Τι μπορεί να προκαλέσει καούρα; Ντεκαφεϊνέ καφές, τσίχλα, σοκολάτα & άλλοι "ύποπτοι" που πυροδοτούν αυτό το ενοχλητικό σύμπτωμα

(+ τι θα σε βοηθήσει τις αποφύγεις).

heartburn iStock

Η δυσφορία που "καίει" κάποιον στο στήθος ή στον λαιμό μπορεί να μην έχει καμία σχέση με την καρδιά του και να συμβεί όταν το οξύ του στομάχου συσσωρεύεται ή παλινδρομεί και ερεθίζει τον οισοφάγο του, τον σωλήνα που συνδέει το στόμα και το στομάχι.

Ορισμένες τροφές μπορεί να το προκαλέσουν, αλλά δεν είναι ίδιες για όλους. Επομένως, όσον αφορά το φαγητό, τι θα βοηθήσει κάποιον να αποφύγει τις καούρες;

Διαβάστε Επίσης

Περιορισμός στην ποσότητα φαγητού

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να σκεφτεί δεν είναι κάποιο συγκεκριμένο τρόφιμο: Είναι η ποσότητα που καταναλώνει. Ανεξάρτητα από το τι φαγητό τρώει, πόσο καλό φαίνεται ή πόσο του αρέσει, ένα γεμάτο στομάχι κάνει πιο πιθανή την καούρα, για αυτό ο περιορισμός των μερίδων μπορεί να βοηθήσει.

Προσοχή στο ρυθμό κατανάλωσης φαγητού

Η κατανάλωση φαγητού βιαστικά και γρήγορα είναι επίσης απαγορευτική, δεν οδηγεί σε καλή πέψη και μπορεί να κάνει τα συμπτώματα καούρας πιο πιθανά. Τα γεύματα πρέπει να καταναλώνονται αργά και συνειδητά.

Λιγότερα λιπαρά τρόφιμα

Οι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά τείνουν να παραμένουν στο στομάχι για περισσότερο. Και όσο περισσότερο παραμένουν εκεί, τόσο πιο πιθανό είναι να υπάρξει δυσφορία. Οι μεγάλες μερίδες αυτών των τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά - όπως πολλά τηγανητά κρέατα ή πατατάκια, είναι ένα "διπλό χτύπημα".

Λιγότερα λίπη στην προετοιμασία του φαγητού

Το ψήσιμο του φαγητού αντί του τηγανίσματος και η αφαίρεση του λίπους από το κρέας είναι βελτιώσεις που μπορεί να είναι αρκετές για να τιθασεύσουν τις καούρες.

Διαβάστε Επίσης

Προσοχή στα τρόφιμα με υψηλή οξύτητα

Οι ντομάτες (συμπεριλαμβανομένων τροφίμων όπως η σάλτσα) και τα εσπεριδοειδή (όπως τα πορτοκάλια, τα γκρέιπφρουτ και τα λεμόνια) μπορούν να προκαλέσουν καούρα, ειδικά αν τρώγονται μόνα τους, με άδειο στομάχι. Το ξύδι είναι ένα άλλο οξύ και αποτελεί κοινό συστατικό σε σάλτσες σαλάτας και άλλα πιάτα.

Εξερεύνηση των επιλογών

Κάποιος που υποφέρει από καούρες μπορεί να δοκιμάσει άλλα φρούτα και λαχανικά με λιγότερα οξέα για να ξεκουραστεί η κοιλιά του ή να περιορίσει το μέγεθος της μερίδας των όξινων τροφίμων και τα αντισταθμίσει με κάτι άλλο. Για παράδειγμα, να χρησιμοποιεί λιγότερη σάλτσα ντομάτας στα ζυμαρικά του.

Προσοχή στα ροφήματα

Ορισμένα ποτά μπορεί να κάνουν την καούρα πιο πιθανή. Τα ροφήματα με καφεΐνη (και ο ντεκαφεϊνέ καφές) ενισχύουν το οξύ στο στομάχι. Το αλκοόλ μπορεί να χαλαρώσει τη βαλβίδα μεταξύ του οισοφάγου και του στομάχου, αφήνοντας το οξύ να διαφύγει πιο εύκολα. Και το ανθρακικό από τα ανθρακούχα ποτά μπορεί να φουσκώσει το στομάχι, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε καούρα. Οι χυμοί ντομάτας και εσπεριδοειδών έχουν επίσης οξύ. Καλό είναι να προτιμώνται ροφήματα χωρίς αλκοόλ ή καφεΐνη, όπως τσάι από βότανα, γάλα και σκέτο νερό.

Προσοχή στη σοκολάτα

Δυστυχώς έχει καφεΐνη. Αν δεν είναι δυνατό κάποιος να την κόψει τελείως, ίσως η μείωση έστω της σοκολάτας τον βοηθήσει. Η κατανάλωση σοκολάτας για επιδόρπιο στο τέλος μιας γιορτής μετά από λιπαρά φαγητά ή μόνη της με άδειο στομάχι, μάλλον δεν είναι καλές ιδέες.

Προσοχή σε συγκεκριμένα τρόφιμα

Δεν αποτελεί πραγματικά έκπληξη το γεγονός ότι η θερμότητα από τα πιπεράτα φαγητά και τις καυτερές σάλτσες μπορεί να προκαλέσει και εσωτερική καούρα. Αυτό που πολλοί δεν γνώριζαν είναι ότι η και η μέντα μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα. Παρόλο που είναι δροσερή και όχι φλογερή, μπορεί να οδηγήσει σε καούρα. Το γευστικό, πικάντικο σκόρδο και τα κρεμμύδια -ιδιαίτερα τα ωμά- μπορεί επίσης να είναι ένοχα για καούρες.

Προσοχή στην οξύτητα

Δεν είναι απαραίτητο να οδηγηθεί κανείς σε μια ζωή με άνοστα φαγητά. Το να χαλαρώσει λίγο την οξύτητα μπορεί να κάνει τη διαφορά. Δεν χρειάζεται να καταναλώσει πολύ καυτερή σάλτσα, για παράδειγμα ή να προσθέσει πολύ τσίλι. Μπορεί να αναζητήσει άλλους τρόπους για να αρωματίσει τα φαγητά που δεν θα οδηγήσουν σε καούρα.

Παρακολούθηση των αιτιών που πυροδοτούν το πρόβλημα

Ο καθένας είναι διαφορετικός. Κάποιος μπορεί να είναι εντάξει με ένα ήπια πικάντικο γεύμα, εκτός αν έχει ντομάτες ή να είναι σε θέση να πιει ένα μικρό φλιτζάνι καφέ, αρκεί να μην τον πιει χωρίς φαγητό. Η καταγραφή σε σημειώσεις ή ημερολόγιο των επεισοδίων καούρας θα βοηθήσει στον εντοπισμό της ρίζας του προβλήματος αλλά και της λύσης.

Μάσημα τσίχλας

Μετά το γεύμα, το μάσημα τσίχλας κάνει το στόμα να παράγει σάλιο. Το επιπλέον υγρό βοηθά στην εξουδετέρωση του οξέος και ωθεί το στομάχι να αδειάσει το περιεχόμενό του στο λεπτό έντερο γρηγορότερα - βασικά, μετακινώντας το φαγητό προς τα κάτω πριν η καούρα προλάβει να εμφανιστεί. Είναι σημαντικό να αποφεύγονται οι τσίχλες με γεύση μέντα.

Επιπλέον, δεν είναι καλό να ξαπλώνει κανείς αμέσως μετά το γεύμα- πρέπει να μεσολαβούν τουλάχιστον 3 ώρες ανάμεσα στο δείπνο και την ώρα του ύπνου. Το κάπνισμα και η προσθήκη επιπλέον κιλών μπορεί επίσης να αυξήσουν την πιθανότητα καούρας. Παρόλο που όλοι εμφανίζουν καούρα πού και πού, αν τα συμπτώματα επιμένουν θα πρέπει να ενημερωθεί ο γιατρός. 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i