Σχέση χωρίς σεξ: 4 λόγοι που δεν θέλεις ερωτική επαφή και τι να κάνεις

Ένα είναι σίγουρο: Δεν χρειάζεται να έχεις ενοχές.

12.04.2019

εχεις διαβασει

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου του Σικάγου, που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση New England Journal of Medicine, στην οποία συμμετείχαν 1.550 σεξουαλικά ενεργές γυναίκες, το 43% ανέφεραν χαμηλή επιθυμία, το 39% είπαν ότι είχαν πρόβλημα ξηρότητας του κόλπου και το 39% τόνισαν ότι δεν μπορούσαν να φτάσουν σε οργασμό.

Διάβασε επίσης: 6 ιστορίες σεξ για να ξεπεράσεις τα όριά σου

Από την άλλη, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι, ενώ η σεξουαλική δραστηριότητα φθίνει με την ηλικία, πολλές γυναίκες (και άνδρες) απολαμβάνουν το σεξ και μετά τα 60, 70 και 80.

Είσαι σε σχέση χωρίς σεξ;

«Η υποτονική σεξουαλική ζωή έχει να κάνει περισσότερο με σωματικά ή συναισθηματικά προβλήματα, παρά με την ηλικία» υποστηρίζει η δρ. Στέισι Λίνταου, επικεφαλής της μελέτης, επίκουρος καθηγήτρια Μαιευτικής και Γυναικολογίας στο Πανεπιστήμιο του Σικάγου. Ο διαβήτης, οι παθήσεις του θυρεοειδούς, η αναιμία, ο τοκετός, η εμμηνόπαυση, η υστερεκτομή και οποιοδήποτε ιατρικό πρόβλημα που μπορεί να επηρεάσει τα οιστρογόνα ή την προγεστερόνη, τις ορμόνες του σεξ, μπορούν να οδηγήσουν σε μειωμένη λίμπιντο. Το ίδιο συμβαίνει με το στρες, την κατάθλιψη, το άγχος και άλλα συναισθηματικής φύσης προβλήματα.

Διάβασε επίσης: Πόσο συχνά κάνουν σεξ τα ευτυχισμένα ζευγάρια;

Η φυσιολογική σεξουαλική ζωή είναι αναπόσπαστο μέρος μιας υγιούς σχέσης, αλλά η διάθεση και οι συνθήκες παρεμβαίνουν. Για να σε βοηθήσουμε να διατηρήσεις ακμαία την όρεξή σου, εξετάσαμε τους πιο συνήθεις λόγους για τους οποίους δεν θες να κάνεις σεξ και πώς να τους αντιμετωπίσεις.

1. Έλλειψη επιθυμίας

H έλλειψη ερωτικής επιθυμίας είναι ένα συχνό πρόβλημα στις σχέσεις, ιδιαίτερα στις μακροχρόνιες. Ένας άνθρωπος ή ένα ζευγάρι μπορεί να χάσει την ερωτική του επιθυμία έπειτα από μια σημαντική αλλαγή στη ζωή του (εγκυμοσύνη, προαγωγή κ.λπ.), μια απογοήτευση, μια συζυγική κρίση, προβλήματα υγείας ή καθημερινή φθορά. Tο σεξ είναι ένας σημαντικός τρόπος επικοινωνίας για ένα ζευγάρι και η έλλειψή του εμποδίζει τη διατήρηση της οικειότητας μεταξύ των συντρόφων.

Ακολούθησε αυτά τα εύκολα βήματα:

  • Κάνε περισσότερο σεξ: Εάν έχεις ενεργό σύντροφο, ο πιο φυσικός τρόπος για να ξαναβρείς τη σεξουαλική επιθυμία σου είναι να αρχίσεις να κάνεις σεξ. Εάν χρειαστεί, κλείνε ραντεβού για σεξ. Μπορεί να το νιώσεις αναγκαστικό στην αρχή, αλλά καθώς θα βρίσκεις περισσότερο χρόνο γι’ αυτό, θα σου φαίνεται ολοένα και πιο αυθόρμητο.
  • Φτιάξε ατμόσφαιρα: Καθώς καταβάλλεις προσπάθεια για να αυξήσεις την όρεξή σου, βρες τρόπους για να είσαι ρομαντική. Στείλτε ο ένας στον άλλο μηνύματα με υπονοούμενα ή βγείτε έξω για ένα ρομαντικό δείπνο.
  • Διατήρησε την επικοινωνία: Η διατήρηση της επικοινωνίας με το σύντροφό σου με ανεπαίσθητους τρόπους, όπως το να κρατιέστε από το χέρι ή να τηλεφωνείτε ο ένας στον άλλο στη δουλειά, μπορεί να κάνει τη σεξουαλική σας ζωή καλύτερη από ποτέ. Δεν υπάρχει τόση πίεση για το αν αποδίδεις, ενώ ασήμαντα πράγματα όπως το χιούμορ στη σχέση ή το να κάνει ο ένας στον άλλο μασάζ μπορεί να οδηγήσει στο σεξ.
  • Κρατήστε μυστήριο: Η σεξουαλικότητα δεν είναι μόνο τρυφερότητα, αγάπη, συντροφικότητα, αλλά περιέχει και σαγήνη, μυστήριο, επιβολή και υποταγή. Όσο περισσότερο νιώθεις τον άλλο ίδιο μ’ εσένα, όσο λιγότερα πράγματα νιώθεις ότι έχει για να τον ανακαλύψεις, όσο λιγότερο διακρίνεις το δικό του «προφίλ» ως ανθρώπου και εραστή, τόσο λιγότερο τον επιθυμείς σεξουαλικά. Προσπάθησε να ανακαλύπτεις κάτι καινούργιο κάθε φορά ή φρόντισε να ανακαλύπτει εκείνος σ’ εσένα, μοιραστείτε κάποιες φαντασιώσεις σας, ομολογήστε μεταξύ σας κάποια πράγματα που θα θέλατε να κάνετε αλλά δεν τολμάτε.

2. Νιώθεις νωθρή και υπέρβαρη

Τα επιπλέον κιλά δεν επηρεάζουν μόνο την αυτοεκτίμησή σου, αλλά μπορούν ακόμη και να απορυθμίσουν τις ορμόνες σου. «Το επιπλέον λίπος παράγει επιπλέον οιστρογόνα, που διαταράσσουν την ισορροπία των ορμονών και προκαλούν αλλαγές στη διάθεση, ενώ μπορεί να οδηγήσουν σε μειωμένη σεξουαλική επιθυμία», γράφει η δρ. Σούζαν Λαρκ, συγγραφέας του Dr. Susan Lark’s Hormone Revolution (Η ορμονική επανάσταση της δρος Σούζαν Λαρκ).

Η αλλαγή των συνηθειών στη διατροφή και την άσκηση μπορούν να το διορθώσουν αυτό και να επαναφέρουν την επιθυμία:

  • Ξεκίνα την άσκηση: Η σωματική δραστηριότητα βελτιώνει τη σεξουαλική λειτουργία επειδή βοηθά στην αύξηση και διατήρηση των επιπέδων ενέργειας. Αυξάνει επίσης τη ροή αίματος στα γεννητικά όργανα, πράγμα που με τη σειρά του αυξάνει τη σεξουαλική διέγερση.
  • Αφιέρωσε χρόνο στον εαυτό σου: Οι καθημερινές ασχολίες, τα παιδιά, η δουλειά, η φροντίδα του σπιτιού μπορεί να σε κάνουν να νιώθεις κουρασμένη και το σεξ να είναι το τελευταίο πράγμα που θες. Χρειάζεται όμως να βάλεις στο πρόγραμμά σου κάτι που να σου αρέσει, όπως μαθημάτα γιόγκα ή χορού. Θα νιώσει ξανά σέξι!
  • Άλλαξε τη διατροφή σου: Προτίμησε άπαχες πηγές πρωτεΐνης, όπως θαλασσινά και πουλερικά, και χρησιμοποίησε ρύζι και υποκατάστατα σόγιας αντί για κόκκινο κρέας και γαλακτοκομικά. Η σόγια και ο λιναρόσπορος μειώνουν την παραγωγή οιστρογόνων, ενώ μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες βοηθά στην εξάλειψη των οιστρογόνων, αποτρέποντας την ανακύκλωσή τους στο κυκλοφορικό. Απόφυγε τις τροφές που είναι πλούσιες σε λιπαρά και φτωχές σε φυτικές ίνες: μπλοκάρουν την αποβολή των οιστρογόνων από τον οργανισμό.

Διάβασε επίσης: Πόσες φορές την εβδομάδα να κάνεις σεξ για απώλεια βάρους, καλή διάθεση, γερή καρδιά κ.ά.

 

3. Έλλειψη αίσθησης

Εάν το σεξ δεν έχει την ίδια σωματική επίδραση με πριν, το πρόβλημα ίσως να βρίσκεται στους πυελικούς μυς. Τείνουν να χάνουν τον τόνο τους μετά την εγκυμοσύνη και με το πέρασμα του χρόνου, με αποτέλεσμα τη μειωμένη σεξουαλική απόλαυση. Οι πυελικές ασκήσεις μπορεί να βοηθήσουν.

  • Κάνε ασκήσεις Κέγκελ για να τονώσεις την περιοχή: Παρόμοιες με αρχαίες ασκήσεις χάθα γιόγκα, γνωστές ως ασουίνι μούντρα, οι ασκήσεις Κέγκελ είναι απλώς επαναλαμβανόμενες συσπάσεις των κολπικών μυών, όπως όταν κρατιέσαι μέχρι να πας στο μπάνιο. Επικεντρώσου στους κολπικούς μυς, χωρίς να σφίγγεις τους γλουτιαίους ή τους μηριαίους μυς και βεβαιώσου ότι η ουροδόχος κύστη σου είναι άδεια. Οι ειδικοί συστήνουν 10 σετ ασκήσεων Κέγκελ, τουλάχιστον 3 φορές τη μέρα.

4. Η επαφή είναι δυσάρεστη

Η κολπική ξηρότητα είναι συνήθης σε γυναίκες όλων των ηλικιών, αν και μπορεί να επιδεινωθεί με την ηλικία. Το πρώτο βήμα είναι να βρεις τι την προκαλεί. Μπορεί να προκύψει ως πρόβλημα αν έχεις υποστεί χημειοθεραπεία ή παίρνεις αντισυλληπτικά ή άλλα φάρμακα. Η κολπική ξηρότητα είναι πιο συνήθης σε περιόδους ορμονικών διαταραχών – πράγμα που μπορεί να συμβεί κατά την εμμηνόπαυση, μετά τον τοκετό, κατά το θηλασμό ή εξαιτίας του στρες και του καπνίσματος. Εάν παρατηρείς ξηρότητα μόνο κατά τη συνουσία, το πρόβλημα είναι πιο πιθανό να σχετίζεται με τη σεξουαλική σου ζωή. Εάν απέχεις από το σεξ για πολύ καιρό, το σώμα σου μπορεί να σταματήσει να παράγει την απαραίτητη υγρασία.

  • Χρησιμοποίησε λιπαντικά: Ένα λιπαντικό καλής ποιότητας μπορεί να κάνει θαύματα. Μάλιστα, όσα διαθέτουν φυσική σύνθεση έχουν αποτέλεσμα – έτσι, θα μπορείς να απολαύσεις ξανά το σεξ και να ανανεώσεις τη σχέση σου.

Editor's Picks

Περισσότερα από Καλή ζωή

#shapegreece