Ναυτία στην εγκυμοσύνη: 4 διατροφικά «τρικ» που βοηθούν

Η ναυτία στην εγκυμοσύνη είναι ένα από τα πιο ενοχλητικά συμπτώματα. Οι παρακάτω τρόποι αποδεδειγμένα βοηθούν.

μαμά εγκυμοσύνη τεστ εγκυμοσύνης θετικό PeopleImages

Από την  Ιωάννα Μανδηλάρη, ολιστική διαιτολόγο-διατροφολόγο και blogger threpsisnutrition.com.

Οι περισσότερες έγκυες θα βιώσουν τη ναυτία στην εγκυμοσύνη. Είναι ένα από τα πιο ενοχλητικά αλλά και συνηθισμένα συμπτώματα, ειδικά τους πρώτους μήνες. Οι παρακάτω τρόποι αποδεδειγμένα βοηθούν.

Πώς θα αντιμετωπίσεις την πρωινή ναυτία της εγκυμοσύνης

Η λεγόμενη "πρωινή ναυτία" κατά τη διάρκεια της κύησης, είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα, επηρεάζοντας το 70-80% των εγκύων, μεταξύ 4ης και 16ης εβδομάδας. Η αιτιολογία της φαίνεται να συνδέεται με την προστασία του εμβρύου από τοξίνες που μπορεί να το βλάψουν, με τα ποσοστά αποβολής να είναι σημαντικά χαμηλότερα στις γυναίκες που βιώνουν αυτή την κατάσταση.

Εντούτοις, τα συμπτώματα μπορεί να είναι αρκετά ενοχλητικά και να μην επιτρέπουν την επαρκή πρόσληψη θρεπτικών συστατικών κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου της κύησης. Αν η πρωινή ναυτία στην εγκυμοσύνη σου έχει χτυπήσει την πόρτα, παρακάτω θα βρεις τα διατροφικά tips που θα σε βοηθήσουν να την αντιμετωπίσεις!

Διατήρηση φυσιολογικών επιπέδων σακχάρου

Μια από τις σημαντικότερες αιτίες της "πρωινής ναυτίας" είναι η απότομη αυξομείωση του σακχάρου. Για να αποφύγουμε κάτι τέτοιο, είναι σκόπιμη η κατανάλωση μικρών γευμάτων ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Ιδανικά, θα έπρεπε να περιέχουν κάποια ποσότητα λίπους και φυτικών ινών που θα διατηρήσουν την γλυκόζη σε φυσιολογικά επίπεδα· λίγο γιαούρτι, ένα παστέλι ή μερικά αμύγδαλα θα αποτελούσαν το τέλειο σνακ.

Βιταμίνες συμπλέγματος Β

Σύμφωνα με έρευνες, τα αυξημένα επίπεδα βιταμινών του συμπλέγματος Β και ιδιαίτερα της 5 – φωσφορικής πυριδοξάλης, που αποτελεί ενεργό μορφή της Β6, φαίνεται να βοηθούν στην καταπολέμηση των συμπτωμάτων, καθώς υποστηρίζουν την ορμονική ισορροπία. Κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί με συμπληρωματική χορήγηση της βιταμίνης, ή αυξημένη πρόσληψη τροφών πλούσιων σε Β6 όπως: λευκό και κόκκινο κρέας, ψάρι, σπανάκι, μπρόκολο, σπαράγγια, μπανάνες, ηλιόσποροι, κάσιους, φουντούκια και φακές.

Μαγνήσιο

Η μείωση της πρωινής ναυτίας, είναι μια από τις πολλαπλές ευεργετικές ιδιότητες του μαγνησίου στην κύηση, καθώς είναι γνωστό ότι μειώνει τις πιθανότητες πρόωρου τοκετού, ενώ βοηθά τον ύπνο και την μείωση μυικών κραμπών. Εκτός από την χορήγηση συμπληρωμάτων, θα μπορούσαμε να αυξήσουμε την πρόσληψη του με τροφές όπως η σπιρουλίνα, οι καρποί και οι σπόροι, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το αβοκάντο, η σοκολάτα και ο σολομός. Σε ορισμένες περιπτώσεις που η απορρόφηση του από τις τροφές, δεν είναι επαρκής, μπορεί να απορροφηθεί μέσω του δέρματος με μπάνιο σε άλατα μαγνησίου ή κάποιο σπρέι μαγνησίου.

Τζίντζερ

Η ρίζα του τζίντζερ φαίνεται να ανακουφίζει άμεσα από τα συμπτώματα της πρωινής ναυτίας. Μπορεί να καταναλωθεί, είτε τριμμένο μέσα σε φαγητά, smoothies και τσάι είτε λαμβάνοντας 2-3 κάψουλες ημερησίως.

Διάβασε επίσης: Έγινε viral: Ένας άντρας αποθεώνει τη γυναίκα του και το σώμα μετά τον τοκετό

Διάβασε επίσης: Οδηγός περιποίησης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και συμβουλές διατροφής και ευεξίας

The Mamagers Update

Βάλε το παιδί στο πάτωμα!

Κικίλιας: Υποχρεωτικά εμβόλια σε παιδιά έως 4 ετών

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i