Φθινοπωρινές αλλεργίες και αλλεργική ρινίτιδα: 5 τροφές που θα μπορούσαν να ανακουφίσουν τα συμπτώματα

Μπορεί η άνοιξη να είναι ταυτισμένη με τις αλλεργίες και την αλλεργική ρινίτιδα, όμως οι αλλεργίες είναι παρούσες και κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου με εξίσου ενοχλητικό τρόπο.

allergic rhinitis iStock

Μπορεί η άνοιξη να είναι ταυτισμένη με τις αλλεργίες και την αλλεργική ρινίτιδα, όμως οι αλλεργίες είναι παρούσες και κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου με εξίσου ενοχλητικό τρόπο. Αξίζει δε να αφερθεί ότι σύμφωνα με μια έρευνα της Opticrom Hayfever 2% Eye Drops, ο Ιούλιος και ο Αύγουστος αποτελούν τους χειρότερους μήνες όσον αφορά την κορύφωση των συμπτωμάτων. Σε κάθε περίπτωση, στη δύσκολη συνθήκη της Covid-19, η προσοχή μας σε κάθε κομμάτι που αφορά την υγεία πρέπει να είναι κάτι παραπάνω από δεδομένη. 

Διαβάστε Επίσης

Πώς μπορεί να αντιμετωπίσει κανείς τα συμπτώματα της αλλεργικής ρινίτιδας;

Εκτός από τα δισκία και τις οφθαλμικές σταγόνες, θα μπορούσε να δοκιμάσει να προσθέσει στη διατροφή του αυτές τις τροφές που δρουν ως φυσικό αντιισταμινικό. Η Kim Pearson, εξειδικευμένη διατροφολόγος με πάνω από 10 χρόνια εμπειρίας στον τομέα, εξηγεί τι πρέπει να αναζητήσει:

Προβιοτικά

Όλο και περισσότερο με την πάροδο του χρόνου και τις έρευνες που γίνονται, αναγνωρίζεται ο σημαντικός ρόλος που παίζει το έντερο σε ευρύτερους τομείς της υγείας. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα προβιοτικά (ζωντανά βακτήρια και ζύμες) μπορούν να διαδραματίσουν ρόλο στην πρόληψη και τη διαχείριση των συμπτωμάτων της αλλεργικής ρινίτιδας, με κυριότερα τα προβιοτικά στελέχη προβιοτικών που διασπούν την ισταμίνη.

Τα αποτελέσματα πιστεύεται ότι οφείλονται σε συνδυασμούς προβιοτικών που ενισχύουν τα Τ κύτταρα του οργανισμού (λευκά αιμοσφαίρια που αποτελούν βασικό μέρος του ανοσοποιητικού συστήματος). Αυτό μπορεί να αυξήσει την ανοχή, οπότε είναι καλή ιδέα να συμπεριλάβει κανείς στη διατροφή του προβιοτικά που ενισχύουν το έντερο - π.χ. κεφίρ, kimchi, ξινολάχανο και miso - ή να ένα προβιοτικό συμπλήρωμα.

Ζυμώσιμες φυτικές ίνες

Τα λιπαρά οξέα βραχείας αλυσίδας, όπως το βουτυρικό, το οξικό και το προπιονικό, σχηματίζονται μέσω της εντερικής ζύμωσης σύνθετων ινών, όπως αυτές που βρίσκονται στις γλυκοπατάτες. Η συμπερίληψή τους στη διατροφή κάποιου κατά την περίοδο των αλλεργιών θα μπορούσε επίσης να αυξήσει τον αριθμό των Τ-κυττάρων του και να καταστείλει τις ανοσολογικές αντιδράσεις, ελαχιστοποιώντας τα συμπτώματα της αλλεργικής ρινίτιδας.

Αντιφλεγμονώδη

Η κουρκουμίνη (που βρίσκεται στον κουρκουμά) έχει αποδειχθεί ότι έχει αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση, ανακουφίζοντας ή ελαχιστοποιώντας μια σειρά από προβλήματα υγείας. Μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι μπορεί να μειώσει τα ρινικά συμπτώματα και τη ρινική συμφόρηση μέσω της μείωσης της αντίστασης της ρινικής ροής, καθιστώντας τον κουρκουμά μια εξαιρετική επιλογή για την αύξηση της αντίστασης πριν από το τρέξιμο.

Η κουρκουμίνη έχει αρκετά χαμηλή βιοδιαθεσιμότητα όταν καταναλώνεται μέσω της διατροφής, οπότε, εκτός από την ένταξη του κουρκουμά στο φαγητό και τα ροφήματα, αξίζει να σκεφτεί κανείς το ενδεχόμενο ενός συμπληρώματος εάν η αλλεργική ρινίτιδα αποτελεί για εκείνον πρόβλημα.

Εκτός από τον κουρκουμά, μπορεί να συμπεριλάβει στη διατροφή του πολλά αντιφλεγμονώδη τρόφιμα (π.χ. φυλλώδη λαχανικά, μούρα και λιπαρά ψάρια). Αξίζει επίσης να καταβάλλει επιπλέον προσπάθεια για να αποφύγει τα φλεγμονώδη τρόφιμα. Σε αυτές περιλαμβάνονται τα έντονα επεξεργασμένα τρόφιμα, το αλκοόλ και τα εξευγενισμένα φυτικά έλαια.

Ορισμένες μελέτες υποδεικνύουν ότι οι δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε κρέας, πουλερικά και θαλασσινά ενέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο για αλλεργική ρινίτιδα, γι' αυτό μπορεί κανείς να εξετάσει και τις επιλογές με φυτικές πρωτεΐνες.

Διαβάστε Επίσης

Βιταμίνη C

Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να αυξήσει κανείς την πρόσληψη βιταμίνης C, μιας από τις πιο σημαντικές βιταμίνες για το ανοσοποιητικό εκεί έξω. Οι αντιφλεγμονώδεις και αντιισταμινικές ιδιότητες της βιταμίνης C σημαίνουν ότι θα μπορούσε να βοηθήσει στην ανακούφιση των αντιδράσεων και να ενισχύσει την άμυνά του οργανισμού.

Προκειμένου να την λαμβάνει κανείς σε μεγάλες ποσότητες, πρέπει να συμπεριλάβει πολλά λαχανικά και μερικά φρούτα στη διατροφή του όπως μπρόκολο, ακτινίδια, πορτοκάλια και λάχανο ή ένα συμπλήρωμα.

Αντιισταμινικές τροφές

Μαζί με μια διατροφή πλούσια σε βιταμίνη C, μπορεί κανείς να δοκιμάσει να προσθέσει στη διατροφή του ένα φυσικό αντιισταμινικό συμπλήρωμα, όπως η κερκετίνη- βρίσκεται στα μήλα, τα κόκκινα κρεμμύδια και το πράσινο και μαύρο τσάι. Ο ανανάς περιέχει το ένζυμο βρομελίνη, το οποίο είναι μια φυσική θεραπεία για το πρήξιμο και τη φλεγμονή των παραρρινίων κόλπων, οπότε η προσθήκη λίγου ανανά στο smoothie πριν από το τρέξιμο προσφέρει ένα αντιαλλεργικό boost ενέργειας.

Μπορούν λοιπόν οι τροφές να απαλλάξουν κάποιον από τα συμπτώματα της αλλεργικής ρινίτιδας;

Είναι απίθανο να θεραπεύσει κανείς την αλλεργική ρινίτιδα μόνο μέσω της διατροφής, αλλά υπάρχουν βήματα που μπορεί να ακολουθήσει για να μειώσει τα συμπτώματα. Το να γεμίζει τη διατροφή του με αυτές τις τροφές που καταπολεμούν τις αλλεργίες είναι μια εξαιρετική αρχή. Αξίζει επίσης να επενδύσει σε ένα συμπλήρωμα που να συνδυάζει συστατικά που υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα για να μειώσει τα συμπτώματα της αλλεργικής ρινίτιδας και του κρυολογήματος.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i