Το σούπερ μυστικό για ευκολότερο τρέξιμο

Ιδού τι πρέπει να κάνεις την επόμενη φορά που θα πας για τρέξιμο.

29.08.2019

Γράφει: Τάνια Ζερβού

εχεις διαβασει

Σκέφτεσαι να ξεκινήσεις προετοιμασία για αγώνα δρόμου; 5 συμβουλές από την Ελληνίδα μαραθωνοδρόμο Γκλόρια Πριβιλέτζιο

Έχεις κανονίσει τζόκινγκ για σήμερα; Τότε σου προτείνουμε να ακολουθήσεις το παρακάτω πλάνο: Αντί να κοιτάς τριγύρω ενώ τρέχεις, εστίασε το βλέμμα σου σε έναν θάμνο, έναν στύλο ή ένα παγκάκι που βρίσκεται στο τέλος της διαδρομής σου.

Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Motivation and Emotion κατέληξε στο συμπέρασμα πως κρατώντας το βλέμμα σου σταθερό σε ένα σημείο προκαλείται μία οφθαλμαπάτη η οποία σου δημιουργεί την εντύπωση πως η απόσταση είναι μικρότερη από το πραγματικό, το οποίο -εκτός των άλλων- σε κινητοποιεί να τρέξεις γρηγορότερα.

H έρευνα περιλάμβανε δύο πειράματα τα οποία υποστήριζαν  πως επικεντρώνοντας κάπου την προσοχή σου, αλλάζεις την αντίληψη της απόστασης, της ταχύτητας και της προσπάθειας. Το αποτέλεσμα; Πιστεύεις πως το τέλος πλησιάζει και κινείσαι γρηγορότερα, ενώ παράλληλα νιώθεις λιγότερο κουρασμένη στο τέλος της διαδρομής. Επιπλέον, βλέποντας τον εαυτό σου να πλησιάζει στο τέλος αποκτάς ένα παραπάνω κίνητρο για να συνεχίσεις.

Διάβασε επίσης: Τι να φάω πριν και μετά το τρέξιμο; Ακολούθησε τις συμβουλές της διατροφολόγου

Φυσικά, αν σκοπεύεις να τρέξεις για 30 λεπτά είναι προφανές πως οι «στόχοι» σου κάθε τόσο θα αλλάζουν.

Αν, βέβαια, έχεις ξεκινήσει ήδη να αθλείσαι στο γυμναστήριο η αλήθεια είναι πως το συγκεκριμένο τρικ δεν θα σε βοηθήσει με τον διάδρομο. «Η συγκεκριμένη στρατηγική προσοχής», λέει η ερευνήτρια Shana Cole, «απαιτεί την οπτική εμπειρία του να βλέπεις τον στόχο μπροστά και να κινείσαι προς αυτόν. Αυτός, ίσως, είναι ένας λόγος που το τρέξιμο στον διάδρομο και τα στατικά ποδήλατα, είναι δυσκολότερος».

Αν συνεχίζεις να είσαι fan του γυμναστηρίου η Cole εξηγεί πως «μία έρευνα έχει υποδείξει πως η απόσπαση της προσοχής σου από την τηλεόραση ή ακούγοντας μουσική θα σε βοηθήσει να ολοκληρώσεις ευκολότερα τις ασκήσεις σου στο γυμναστήριο».

Σε κάθε περίπτωση, τώρα δεν έχεις κανέναν λόγο να αποφύγεις το τρέξιμο! Σωστά;

Editor's Picks:

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece