Γυμναστική στο σπίτι: Πώς θα πετύχω το καλύτερο αποτέλεσμα χωρίς τραυματισμούς;

Αποφεύγοντας αυτά τα λάθη στην προπόνηση στο σπίτι.

slim-sporty-girl-doing-vups-abs-workout-at-home-picture-id689890106 Credit: undrey

Η Βασιλική Δημητροπούλου, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, τα εντοπίζει και μας επισημαίνει πώς θα προστατευτούμε από τραυματισμούς.

Τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα αυτή την περίοδο που τα γυμναστήρια είναι κλειστά είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη η γυμναστική μέσω βίντεο ή online. Αρχικά να αναφέρω ότι αυτό είναι πάρα πολύ καλό, γιατί σου δίνει κίνητρο να γυμνάζεσαι όποτε, όπου και με όποιον trainer θέλεις. Επιλέγεις το πρόγραμμα που σου αρέσει και το κάνεις στην άνεση του σπιτιού σου χωρίς να χάσεις καθόλου χρόνο σε αποστάσεις, χρόνο προετοιμασίας κ.λπ.

Υπάρχουν, όμως, κάποια συνηθισμένα λάθη που γίνονται και καλό θα ήταν να δώσεις την απαραίτητη προσοχή ώστε να τα αποφύγεις και να έχεις το αποτέλεσμα που επιθυμείς και, κυρίως, χωρίς να τραυματιστείς.

Εβδομαδιαίο πρόγραμμα γυμναστικής: Τι προπόνηση να κάνω κάθε μέρα όσο είμαι σπίτι;

Γυμναστική στο σπίτι: Πώς θα πετύχω το καλύτερο αποτέλεσμα χωρίς τραυματισμούς; Αποφεύγοντας αυτά τα λάθη 

Προπονητική υπερφόρτωση

Αν γυμνάζεσαι μόνη στο σπίτι, ίσως πέσεις στην παγίδα της υπερπροπόνησης, να ακολουθείς δηλαδή είτε πολλά προγράμματα είτε μεγάλης διάρκειας πιστεύοντας έτσι πως θα φτάσεις πιο άμεσα και γρήγορα στο στόχο σου. Αυτό, όμως, μπορεί να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα από τα επιθυμητά, είτε γιατί το σώμα κουράζεται πολύ είτε γιατί μπορεί να υπάρξει κάποιος τραυματισμός.

‣ Τι να αλλάξεις: Ακολούθησε τη γνωστή προτροπή: «Σημασία έχει η ποιότητα και όχι η ποσότητα». Οπότε, γυμνάσου σύμφωνα με τις ανάγκες σου και ακούγοντας το σώμα σου. Μπορείς να επιλέξεις άσκηση για 30 λεπτά καθημερινά ή για 1 ώρα τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα. Σίγουρα, αφιέρωνε τουλάχιστον 1 μέρα την εβδομάδα στην απόλυτη ξεκούρασή σου και δίνε προσοχή στην καλή και θρεπτική διατροφή.

Η παγίδα της μονοτονίας

Κάνοντας γυμναστική στο σπίτι ίσως ακολουθείς το ίδιο μοτίβο προπόνησης καθημερινά ή πολύ συχνά. Αυτό μπορεί να συμβαίνει γιατί δεν υπάρχει η εξατομικευμένη καθοδήγηση του ειδικού ή επειδή πιστεύεις πως στο δικό σου σώμα ταιριάζει ένα μόνο είδος άσκησης το οποίο έχεις συνηθίσει.

‣ Τι να αλλάξεις: Είναι απαραίτητο να υπάρχει ποικιλία στα προγράμματα άσκησης. Τόσο για να μη συνηθίζει το μυϊκό σύστημα σε ένα μόνο είδος και ερέθισμα αλλά και για να γυμνάζονται-ενεργοποιούνται περισσότερες μυϊκές ομάδες. Όταν υπάρχει ποικιλία, π.χ. άσκηση με αντιστάσεις, αερόβια προπόνηση και yoga, το σώμα ανταποκρίνεται άμεσα στα ερεθίσματα και δίνει το επιθυμητό αποτέλεσμα στη φυσική κατάσταση.

Το σύνδρομo του χαμένου χρόνου

Ο καταιγισμός προγραμμάτων στο Διαδίκτυο μπορεί καμιά φορά να επιφέρει σύγχυση και, αντί να γυμναστείς, στο τέλος να έχεις χάσει 1 ώρα ψάχνοντας τι είδους άσκηση να κάνεις! Ακόμα, επειδή έχεις την ευχέρεια του χρόνου και δεν πιέζεσαι από κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα, μπορεί να χάσεις την ώρα σου κάνοντας scroll σε είδη αθλητισμού ή ψάχνοντας να βρεις την κατάλληλη θέση για να βγάλεις την ιδανική #fitnessphoto.

‣ Τι να αλλάξεις: Η λύση σ’ αυτό είναι ο σωστός προγραμματισμός και η εστίαση προσοχής. Είναι καλό να αφιερώσεις λίγα λεπτά στην αρχή της ημέρας σου ή το προηγούμενο βράδυ και να προγραμματίσεις την προπόνησή σου και ποιο βίντεο θα ακολουθήσεις. Όταν φτάσει εκείνη η στιγμή, φρόντισε να έχεις δημιουργήσει το κατάλληλο περιβάλλον (σαν να είσαι σε πραγματικό γυμναστήριο) ώστε να μείνεις εστιασμένη στην προπόνησή σου και αφιέρωσε αυτόν το χρόνο χωρίς περισπασμούς. Θα δεις ότι αυτός ο τρόπος θα σε βοηθήσει να απολαύσεις περισσότερο τη γυμναστική σου και να χαλαρώσεις.

Αυτά είναι μερικά από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνει κάποιος που γυμνάζεται μόνος στο σπίτι. Κάτι ακόμα πολύ σημαντικό είναι η επιλογή του σωστού trainer. Χρειάζεται προσοχή ώστε το άτομο που ακολουθείς και γυμνάζεσαι με τα βίντεό του να ανταποκρίνεται στις δικές σου μοναδικές ανάγκες και να είναι πιστοποιημένος και εξειδικευμένος trainer. Η ασφάλεια είναι το πρωταρχικό και μοναδικό ζητούμενο στην άσκηση. Και στη συνέχεια θα κατακτήσεις, με ασφάλεια, τον προσωπικό σου στόχο.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

ΥΓΕΙΑ Σαβ, 31 Ιουλ 2021

Οι καλύτερες συμβουλές για να φύγεις διακοπές χωρίς άγχος για τη δουλειά

Αν το άγχος για τη δουλειά επηρεάζει το πώς περνάς τις διακοπές σου, ήρθε ώρα να αλλάξει αυτό. Η Νανά Τσουμάκη μας λέει τις SOS συμβουλές για να... σώσουμε την ψυχική μας υγεία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟς ΣΥΝΕΡΓΑΤΗς SHAPE

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i