6 κινήσεις για γενικό τσεκάπ υγείας στο σπίτι (γίνεται σε μόλις 10 λεπτά!)

Διαθέτεις 10 λεπτά; Ο χρόνος αρκεί για να κάνεις ένα γενικό τσεκάπ υγείας. Εξέτασε τον οργανισμό σου, χρησιμοποιώντας απλές δοκιμασμένες πρακτικές, για να βεβαιωθείς ότι είσαι καλά.

21.04.2019

Γράφει: Κατερίνα Πατούλια

εχεις διαβασει

6 κινήσεις για γενικό τσεκάπ υγείας στο σπίτι (γίνεται σε μόλις 10 λεπτά!)

Ακούς καλά;

Πλησίασε τα χέρια σου σε απόσταση περίπου 15 εκατοστών από το αφτί και άρχισε να τρίβεις το δείκτη με τον αντίχειρα. Εάν δυσκολεύεσαι να ακούσεις τον παραγόμενο ήχο των δύο δαχτύλων, καλό είναι να επισκεφθείς ωτορινολαρυγγολόγο.

Μην αμελείς την αυτοεξέταση στήθους

Ιδανικά πρέπει να την εκτελείς κατά τη 10η ημέρα της περιόδου και περιλαμβάνει δύο στάδια:

1. Οπτική εξέταση

Στάσου απέναντι από έναν καθρέφτη, γυμνή από τη μέση και πάνω. Παρατήρησε και τους δύο μαστούς. Ο ένας μαστός ενδεχομένως να είναι μεγαλύτερος από τον άλλο, κάτι φυσιολογικό που δε θα πρέπει να σε ανησυχεί. Εσύ αναζητάς κάποια αλλαγή στο μέγεθος ή στο σχήμα των θηλών, πιθανή ροή υγρού ή αίματος από τις θηλές ή ανωμαλία στη μορφή του δέρματος των μαστών. Σήκωσε τα χέρια και στρέψε το σώμα σου σε γωνία ως προς τον καθρέφτη, ώστε να παρατηρήσεις τους μαστούς σε όλη την επιφάνειά τους.

2. Ψηλάφηση

Ξάπλωσε σε κρεβάτι και τοποθέτησε ένα μαξιλάρι κάτω από το κεφάλι σου. Σήκωσε το χέρι από την πλευρά του μαστού που θες να εξετάσεις και φέρ’ το επάνω από το κεφάλι σου. Με το άλλο χέρι ψηλάφισε με κυκλικές κινήσεις το μαστό σου. Για να σιγουρευτείς ότι το κάνεις σωστά, χώρισέ τον νοητά σε τέσσερα τμήματα και βεβαιώσου ότι τα άγγιξες λεπτομερώς όλα. Πράξε το ίδιο και στη θηλή και πίεσέ τη για να δεις αν ρέει κάποιο υγρό ή αίμα. Στο τέλος, ψηλάφισε την αντίστοιχη μασχάλη και ψάξε για τυχόν διογκώσεις, που μπορεί να είναι λεμφαδένες. Για να ολοκληρωθεί σωστά, κατέβασε το χέρι, του οποίου τη μασχάλη εξετάζεις, παράλληλα με το σώμα. Επανάλαβε και για τον άλλο μαστό.

3. Έλεγξε το σφυγμό σου

Μόλις ξυπνήσεις το πρωί, μέτρησέ τον για 15 δευτερόλεπτα. Βρες τον καρδιακό σου ρυθμό, πολλαπλασιάζοντας τον αριθμό των παλμών επί 4 (ο καρδιακός ρυθμός είναι ο αριθμός των συστολών της καρδιάς σε διάστημα ενός λεπτού, όταν βρίσκεσαι σε πλήρη ηρεμία).

Σήκω από το κρεβάτι και για 5 λεπτά εκτέλεσε μερικές ασκήσεις, χόρεψε, περπάτησε και κατόπιν μέτρησε ξανά το σφυγμό. Όσο πιο μικρός είναι, τόσο καλύτερα λειτουργεί η καρδιά σου. Φυσιολογικός θεωρείται ο σφυγμός με 60-70 παλμούς το λεπτό. Εάν ξεπερνά τους 110-120 παλμούς και δεν επανέρχεται στο κανονικό επίπεδο γρήγορα αλλά μόνο μετά τα 30-40 λεπτά, πρέπει οπωσδήποτε να απευθυνθείς σε καρδιολόγο.

4. Έχεις μάτια «γαρίδα»;

Προσπάθησε από απόσταση 30 μεγάλων βημάτων να διαβάσεις τον αριθμό κυκλοφορίας ενός αυτοκινήτου. Εάν δεν τα καταφέρνεις και οι αριθμοί και τα γράμματα σου φαίνονται παραμορφωμένα ή θαμπά, γρήγορα στον οφθαλμίατρο! Ίσως κατά την οδήγηση κινδυνέψεις, καθώς η όρασή σου δεν έχει την απαραίτητη οξύτητα, αλλά μόνο το 35-45% της φυσιολογικής.

5. Φωτογραφίες αποκαλύπτουν τη σπονδυλική σου στήλη

Για το τεστ αυτό θα χρειαστείς δύο ολόσωμες φωτογραφίες σου, τραβηγμένες από μπροστά και από το πλάι σε μικρή απόσταση. Παρατήρησε τη στάση του σώματός σου: τα αφτιά πρέπει να βρίσκονται ακριβώς πάνω από τους ώμους, οι ώμοι λίγο πιο κάτω και όχι στην ίδια γραμμή με τον αυχένα.

Οι ώμοι και οι γοφοί πρέπει να βρίσκονται σε παράλληλες γραμμές και η σπονδυλική στήλη στην περιοχή της πλάτης δεν πρέπει να παρουσιάζει κλίσεις προς τα πλάγια, προς τα εμπρός ή προς τα πίσω. Εάν παρατηρείς κάποιες ασυμμετρίες στη στάση σου, προσπάθησε να κάθεσαι και να περπατάς με ίσια την πλάτη, κλείσε ραντεβού με έναν ορθοπεδικό και βρες χρόνο για γυμναστική.

6. Σβήσε τα κεριά και έλεγξε τους πνεύμονες σου

Άναψε ένα κερί. Κράτησέ το με τεντωμένο χέρι εμπρός από το πρόσωπό σου σε απόσταση περίπου 30 εκατοστών. Πάρε εισπνοή και μετά φύσα απότομα. Εάν η φλόγα δε σβήσει, είναι ένδειξη πως οι πνεύμονές σου είναι λίγο αδύναμοι και έχουν χάσει την ελαστικότητά τους, ότι το έχεις παρακάνει με το τσιγάρο ή πως, ενδεχομένως, εμφανίζεις προδιάθεση για άσθμα.

Ειδικά αν σου παρουσιάζονται και άλλα συμπτώματα που σχετίζονται με αναπνευστικά προβλήματα, όπως ο έντονος βήχας τη νύχτα, σίγουρα πρέπει να ασχοληθείς με την υγεία σου.

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.