Πώς θα γίνεις επιτυχημένο brand name και οι top συμβουλές για social media από την ελληνίδα expert

Ο ρόλος των social media, τι να κάνεις και τι να μην κάνεις. Η guru της επικοινωνίας Μαρίνα-Λύδα Κουταρέλλη μας δίνει τα συστατικά του brand building. 

social-network-sharing-and-commenting-in-the-online-community-woman-picture-id940823772 Credit:marchmeena29

Η Μαρίνα-Λύδα Κουταρέλλη είναι η γυναίκα που έχτισε από το μηδέν ένα μεγάλο brand στο χώρο των αθλητικών events, το Spetses Mini Marathon, με στόχο να δημιουργηθεί –μαζί με το Spetsathlon, έναν αγώνα τριάθλου που αποκτά ολοένα και περισσότερο κοινό– ένας νέος πόλος έλξης για το νησί των Σπετσών. Σ’ αυτή την επιτυχία σίγουρα τη βοήθησαν το πείσμα και η προσήλωσή της στο στόχο αλλά και τα επαγγελματικά της εφόδια, καθώς έχει σπουδάσει Επικοινωνία και Πολιτικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Brown των ΗΠΑ, ενώ κατέχει διδακτορικό στην Επικοινωνιακή Διαχείριση Κρίσεων από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

Μαρίνα Κουταρέλλη

The insider: Μαρίνα - Λύδα Κουταρέλλη. «Το brand χτίζεται στις διαφορές, όχι στις ομοιότητες».

Μεταξύ άλλων, έχει τιμηθεί ως μία από τις 40 σημαντικότερες νέες γυναίκες στον κόσμο στο χώρο των Δημοσίων Σχέσεων από την IPRA (International Association of Public Relations Professionals), καθώς και ως εθνικός πρωταθλητής στην κατηγορία RSM Entrepreneur of the Year & Ruban D’Honneur Recipient από το θεσμό European Business Awards sponsored by RSM. Το 2008 ίδρυσε την εταιρεία επικοινωνίας και διαχείρισης κρίσεων Communication Lab.

5 μυστικά για να χτίσεις την εικόνα σου στα social media:

1. Δείξε τις αξίες σου

Το πρώτο βήμα για να δημιουργήσεις ένα brand name, είτε είσαι εσύ και θέλεις να γίνεις πιο γνωστή για κάποιο λόγο είτε για μια συνεργασία ή εμπορική σου προσπάθεια, είναι να εστιάσεις σε μια βασική αξία την οποία πρεσβεύεις. Στο Spetses Mini Marathon, για παράδειγμα, μία από τις κορυφαίες αξίες ήταν η δύναμη της συμμετοχής, εξ ου και το μότο «Νίκη είναι η συμμετοχή – To win is to participate».

2. Μην κάνεις ό,τι κάνουν οι άλλοι

Σκέψου και βρες τι καινούριο προσφέρεις, σε τι στοχεύεις, τι σε διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό. Εστίασε σ’ αυτό. Tο brand χτίζεται στις διαφορές, όχι στις ομοιότητες.

3. Δούλεψε με όλα τα εργαλεία

Ζούμε μια έκρηξη επικοινωνίας μέσω των social media – αξιοποίησέ τα όλα. Υιοθέτησε μια 360° marketing strategy, δηλαδή μια στρατηγική που θα εκμεταλλευτεί όλα τα διαθέσιμα μέσα. Τα social media και η δύναμή τους είναι απόλυτα δημοκρατικά: Μπορεί να τα αξιοποιήσει οποιοσδήποτε με μηδενικό κόστος.

4. Να είσαι συνεπής

Ένα brand το χτίζεις μέσα από τη συνέπεια. Προσπάθησε να μην επηρεάζεσαι από τις τάσεις και τις μόδες, αλλά εστίασε την προσοχή σου στη συνέχεια και τη συνέπεια του εγχειρήματος. Όταν προσπαθείς να χτίσεις ένα προφίλ, ένα brand name στον κόσμο των social media, χρειάζεται χρόνος, προσήλωση και σταθερότητα για να δεις το επιθυμητό αποτέλεσμα.

5. Κεφάλαιο #hashtag

Είτε λέγεσαι Ελένη Δασκαλάκη και θέλεις να γίνεις πιο γνωστή δημοσιογράφος είτε είσαι ένα εμπορικό brand, χρειάζεται να επιλέγεις προσεκτικά τα hashtags. Στη δεύτερη περίπτωση το θέμα είναι από τη φύση του πιο συγκεκριμένο. Με τους ανθρώπους όμως που φιλοδοξούν να γίνουν οι ίδιοι brand είναι πιο περίπλοκο. Αυτό που χρειάζεσαι είναι ένα προσωπικό μότο που θα σε εκφράζει, και πάλι σε σχέση με το αξιακό σύστημα που πρεσβεύεις, και να είναι κάτι προσωπικό και όχι αντιγραφή. Για παράδειγμα, εμείς έχουμε επιλέξει το hashtag #2winis2participate, που είναι ακριβώς αυτό που θέλαμε από την πρώτη στιγμή να γίνει το Spetses Mini Marathon: Ένα αθλητικό γεγονός που θα είναι ανοιχτό σε όλους, που δε θα αποκλείει κανέναν, θα είναι inclusive και όχι exclusive. Σαν δεύτερο βήμα, θα χρησιμοποιήσεις ένα πιο δυνατό hashtag, πιο προσωπικό, που θα προσδώσει ταυτότητα και αναγνωσιμότητα στα posts σου.

Και μη ξεχνάς: Τα posts σου είσαι εσύ!

Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο τα social media έχουν σχέση με πολλές πτυχές της ζωής σου. Μπορεί κάποιος –ακόμα και ένας πιθανός εργοδότης ή συνεργάτης– μέσα από το λογαριασμό σου στα social media να βγάλει συμπεράσματα για εσένα. Ποστάρεις φωτογραφίες με ζώα; Κοινοποιείς posts για κοινωφελείς σκοπούς; Ακόμα και το αν ανεβάζεις μαζεμένα posts για μερικές μέρες και μετά «εξαφανίζεσαι» μπορεί να σημαίνει κάτι για τον τρόπο που αντιμετωπίζεις τις επαγγελματικές σου υποχρεώσεις.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i