Κέρδισε η ομάδα σου; 5 λόγοι που η νίκη βελτιώνει την υγεία σου

Ο Ολυμπιακός κατέκτησε το Conference League και η νίκη ανήκει σε όλους. Έχεις αναρρωτηθεί πώς η ομάδα σου και η νίκη της ενισχύει τη ψυχική σου υγεία;

ολυμπιακός instagram/olympiacosfc

O Ολυμπιακός στο Conference League έκανε τη μεγάλη υπέρβαση στην Ευρώπη, φτάνοντας στην κατάκτηση ενός ευρωπαϊκού τροπαίου, του πρώτου που πήρε ελληνική ομάδα σε διασυλλογική διοργάνωση και μάλιστα σε τελικό που διεξήχθη στη χώρα μας. 

Είτε σου αρέσει το ποδόσφαιρο είτε όχι, είναι δύσκολο να αρνηθείς τον ενθουσιασμό του να βλέπεις την ομάδα σου να κερδίζει, και μάλιστα σε ευρωπαϊκό επίπεδο και για πρώτη φορά! 

Τι τρώνε οι Ισπανίδες ποδοσφαιρίστριες για να είναι ανίκητες στο Μουντιάλ

 

5 λόγοι που η νίκη της ομάδας σου βελτιώνει την ψυχική σου υγεία 

Η ψυχολόγος Βίβιαν Ευσταθίου Γρίβα εξηγεί ότι υπάρχουν τουλάχιστον 5 καλοί λόγοι για να παρακολουθήσεις έναν ποδοσφαιρικό αγώνα.

  1. Νιώθεις λιγότερο μόνη
  2. Έχεις υψηλότερη αυτοεκτίμηση
  3. Αυξάνεις το προσδόκιμο ζωής σου
  4. Μειώνεις το άγχος
  5. Σου δίνει κίνητρο να γυμναστείς

1. Νιώθεις λιγότερο μόνη

Οι άνθρωποι είναι από τη φύση τους κοινωνικά πλάσματα. Αυτό κάνει το πιο δημοφιλές άθλημα στον κόσμο, το ποδόσφαιρο, μια εξαιρετική ευκαιρία να δεθείς με τους άλλους, για δύο λόγους:

  1. Το να ζητωκραυγάζεις για την ομάδα σου, σου επιτρέπει να νιώθεις συνδεδεμένη με κάτι μεγαλύτερο από τον εαυτό σου. Σου δίνει μια αίσθηση ταυτότητας. Αυτή η κοινωνική ταυτότητα χτίζεται στις μικρές ομάδες που έχεις σχηματίσει ή έχεις συνδεθεί. 
  2. Το σώμα σου βιώνει υψηλά συναισθήματα διέγερσης, όπως ευτυχία και ενθουσιασμό, όταν η ομάδα σου βάζει γκολ. "Όταν βιώνουμε και μοιραζόμαστε αυτά τα θετικά συναισθήματα με άλλους ανθρώπους που παρακολουθούν το παιχνίδι, αυτό μας επιτρέπει να ενισχύσουμε αυτά τα συναισθήματα και να έχουμε αυξημένη συναισθηματική εμπειρία" λέει η Βίβιαν Ευσταθίου Γρίβα, ψυχολόγος.

2. Έχεις υψηλότερη αυτοεκτίμηση

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2019 στο περιοδικό Communication and Sport διαπίστωσε ότι οι οπαδοί των νικητριών αθλητικών ομάδων ανέφεραν υψηλότερη αυτοεκτίμηση δύο ημέρες μετά τον αγώνα.

Ενώ χρειάζεται περισσότερη έρευνα για να επιβεβαιωθεί αυτή η σύνδεση, η ψυχολόγος λέει ότι η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης μετά την παρακολούθηση ενός παιχνιδιού μπορεί να προέρχεται από μια θεωρία που ονομάζεται "Basking in reflected glory" (Birging). Αυτή η θεωρία λέει ότι συνδέεις τις νίκες ενός άλλου ατόμου με τις δικές σου, επειδή είσαι θαυμάστρια. Το ίδιο είναι και για τους θαυμαστές που χαίρονται όταν ο αγαπημένος τους μουσικός καλλιτέχνης κερδίζει ένα Grammy ή τους υποστηρικτές ενός πολιτικού κόμματος όταν εκλέγεται ο υποψήφιος που προτιμούν. Έτσι, όταν οι οπαδοί ζητωκραυγάζουν ή φορούν "τυχερές" κάλτσες, νιώθουν ότι η υποστήριξή τους βοήθησε στη νίκη της ομάδας.

 

3. Αυξάνεις το προσδόκιμο ζωής σου

Υπάρχει κάποια έμμεση υποστήριξη ότι το να ζητωκραυγάζεις για την ομάδα σου συμβάλλει στη μακροζωία. Αλλά αυτό εξαρτάται από το πώς θα χαρείς. Κάθεσαι στον καναπέ παρακολουθώντας παθητικά τον αγώνα ή σηκώνεσαι για να πηδήξεις προς τα πάνω, κουνώντας τα χέρια σου όταν ζητωκραυγάζεις; Αν και δεν είναι καν προπόνηση, οι μικρές κινήσεις και οι χειρονομίες έχουν σημασία επειδή κάνουν το σώμα σου να κινείται.

Η κοινωνικοποίηση επηρεάζει θετικά τη μακροζωία. Οι κοινωνικές σχέσεις - οι φιλίες ή το να νιώθεις μέρος μιας κοινότητας μέσω του αθλητισμού - έχουν συνδεθεί εδώ και πολύ καιρό με την καλή σωματική και ψυχική υγεία. Η τακτική παρακολούθηση αθλημάτων έχει συνδεθεί ακόμη και με λιγότερα συμπτώματα κατάθλιψης, τα οποία στο παρελθόν είχαν συσχετιστεί με 10 έως 12 χρόνια μικρότερη διάρκεια ζωής στους ηλικιωμένους ενήλικες. Όταν έχεις αυτήν την κοινωνική υποστήριξη, υπάρχουν ενδείξεις μειωμένου κινδύνου πρόωρου θανάτου.

4. Μειώνεις το άγχος

Το να παρασυρθείς στη δράση ενός παιχνιδιού μπορεί να σε βοηθήσει να ξεφύγεις από τα προβλήματά σου. "Ο αθλητισμός είναι μια γιορτή και είσαι εντελώς στο παρόν, μακριά από τις τύψεις του παρελθόντος ή τις αγωνίες του μέλλοντος", εξηγεί η ψυχολόγος.

Η παρακολούθηση και ο εορτασμός της ομάδας σου, σου επιτρέπει μια προσωρινή απόδραση από την πραγματικότητα. Ένα παιχνίδι όπως το ποδόσφαιρο έχει κανόνες και όρια που μπορεί να είναι θεραπευτικά για όσους αντιμετωπίζουν κάποια θέματα στη ζωή τους ή έχουν πολύ άγχος. Το να εστιάζεις στο παρόν είναι θεραπευτικό για την ψυχική σου υγεία σου.

ολυμπιακός
olympiacosfc/instagram

5. Σου δίνει κίνητρο για άσκηση

Η ψυχολόγος λέει ότι όταν βλέπεις τους παίκτες να τρέχουν στο γήπεδο και να εκτοξεύουν τη μπάλα ποδοσφαίρου στον αέρα, μπορεί να εμπνεύσει τα παιδιά να βγουν έξω και να παίξουν το ίδιο παιχνίδι. Οι ενήλικες μπορούν επίσης να συμμετέχουν, διοχετεύοντας τον ενθουσιασμό τους από την παρακολούθηση του Conference League στην επόμενη προπόνησή τους. 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i