Κεφάλαιο Άγχος: Το συμπλήρωμα διατροφής που θα σε βοηθήσει να το διαχειριστείς

Γιατί είναι σημαντικό να φροντίζουμε τον εαυτό μας.

άγχος iStock

Ο όρος άγχος προέρχεται από το ρήμα ἄγχω, που στην αρχαία ελληνική γλώσσα σημαίνει σφίγγω ή πνίγω, και είναι μια φυσιολογική σωματική και ψυχική αντίδραση σε μια απειλή ή σε μια αίτηση για την αντιμετώπιση απαιτητικών καταστάσεων, διαβάζω ανατρέχοντας στον αντίστοιχο ορισμό της λέξης.

Τι συμβαίνει με εμάς τους φύσει αγχώδεις, που δε χρειάζεται καν κάποιος ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας για να πυροδοτήσει όλο αυτό το στρεσογόνο χάος;

Όπως κάθε τι που συμβαίνει στον ψυχισμό μας, το άγχος μπορεί να σωματοποιηθεί και ο πρώτος του "στόχος" είναι ο εγκέφαλος, ενώ το εξιλαστήριο θύμα καθίσταται πάντα η διάθεσή μας. Θετικές σκέψεις; Καλή ψυχολογία και ηρεμία; Όλα θυσιάζονται στον βωμό αυτού του συναισθήματος που μπορεί να εκμηδενίσει σε λίγα δευτερόλεπτα κάθε mantra και μάθημα διαλογισμού.

Ας δούμε αρχικά τι συμβαίνει στο μυαλό και τη διάθεσή μας.

*Αξίζει βέβαια να διευκρινιστεί ότι όλα τα παρακάτω δεν αφορούν το "θετικό" στρες ή το λεγόμενο ευ στρες, που λειτουργεί ευεργετικά κινητοποιώντας μας να δημιουργήσουμε, να είμαστε σε εγρήγορση και να αναλάβουμε ενεργό δράση.

Όταν λοιπόν νιώθουμε άγχος, αυτό που στην πραγματικότητα συμβαίνει, είναι ότι το νευρικό μας σύστημα δίνει εντολή στο σώμα να απελευθερώσει τις γνωστές και ως ορμόνες του στρες, την αδρεναλίνη, τη νοραδρεναλίνη και την κορτιζόλη, οι οποίες έχουν έναν συγκεκριμένο ρόλο: Να οδηγούν τον οργανισμό σε κάποιες αλλαγές με στόχο να τον βοηθήσουν να "νικήσει" την εξωτερική απειλή από την οποία θεωρεί πως κινδυνεύει. Πρόκειται για αυτό που οι ειδικοί αποκαλούν "αντίδραση στο στρες" ή "αντίδραση μάχης/φυγής".

Τέλος καλό. Όλα καλά;

Τα καλά νέα είναι ότι το άγχος δεν κρατά για πάντα, ακόμη κι αν μας φαίνεται αιώνας το κάθε λεπτό που βιώνουμε έντονο στρες. Όταν λοιπόν ηρεμούμε και η πίεση υποχωρεί, το σώμα ανακτά σταδιακά την ισορροπία του.

Ωστόσο, αν το άγχος είναι κάτι πολύ σύνηθες για εμάς, τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα, αφού τα αρνητικά συναισθήματα υπερβαίνουν την ικανότητά μας να το αντιμετωπίσουμε και η συνεχής ενεργοποίηση του νευρικού συστήματος κατ΄αυτόν τον τρόπο, προκαλεί φθορά στον οργανισμό.

Συγκεκριμένα, το άγχος μπορεί να επηρεάσει:

Το αναπνευστικό σύστημα: Τείνουμε να αναπνέουμε πιο έντονα και  γρήγορα σε μια προσπάθεια να διανείμουμε άμεσα το πλούσιο σε οξυγόνο αίμα στο σώμα. 

Το ανοσοποιητικό σύστημα: Λόγω της κορτιζόλης, το ανοσοποιητικό σύστημα γίνεται πιο ευάλωτο και εμείς πιο επιρρεπείς σε ασθένειες, λοιμώξεις και χρόνιες φλεγμονώδεις καταστάσεις.

Το μυοσκελετικό σύστημα: Οι μύες τεντώνονται και με την επαναλαμβανόμενη μυϊκή ένταση μπορεί να προκληθούν σωματικοί πόνοι, πονοκέφαλοι και ημικρανίες.

Το καρδιαγγειακό σύστημα: Αυξάνεται ο καρδιακός ρυθμός και η αρτηριακή πίεση και μπορεί να προκληθεί βλάβη στα αιμοφόρα αγγεία και τις αρτηρίες.

Το γαστρεντερικό σύστημα: Ενδέχεται να οδηγήσει σε καούρες και γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, πόνο στο στομάχι, φούσκωμα, ναυτία, διάρροια ή δυσκοιλιότητα.

Το ενδοκρινικό σύστημα: Αυτό χρήζει μεγάλης ανάλυσης, καθώς ο ρόλος του είναι κομβικός για τη διάθεσή μας. Το ενδοκρινικό σύστημα ρυθμίζει την ανάπτυξη, τη λειτουργία των ιστών, του μεταβολισμού και των αναπαραγωγικών διαδικασιών, αλλά και τη διάθεση.

(Υπο) θάλαμος εκτάκτου ανάγκης

Τον ρόλο κλειδί στο σημείο αυτό παίζει ο γνωστός υποθάλαμος, το μέρος εκείνο του εγκεφάλου που διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη σύνδεση του ενδοκρινικού συστήματος με το νευρικό σύστημα. Από αυτόν εκπέμπονται και τα σήματα του στρες που απελευθερώνουν τις ορμόνες κορτιζόλη και επινεφρίνη.

Ο εγκέφαλος και η διάθεση εκτεθειμένα στο στρες
Εκτός από τα άτυπα συμπτώματα του άγχους που όλοι γνωρίζουμε, όπως η κόπωση, οι απότομες εναλλαγές διάθεσης, η υπερένταση, και η δυσκολία στον ύπνο, αποδυναμώνεται και η πνευματική μας απόδοση, αφού:

  • Μειώνεται η συγκέντρωση και η ικανότητα για προσοχή
  • Γίνεται πιο δύσκολη η διαδικασία της μάθησης
  • Φθείρεται η μνήμη και η ικανότητα απομνημόνευσης
  • Μειώνεται η παραγωγικότητα
  • Χάνεται η ικανότητα κωδικοποίησης, αποθήκευσης και ανάκτησης των πληροφοριών

Πώς έλυσα το πρόβλημα με το άγχος

Θα μοιραστώ μαζί σας τη δική μου προσωπική ιστορία. Αφού συνειδητοποίησα ότι αυτός ο τρόπος ζωής δεν είναι λειτουργικός ούτε προάγει την πνευματική-σωματική-ψυχική μου ισορροπία, αναζήτησα εξειδικευμένες και αποτελεσματικές λύσεις. Εκτός από όσα ήδη γνώριζα και σχετίζονται με μεθόδους χαλάρωσης, διαλογισμού και άσκησης, αυτό που με βοήθησε άμεσα είναι το BrainUP StressDOWN, που κάνει ακριβώς ό,τι υπόσχεται και η ονομασία του, καθώς με βοήθησε να πάρω την ηρεμία μου πίσω! Το BrainUP StressDOWN περιέχει βασικά θρεπτικά συστατικά, τα λεγόμενα φωσφολιπίδια, απαραίτητα για τη δόμηση των μεμβρανών των νευρικών και εγκεφαλικών κυττάρων, που είναι σημαντικά για τη συγκέντρωση, τη μνήμη και την απόκριση υπό πίεση. Με το BrainUP StressDOWN, τα κύτταρα αυτά διατηρούνται υγιή, ισχυρά, και λειτουργικά, ενώ παράλληλα διατηρείται σε φυσιολογικά επίπεδα και η ορμόνη του άγχους, η κορτιζόλη, ώστε να νιώθω εγώ κυριολεκτικά πιο "απελευθερωμένη" από ποτέ, απολαμβάνοντας τη stress-free ζωή μου.

ΒΙΝΤΕΟ 5’’ BRAINUP STRESSDOWN

Το σημαντικό είναι ότι εκτός του ότι δεν παρουσιάζει ανεπιθύμητες ενέργειες, δεν αλληλεπιδρά με φάρμακα ούτε περιέχει διεγερτικά ή ηρεμιστικά συστατικά. Το BrainUP StressDOWN, χάρη στα φωσφολιπίδια που περιέχει, συμβάλλει στη μείωση του άγχους, τόσο του χρόνιου όσο και του περιστασιακού, αφού επιτυγχάνει άμεση δράση, στη βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας και της διάθεσης.

Σε μια κοινωνία που ζούμε αγχωμένοι και υπό πίεση 24/7, πήρα την πρωτοβουλία να επενδύσω στην ψυχο-σωματική μου ηρεμία, καταπολεμώντας τον νούμερο 1 παράγοντα που τη διαταράσσει – το άγχος – και το πέτυχα με τη βοήθεια του  BrainUP StressDOWN

Αφού μπόρεσα εγώ, σίγουρα μπορείς και εσύ να τα καταφέρεις!

brain-up-3D

Στα φαρμακεία από τη Leriva Pharma.

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i