Τέλειο μαύρισμα; Χρειάζεσαι ΑΥΤΕΣ τις τροφές, τα αντηλιακά KAI τα μυστικά της Σοφίας Μάργαρη

Ο απόλυτος οδηγός για όμορφο μαύρισμα και προστασία από τον ήλιο. Αυτά είναι τα ΝΕΑ δεδομένα.

04.08.2016

εχεις διαβασει

Αντηλιακό στα πέλματα (και άλλα 5 περίεργα σημεία που ΠΡΕΠΕΙ να βάζεις)

Εκτός από ένα καλό αντηλιακό, ξέρεις πώς υπάρχουν τροφές, ροφήματα έλαια και βιταμίνες που συμπληρώνουν τη θωράκισή σου απέναντι στον ήλιο; Πώς θα σιγουρευτείς ότι το αντηλιακό που πρόκειται να αγοράσεις είναι το κατάλληλο για σένα; Τι αναφέρεται στις νέες κλινικές μελέτες για τη δράση συγκεκριμένων συστατικών; Οι κορυφαίοι δερματολόγοι δίνουν όλες τις απαντήσεις για προστασία και τέλειο μαύρισμα.

Η σχέση σου με το αντηλιακό

«Πάνω απ’ όλα, χρειάζεσαι ένα καλό αντηλιακό – το ισχυρότερο αμυντικό σου όπλο» αναφέρει ο δρ Darell Rigel, κλινικός καθηγητής Δερματολογίας στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης και ερευνητής του καρκίνου του δέρματος. Όμως, για να έχεις το μέγιστο από τα οφέλη του προϊόντος, απαιτείται μια σωστή τεχνική, αναφορικά με το πότε και πόσο να απλώνεις επάνω σου:

  • Το δέρμα χρειάζεται αρκετή ώρα για να απορροφήσει τα αντηλιακά φίλτρα αποτελεσματικά, οπότε η ασφαλέστερη χρονική στιγμή εφαρμογής είναι 30 λεπτά πριν βγεις έξω.
  • Και μην τσιγκουνεύεσαι στην ποσότητα: για να κάνει ένα αντηλιακό σωστά τη δουλειά του, άπλωνε ποσότητα ίση με μία κουταλιά της σούπας σε κάθε μέρος του σώματος που εκτίθεται στον ήλιο, συμπεριλαμβανομένων των αφτιών, του πάνω μέρους των ποδιών και του αυχένα.
  • «Επαναλάμβανε την εφαρμογή κάθε 2 ώρες ή συχνότερα αν μπαίνεις διαρκώς στη θάλασσα» τονίζει ο ειδικός.

Θες τέλεια επιδερμίδα; Ο δερματολόγος σου εύχεται να έκανες ΑΥΤΑ!

Υψηλό SPF πάση θυσία

Οι περισσότεροι γιατροί συστήνουν ανεπιφύλακτα αντηλιακά με υψηλό SPF και ένα συνδυασμό αβοβενζόνης και οξυβενζόνης, χημικών συστατικών που προστατεύουν το δέρμα από τα δύο είδη υπεριώδους ακτινοβολίας, τη UVA και τη UVB.

Πέρα από όλα αυτά, είναι σημαντικό να έχεις κατά νου ότι το αντηλιακό δεν είναι ο μοναδικός τρόπος για να προστατέψεις το δέρμα σου. «Οι άνθρωποι εστιάζουν τόσο πολύ στα αντηλιακά» λέει ο δρ Warwick Morisson, καθηγητής Δερματολογίας στο Πανεπιστήμιο Τζον Χόπκινς και πρόεδρος του Αμερικανικού Ιδρύματος κατά του Καρκίνου, «αλλά η “μάχη” με τον ήλιο και τον καρκίνο του δέρματος στηρίζεται σε ένα συνολικό πακέτο προστασίας. Ένα καπέλο, ένα καλό ζευγάρι γυαλιά με αντηλιακά φίλτρα, η αποφυγή της “ηλιοθεραπείας” και η συνήθειά μας να μην κυκλοφορούμε έξω τις θερμές ώρες της ημέρας είναι σημαντικά κομμάτια της όλης ιστορίας. Δεν είναι μόνο το αντηλιακό».

Τι να τρως

Δύο είναι τα θρεπτικά συστατικά που έχει αποδειχθεί ότι αυξάνουν την αντηλιακή προστασία του δέρματος: τα καροτενοειδή και το λυκοπένιο, τα οποία απορροφούνται καλά από τις τροφές, αλλά μπορείς να τα πάρεις και από συμπληρώματα διατροφής.

Τα καροτενοειδή είναι φυτικές χρωστικές που προστατεύουν τους ιστούς των φυτών από την ηλιακή ακτινοβολία.

  • Βρίσκονται σε λαχανικά και φρούτα, όπως γλυκοπατάτα, καρότο, κολοκύθα, μάνγκο, βερίκοκο και πεπόνι.
  • Μάλιστα, οι επιστήμονες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το β-καροτένιο (το πιο άφθονο καροτενοειδές στη διατροφή μας και το πιο αποτελεσματικό στη μετατροπή του σε βιταμίνη Α) ενισχύει σημαντικά την προστασία του δέρματος όταν συνδυαστεί με τοπική χρήση αντηλιακού.

Το λυκοπένιο βρίσκεται κυρίως στην ντομάτα και στο καρπούζι.

  • Σε αντίθεση με πολλά άλλα φρούτα και λαχανικά, όπου η θρεπτική περιεκτικότητα μειώνεται με το μαγείρεμα, η σάλτσα της ντομάτας στην πραγματικότητα αυξάνει την ποσότητα του βιοδιαθέσιμου λυκοπένιου στον οργανισμό.
  • Έχει αποδειχθεί ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν συχνά μαγειρεμένες ντομάτες έχουν 33% μεγαλύτερη προστασία από ηλιακά εγκαύματα σε σύγκριση με όσους τις καταναλώνουν σπάνια και κατά 22% σε σχέση μ’ εκείνους που προτιμούν την ντομάτα ωμή.
  • Επιπλέον, 5 κουταλιές της σούπας πάστα ντομάτας ενισχύουν το επίπεδο του προκολλαγόνου (της πρόδρομης πρωτεΐνης του κολλαγόνου), αναστρέφοντας τη διαδικασία γήρανσης του δέρματος.

7 τροφές που κάνουν (πολύ) καλό στο δέρμα

Τι να απλώνεις στο δέρμα σου

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Pharmacognosy Reviews, ορισμένα φυτικά έλαια περιέχουν φυσικά αντηλιακά φίλτρα.

Το σησαμέλαιο, για παράδειγμα, μπλοκάρει το 30% της υπεριώδους ακτινοβολίας, ενώ το έλαιο καρύδας, το φιστικέλαιο, το ελαιόλαδο και βαμβακέλαιο φτάνουν έως και 20%, σημειώνουν οι συγγραφείς της μελέτης.

Ωστόσο, προειδοποιούν ότι, μολονότι ορισμένα έλαια μπορούν να προστατέψουν το δέρμα κάτω από τον ήλιο, είναι σημαντικό να έχουμε κατά νου ότι η ποσότητα που απαιτείται, η σύνθεση, το ποσοστό απορρόφησης και πολλές επιπλέον ιδιότητες των φυτικών ελαίων δεν έχουν ακόμη διευκρινιστεί απολύτως, ώστε να αποτελούν από μόνα τους αντηλιακά «προϊόντα». Σίγουρα, είναι μια καλή ιδέα να τα απλώνεις στο δέρμα σου τις ώρες που δεν εκτίθεσαι στον ήλιο –το βράδυ πριν κοιμηθείς– ή επικουρικά, κάτω από μια αντηλιακή κρέμα με φυσικά φίλτρα, όπως το οξείδιο ψευδαργύρου και το διοξείδιο τιτανίου.

Τι να πίνεις

Το τσάι, ιδιαίτερα το πράσινο, προσφέρει ένα σύνθετο «οπλοστάσιο» αντιοξειδωτικών ενώσεων. Πώς λειτουργεί και τι είναι αυτό που το κάνει τόσο ευεργετικό δεν είναι πλήρως κατανοητό, αλλά είναι αποδεκτό ότι η κατανάλωση πράσινου τσαγιού αποτελεί ένα δυνατό στήριγμα απέναντι στην ηλιακή ακτινοβολία και τις βλάβες που προκαλεί στο δέρμα. Άλλωστε, είναι αποδεδειγμένο πως οι πολυφαινόλες που περιέχει αναστέλλουν την ανάπτυξη όγκων του δέρματος, προλαμβάνοντας τις φλεγμονές και τις βλάβες στο DNA. Επίσης, τα εκχυλίσματα πράσινου τσαγιού που εφαρμόζονται απευθείας στο δέρμα προσφέρουν ισχυρή φωτοπροστασία.

Σούπερ μυστικό για απαλό δέρμα; Μάσκα με τσάι!

Διάβασε στη σελίδα 2 πώς πρέπει να διαλέγεις αντηλιακό!

Περισσότερα από Μόδα & Ομορφιά

Best of network

#shapegreece