Βιολογικά τρόφιμα: 5 επιλογές που αξίζει να κάνεις

Μπορεί τα βιολογικά τρόφιμα να έχουν γεμίσει την αγορά, κάποια όμως αξίζει να τα επιλέγεις ακόμη κι αν είναι λίγο πιο ακριβά από τα συμβατικά.

20.10.2018

εχεις διαβασει

φρούτα λαχανικα΄ισορροπημένη διατροφή υγιεινή διατροφή δίαιτα

Σε ποια βιολογικά τρόφιμα αξίζει να… επενδύσεις για καλύτερη γεύση, ποιότητα και θρεπτική αξία. Είναι σίγουρα πολλά, εδώ ξεχωρίσαμε πέντε για αρχή!

Γάλα

Γιατί αξίζει: Το βιολογικο γάλα κοστίζει ελάχιστα πιο ακριβά από το κανονικό, αλλά είναι 68% πιο πλούσιο σε Ω-3 και περιέχει περισσότερη βιταμίνη Ε και β-καροτένιο, το οποία χρειάζεται ο οργανισμός για να παράγει βιταμίνη Α. Και φυσικά, οι αγελάδες τρέφονται σε βοσκοτόπια χωρίς χημικά και δεν τους έχουν παρασχεθεί αυξητικές ορμόνες ή αντιβιοτικά.

Καλύτερη εποχή κατανάλωσης: Το καλοκαίρι, αν το κύριο μέλημά σου είναι τα θρεπτικά οφέλη. Το βιολογικό γάλα είναι τόσο πλούσιο σε θρεπτικά στοιχεία, επειδή το χόρτο αποτελεί την κύρια τροφή των αγελάδων (μέχρι και 80%). Όμως, το χειμώνα το 40% της διατροφής τους είναι ανάλογη με των συμβατικών βοοειδών.

Shape tip: Απόφυγε και το βοδινό κρέας που έχει ανατραφεί με καλαμπόκι, καθώς έχει πολύ μικρότερη θρεπτική αξία από το κρέας από βοοειδή που έχουν εκτραφεί με χορτάρι.

Κοτόπουλο

Γιατί αξίζει: Το κρέας είναι ένα βιολογικό προϊόν στο οποίο η διαφορά τιμής είναι εμφανής. Ωστόσο, όσον αφορά τα πουλερικά, είναι καλύτερο να προτιμήσεις τα βιολογικά ελευθέρας βοσκής. Σε μελέτες τονίζεται ότι τα κοτόπουλα που μεγαλώνουν σε εξωτερικό χώρο περιέχουν λιγότερο λίπος, περισσότερη πρωτεΐνη και υψηλότερα επίπεδα απαραίτητων λιπαρών οξέων από τα εγκλεισμένα, ενώ οι συνθήκες ζωής τους είναι καλύτερες.

Καλύτερη εποχή κατανάλωσης: Όλο το χρόνο.

ShapeTaperaki πρωτεΐνης με σουσαμένια λαχανικά και αβγό!

Ποιες τροφές πάνε μαζί; Τα καλύτερα και τα χειρότερα ζευγάρια για απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών

Μήλο

Γιατί αξίζει: Τα μήλα θεωρούνται από τα φρούτα που επηρεάζονται περισσότερο από τους ψεκασμούς με τα φυτοφάρμακα. Ένα μέσο μήλο μπορεί να έχει ψεκαστεί μέχρι και 16 φορές, ακόμη και με 30 διαφορετικά φυτοφάρμακα, οπότε σίγουρα αξίζει να πληρώσεις κάτι παραπάνω για τα βιολογικά, ειδικά καθώς τα περισσότερα χημικά υπολείμματα εντοπίζονται στη φλούδα, όπου επίσης βρίσκονται και πολλά θρεπτικά στοιχεία. Ειδικά στο μήλο, συχνά το βιολογικό κοστίζει λιγότερο από το μη βιολογικό. Ένα ντόπιο βιολογικό μήλο περιέχει, επίσης, και περισσότερη βιταμίνη C.

Καλύτερη εποχή κατανάλωσης: Το φθινόπωρο αλλά και ο χειμώνας. Συντηρούνται στο ψυγείο αρκετό καιρό.

Ντομάτα

Γιατί αξίζει: Η βιολογική έχει σχεδόν τα διπλάσια επίπεδα σε ορισμένα αντιοξειδωτικά καθώς και περισσότερη βιταμίνη C, β-καροτένιο και φλαβονοειδή. Αλλά και από άποψη γεύσης, είναι πολύ πιο νόστιμη και αρωματική.

Καλύτερη εποχή κατανάλωσης: Το καλοκαίρι.

Ένας γενικός κανόνας που ισχύει για όλα τα φρούτα και τα λαχανικά είναι να τα προτιμάμε στην εποχή τους. Τότε είναι πιο αρωματικά, πιο νόστιμα και πιθανότατα έχουν λιγότερα φάρμακα. 

Πατάτα

Γιατί αξίζει: Τα ριζωματώδη ή βολβοειδή λαχανικά (αυτά που ο καρπός τους γίνεται κάτω από το χώμα) απορροφούν ζιζανιοκτόνα, εντομοκτόνα και μυκητοκτόνα, τα οποία, μετά τον ψεκασμό του φυτού, πάντα καταλήγουν στο χώμα. Ειδικά οι πατάτες ψεκάζονται με μυκητοκτόνα κατά την ανάπτυξή τους και, στη συνέχεια, με ζιζανιοκτόνα πριν από τη συγκομιδή. Αφού τις βγάλουν από το χώμα, ψεκάζονται πάλι, με ειδικά χημικά, για να μη βλαστήσουν. Προτίμησε τις βιολογικές που δεν έχουν πολύ υψηλότερη τιμή από τις συμβατικές.

Καλύτερη εποχή: Η καλλιέργεια της πατάτας μπορεί να γίνει σε τρεις εποχές, επομένως στην Ελλάδα υπάρχει σοδειά όλον το χρόνο.

[related id="13800"]

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece