αν τα έχεις διατηρήσει στο διατροφολόγιο σου. Διαφορετικά, μπορείς να προσθέσεις όσπρια (όπως ρεβίθια, φακές και φασόλια),  tofu ή ξηρούς καρπούς και σπόρους.

2. Υδατάνθρακες 

Ακόμα ένα βασικό συστατικό που πρέπει να περιέχει κάθε γεύμα είναι οι υδατάνθρακες, που σου χαρίζουν ενέργεια κατά τη διάρκεια της μέρας. Μερικές εύκολες επιλογές, που μπορείς να συμπεριλάβεις σε ένα vegan γεύμα είναι τα δημητριακά, η γλυκοπατάτα, η κινόα αλλά και το ψωμί ή τα ζυμαρικά ολικής άλεσης.

3. Λαχανικά 

Όπως και στα κανονικά γεύματα, έτσι και στα vegan, η ιδανική ποσότητα λαχανικών θα πρέπει να καλύπτει τη μισή ποσότητα του γεύματος. Ποια λαχανικά να επιλέξεις ωστόσο; Το καλύτερο είναι να προτιμήσεις εποχιακά λαχανικά. Έτσι, θα έχεις μια ποικιλία γεύσεων κατά τη διάρκεια ολόκληρου του έτους ενώ θα προσλαμβάνεις περισσότερα θρεπτικά συστατικά, αφού είναι φρεσκότερα.

Editor's Picks:

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece