Αντηλιακή προστασία: Τα top tips που δεν έχουν σχέση μόνο με το αντηλιακό σου

Ο τρόπος που απλώνεις το αντηλιακό, οι καθημερινές σου συνήθειες, ακόμη και οι τροφές καθορίζουν πόσο ανθεκτικό είναι το δέρμα σου στις ακτίνες UV.

06.07.2019

εχεις διαβασει

Είσαι σίγουρη ότι το αντηλιακό σε προστατεύει από τον ήλιο;

Για να γλιτώσεις από τις συνέπειες του ήλιου, συγκεντρώσαμε νέα στοιχεία και επιστημονικές συμβουλές από τους κορυφαίους ειδικούς στον κόσμο.

Ξανασκέψου τα φάρμακά σου

«Ένα απλό παυσίπονο που μπορεί να καταπραΰνει τους πονεμένους μυς πιθανόν να δημιουργήσει μόνιμη βλάβη, καθώς η ηλιακή ακτινοβολία αντιδρά με τις χημικές ουσίες κάποιων ισχυρών αναλγητικών κάνοντας το δέρμα ευαίσθητο στα εγκαύματα» επισημαίνει η Jordana S. Gilman, δερματολόγος στη Νέα Υόρκη.

Μεγαλύτεροι ένοχοι έχουν θεωρηθεί πολλά αντιβιοτικά, αντισυλληπτικά, τοπικά ρετινοειδή, διουρητικά και αντικαταθλιπτικά καθώς οδηγούν σε υψηλή φωτοευαισθησία. Σίγουρα πρέπει να μιλήσεις με το γιατρό σου, αν χρησιμοποιείς τέτοιου είδους φαρμακευτικά σκευάσματα. Αυτός, προφανώς, θα σου δώσει τις ανάλογες οδηγίες.

Διπλασίασε την ποσότητα αντηλιακού

Έχεις ακούσει ότι η ποσότητα που χωρά σε ένα σφηνάκι αρκεί για να καλύψεις
όλο το σώμα σου. Οι δερματολόγοι, όμως, επιμένουν σε επιπλέον στρώσεις σε περιοχές όπως η μύτη, τα χείλη, τα χέρια και τα αφτιά. «Η παραπάνω ποσότητα αντηλιακού σε αυτά τα πολύ ευαίσθητα σημεία διπλασιάζει την ισχύ αντανάκλασης των υπεριωδών ακτίνων ενός αντηλιακού» λέει η Ava Shamban, δερματολόγος στο Μπέβερλι Χιλς.

Διάβασε επίσης: Τέλειο μαύρισμα; Σίγουρα όχι αν ΔΕΝ γνωρίζεις αυτά! (Οι τροφές, τα αντηλιακά, τα μυστικά)

Μείνε στη σκιά

«Η πολύωρη έκθεση στον ήλιο, πέρα από το ότι προκαλεί έγκαυμα, πιθανόν να καταστείλει το ανοσοποιητικό σύστημά σου» υπογραμμίζει η Leslie Baumann, δερματολόγος στο Μαϊάμι. Την πάτησες και κάηκες; Ενίσχυσε την πρόσληψη βιταμίνης C –εσπεριδοειδή, φράουλα και πιπεριά– και άπλωνε ενυδατικές κρέμες σώματος με κύριο συστατικό αυτό το ισχυρό αντιοξειδωτικό. «Οι μελέτες δείχνουν ότι η βιταμίνη C βοηθά το ανοσοποιητικό σύστημα να ορθοποδήσει» εξηγεί η ειδικός.

Διάβασε επίσης: Αντηλιακό στα πέλματα (και άλλα 5 περίεργα σημεία που ΠΡΕΠΕΙ να βάζεις)

Επανόρθωνε άμεσα τις ζημιές στο δέρμα σου

Τα βλαβερά αποτελέσματα της έκθεσης στον ήλιο μόνο για 10 λεπτά χωρίς την κατάλληλη προστασία μπορεί να διαρκέσουν έως και 72 ώρες. Σύμφωνα με τον Eric Bernstein, χειρουργό δερματολόγο στην Πενσιλβάνια, «όταν ο ήλιος “χτυπά” το δέρμα, επηρεάζει το κολλαγόνο και την ελαστίνη, προκαλώντας φλεγμονή έπειτα από 2-3 ημέρες». Για να επιταχύνεις την επανόρθωση, ο ίδιος προτείνει μια νυχτερινή αγωγή που περιλαμβάνει αντιοξειδωτικά, όπως η βιταμίνη Ε ώστε να μειωθεί η φλεγμονή, και πεπτίδια, για να βοηθήσει το δέρμα να αυτοθεραπευθεί.

Πήγαινε για τρέξιμο το πρωί

Σύμφωνα με μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας και με βάση προκαταρκτικά ευρήματα, οι επιστήμονες πιστεύουν ότι μια πρωτεΐνη που είναι υπεύθυνη για την επισκευή του DNA ενεργοποιείται στο σώμα κατά την άσκηση τις πολύ πρωινές ώρες.

Διάβασε επίσης: Αναθεώρησε! ΜΗΝ πιστεύεις αυτά για το αντηλιακό σου (και πώς θα διαλέξεις σωστά)

Αγάπησε τα self tanners

Προσφέρουν στο δέρμα σου πολύ περισσότερα από υγιή λάμψη: σου κόβουν τη διάθεση να κυνηγάς τον ήλιο. Ερευνητές διαπίστωσαν ότι σχεδόν το 40% των γυναικών που χρησιμοποιούν κρέμες αυτομαυρίσματος δεν κάνουν ηλιοθεραπεία ούτε σολάριουμ – ποιος ο λόγος, άλλωστε.

Φυλάξου από την αντηλιά

Αν νομίζεις ότι μπορείς να παραλείψεις το αντηλιακό μόνο και μόνο επειδή κάθεσαι κάτω από ομπρέλα, ξανασκέψου το. «Στην παραλία η άμμος αντανακλά το 15% της υπεριώδους ακτινοβολίας, ενώ το κολύμπι μέσα στο νερό επιτρέπει το 25% των ακτίνων να διαπεράσουν το δέρμα σου» τονίζει ο Bruce Katz, δερματολόγος στη Νέα Υόρκη.

Editor's Picks

Περισσότερα από Μόδα & Ομορφιά

Best of network

#shapegreece