Τα πιο κοινά λάθη που κάνουμε στην εκτέλεση της γιόγκα από το σπίτι

Η άσκηση στο σπίτι κρύβει ορισμένους κινδύνους. Ποιοι είναι αυτοί;

γιόγκα από το σπίτι iStock

Από την Εύη Τάσσα, εxperienced yoga teacher 500 hr Yoga Alliance, grand master Yoga & Meditation YAI, continuing education provider YA.

Πολλοί ασκούμενοι στη γιόγκα έχουν καθιερώσει την πρακτική στο σπίτι για τη σωματική και την ψυχική μας υγεία. Αυτή την εποχή χρειαζόμαστε περισσότερο από κάθε άλλη φορά μια συστηματική πρακτική. Οι ειδικοί επισημαίνουν τα οφέλη της φυσικής άσκησης ενώ παράλληλα, η χαλαρωτική πρακτική της γιόγκα θα μας βοηθήσει να διαχειριστούμε το άγχος και το στρες. Ωστόσο, η άσκηση στο σπίτι κρύβει ορισμένους κινδύνους:

Ασυνέπεια

Εάν δεν ανήκουμε σε μια ομάδα, ίσως είναι δύσκολο για εμάς να παραμείνουμε συνεπείς στην πρακτική μας. Γινόμαστε αναβλητικοί και τελικά χάνουμε τα οφέλη της συστηματικής άσκησης. Αυτό μπορεί εύκολα να αποφευχθεί, αν ορίσουμε μία συγκεκριμένη ημέρα και ώρα που θα αφιερώσουμε στον εαυτό μας και στην προσωπική μας εξέλιξη. Έτσι, όταν φτάσει αυτή η στιγμή, ξεδιπλώνουμε το στρωματάκι μας και δημιουργούμε τις συνθήκες για να ξεκινήσουμε με διάθεση την πρακτική. Η ρουτίνα παίζει σημαντικό ρόλο στο να παραμένουμε συνεπείς.

Διακόπτουμε την πρακτική

Όταν βρισκόμαστε σε έναν χώρο αφιερωμένο στη γιόγκα, μαζί με άλλους
ασκούμενους και έναν δάσκαλο που μας παρατηρεί, δε θα διακόψουμε τη ροή του
μαθήματος αν δεν υπάρχει σοβαρός λόγος. Αντίθετα, στο σπίτι είναι εύκολο να σταματήσουμε την πρακτική με διάφορες ασήμαντες αφορμές. Έτσι, δε λαμβάνουμε τα οφέλη της χαλάρωσης και της βαθιάς συγκέντρωσης, αλλά γεμίζουμε τον εαυτό μας με περιττό άγχος και στρες. Για τον λόγο αυτόν είναι σημαντικό να έχουμε έναν συγκεκριμένο χώρο αφιερωμένο στη γιόγκα, ένα δωμάτιο ή μια γωνία του σπιτιού, όπου μπορούμε να παραμείνουμε ήρεμοι. Επιλέγουμε μια ώρα της ημέρας που κανείς δε θα μας ενοχλήσει και κρατάμε σε απόσταση τα κινητά τηλέφωνα και τον υπολογιστή.

Κίνδυνος τραυματισμού

Είτε κάνουμε την πρακτική μας μόνοι στο σπίτι είτε παρακολουθούμε ετερόχρονα ένα διαδικτυακό μάθημα, ο κίνδυνος του τραυματισμού είναι μεγάλος αν δεν προσέξουμε. Εάν δεν είμαστε έμπειροι, δεν γνωρίζουμε πώς να χειριστούμε το σώμα μας με ασφάλεια και δεν μπορούμε να επιλέξουμε το είδος της γιόγκα που μας ταιριάζει. Ακολουθούμε μαθήματα που απευθύνονται στο ευρύ κοινό, αλλά όχι στις προσωπικές μας ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του δικού μας σώματος. Είναι σαφώς προτιμότερο να έχουμε την ομόχρονη διαδικτυακή καθοδήγηση ενός έμπειρου δασκάλου, που θα μας συμβουλεύει και θα μας διορθώνει.

Αποφεύγουμε ό,τι δε μας αρέσει

Όταν συμμετέχουμε σε μια τάξη γιόγκα, ακολουθούμε την πρακτική από την αρχή μέχρι το τέλος. Όταν ασκούμαστε, όμως, μόνοι στο σπίτι, αποφεύγουμε συχνά τις στάσεις που δε μας αρέσουν, την προθέρμανση, τις αναπνοές και τον διαλογισμό.
Το αποτέλεσμα είναι συχνοί τραυματισμοί, έλλειψη ισορροπίας στην άσκηση και μια ελλιπής πρακτική, που δεν προσφέρει τα βαθιά οφέλη της γιόγκα. Για να αποφύγουμε κάτι τέτοιο, είναι σημαντικό να παραμείνουμε πειθαρχημένοι σε μια ολοκληρωμένη πρακτική, με αρχή, μέση και τέλος. Εάν αντιμετωπίζουμε πρόβλημα με αυτό, επιλέγουμε να παρακολουθήσουμε ομόχρονα διαδικτυακά μαθήματα, που θα μας βοηθήσουν να παραμείνουμε συγκεντρωμένοι.

Συνοψίζοντας

Η γιόγκα αποτελεί τρόπο ζωής και είναι ευεργετικό να συνεχίζεται από το σπίτι, καθώς συμβάλλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και τη διατήρηση της σωματικής και ψυχικής μας υγείας. Καθώς, όμως, οι προκλήσεις και οι περισπασμοί στο σπίτι είναι πολλοί, καλό θα είναι να δεσμευτούμε σε μια συστηματική πρακτική και να δημιουργήσουμε τις σωστές για εμάς συνθήκες, Τα οφέλη σίγουρα θα μας ανταμείψουν.

11 top ασκήσεις γιόγκα για αδυνάτισμα (έτσι θα κάνεις yoga body!)

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i