Τι γνωρίζεις για την τραχηλική βλέννη και τι σχέση έχουν οι κολπικές εκκρίσεις με τη γονιμότητα;

Βελτιώνει το σεξ, «προδίδει» τις γόνιμες ημέρες και αυξάνει τις πιθανοτητες για συλληψη. Μάθε τι είναι η τραχηλική βλέννη και πώς σε βοηθάει;

traxiliki-vlenni

Πόσες φορές δεν έχεις τρομάξει με τις κολπικές εκκρίσεις;

Λανθασμένα, καθώς πρόκειται για την τραχηλική βλέννη που εκκρίνεται από το βλενογόννο του τραχήλου, η παραγωγή της οποίας διεγείρεται από τα οιστρογόνα.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου η ποσότητα και η ποιότητά της αλλάζουν, διευκολύνοντας τον προσδιορισμό των γόνιμων ημερών. Η παραγωγή υγιούς τραχηλικής βλέννης έχει ζωτική σημασία για τη σύλληψη καθώς προστατεύει το σπέρμα και διευκολύνει τη μεταφορά του στο γυναικείο αναπαραγωγικό σύστημα και στις σάλπιγγες. Είναι, επίσης, ένα εξαιρετικό εργαλείο που σε βοηθά να προσδιορίσεις τις γόνιμες ημέρες.

Πώς θα την αναγνωρίσεις

Μετά το τέλος της περιόδου η παραγωγή της τραχηλικής βλέννης είναι στο χαμηλότερο επίπεδο, γι’ αυτό και μπορεί να νιώσεις «ξηρότητα». Τις επόμενες ημέρες όμως, παράγεται ολοένα και περισσότερη και έχει υποκίτρινο, συνήθως θολό ή λευκό χρώμα και κάπως κολλώδη υφή.

Καθώς οδηγούμαστε σε αυτό που αποκαλούμε «παράθυρο γονιμότητας» (2 με 3 ημέρες πριν από την ωορρηξία), η βλέννη αυξάνεται και νιώθεις ολοένα και πιο υγρή. Όσο πλησιάζει η ωορρηξία τα επίπεδα των οιστρογόνων ανεβαίνουν κι άλλο, γεγονός που προκαλεί τον τράχηλο να εκκρίνει περισσότερη βλέννη, με υφή και χρώμα παρόμοια με ασπράδι αβγού.

Αυτή η υγιής, γόνιμη τραχηλική βλέννη θρέφει το σπέρμα και έχει τέλειο pH, ώστε να το προστατεύει από τη φυσική οξύτητα του κόλπου και να το καθοδηγεί με ασφάλεια προς το ωάριο.

Μόλις καταλάβεις την παρουσία της τραχηλικής βλέννης θα ξέρεις ότι είσαι στις

πιο γόνιμες ημέρες. Αμέσως μετά την ωορρηξία η ποσότητά της μειώνεται.

Η υγιεινή 

Πολλοί και διαφορετικοί παράγοντες μπορεί να διαταράξουν τη φυσιολογική παραγωγή βλέννης και να οδηγήσουν σε κολπική ξηρότητα, έχοντας αρνητική επίπτωση στη γονιμότητα. Η κατανάλωση αλκοόλ, η αφυδάτωση του οργανισμού, οι επαναλαμβανόμενες κολπίτιδες και τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, η καθημερινή χρήση σαπουνιών και άλλων προϊόντων εχθρικών με το περιβάλλον του κόλπου οδηγούν σε κολπική ξηρότητα.

Οι 5 τρόποι για να έχεις γόνιμη τραχηλική βλέννη

1. Πίνε άφθονο νερό (8-10 ποτήρια την ημέρα).

2. Περιόρισε το αλκοόλ, σημαντικό διαταράκτη της ορμονικής ισορροπίας.

3. Ενίσχυσε τη διατροφή σου με λιπαρά οξέα Ω-3, Ω-6 και Ω-9 (σε φρέσκα ελληνικά ψάρια και σε ειδικά συμπληρώματα διατροφής).

4. Φτιάξε δροσερά φυσικά αφεψήματα από βότανα. Η πικραλίδα, η γλυκόριζα, η ρίζα shatavari, το κόκκινο τριφύλλι και η αλθαία έχουν σούπερ ιδιότητες. Να τα παίρνεις, όμως, υπό ιατρική παρακολούθηση.

5. Ελάττωσε τη ζάχαρη και κατανάλωσε περισσότερα προβιοτικά για την προστασία του κόλπου.

Η παραγωγή υγιούς τραχηλικής βλέννης έχει ζωτική σημασία για τη σύλληψη καθώς προστατεύει το σπέρμα.

xaroula

Eυχαριστούμε για τις πληροφορίες τη Χαρούλα Μαθιοπούλου – Μπιλάλη, BSc,

MΜedSc, μοριακή βιολόγο με εξειδίκευση στην Ανθρώπινη Αναπαραγωγή

(www.harroulabilali.gr).

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

ΥΓΕΙΑ Δευ, 14 Ιουν 2021

Μυοσκελετικές παθήσεις και εργασία: Μία σύνδεση που χρειάζεται να σκεφτούμε

Σχεδόν το ένα τέταρτο των εργαζόμενων στην Ευρώπη αναφέρουν ότι έχουν βιώσει μυϊκό πόνο στον αυχένα, στους ώμους και στα άνω άκρα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟς ΣΥΝΕΡΓΑΤΗς SHAPE

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i