Τα 12 βήματα για να καταφέρεις να κόψεις το τσιγάρο

Αν θέλεις βοήθεια ή οργάνωση για να κόψεις το τσιγάρο, εδώ θα βρεις τις απαντήσεις.

05.12.2018

εχεις διαβασει

υγεία καλή υγεία

Καπνίζεις ακόμη αλλά έχεις πάρει την απόφαση να κόψεις το τσιγάρο; Μπράβο σου και συγχαρητήρια! Ακολούθησε τα παρακάτω 12 βήματα και η διαδικασία θα γίνει λίγο πιο εύκολη.

12 βήματα για να κόψεις το τσιγάρο

Βήμα 1ο: Η απόφαση

Κάνε μια λίστα με όλους τους λόγους για τους οποίους θέλεις να το κόψεις, κατάγραψε τα κίνητρα αλλά και τα εμπόδια που πιστεύεις πως θα αντιμετωπίσεις. Να θυμάσαι πως η λέξη-κλειδί είναι «κίνητρο».

Bonus tip: Απευθύνσου σε ένα ιατρείο διακοπής καπνίσματος (λειτουργούν σε νοσοκομεία και δημοτικά ιατρεία) για υποστήριξη και επιστημονικά υποστηριγμένες οδηγίες και συμβουλές.

Βήμα 2ο: Η οργάνωση

Θέσε την ημερομηνία εκκίνησης και μην αφήσεις τίποτα να σε βγάλει εκτός προγράμματος. Εάν νομίζεις ότι τη συγκεκριμένη περίοδο έχεις άγχος ή ή για κάποιον λόγο δεν είναι καλή στιγμή, μετάθεσέ το για αργότερα. Φίξαρε όμως μια ημερομηνία και κράτα την στο μυαλό σου ως οριστική.

Βήμα 3ο: Η περίοδος χάριτος

Εάν νιώθεις ότι δεν μπορείς να το κόψεις μαχαίρι, άφησε στον εαυτό σου ένα περιθώριο κάνοντας 2 τσιγάρα την ημέρα, που θα καπνίζεις περίπου το μισό κάθε φορά.

Bonus tip: Πριν καπνίσεις, πιες ένα ποτήρι γάλα, το οποίο χειροτερεύει τη γεύση του τσιγάρου ή πλύνε τα δόντια σου.

Βήμα 4ο: Οι αλλαγές

Κράτα ημερολόγιο σημειώνοντας τις στιγμές που αισθάνεσαι ότι έχεις περισσότερη ανάγκη το τσιγάρο και προσπάθησε να αλλάξεις τις συνήθειες που συνόδευες πάντα με το κάπνισμα.

Βήμα 5ο: Τα εφόδια

Προμηθεύσου υποκατάστατα νικοτίνης, όπως τσίχλες, διαδερμικά έμπλαστρα και υπογλώσσια δισκία, τα οποία, με μικρές δόσεις νικοτίνης στον οργανισμό, μετριάζουν την έντονη επιθυμία για τσιγάρο και τα στερητικά συμπτώματα.

Είναι ασφαλές το ηλεκτρονικό τσιγάρο;

5 τρόποι να κόψεις το τσιγάρο χωρίς να παχύνεις!

Βήμα 6ο: Εναλλακτική αντιμετώπιση

Εάν δεις ότι δεν τα πηγαίνεις καλά μόνη σου, ενημερώσου για τους εναλλακτικούς τρόπους: ο βελονισμός μέσα σε 3-5 συνεδρίες θα ενεργοποιήσει τα σημεία του εγκεφάλου που σε βοηθούν να απεξαρτηθείς από τον καπνό.

Βήμα 7ο: Η παρέα

Επιστράτευσε και την καπνίστρια κολλητή σου ή το σύντροφό σου για να σε συνοδέψει σε αυτή σου την προσπάθεια. Εκτός του ότι δε θα παρασυρθείς βλέποντάς τους να καπνίζουν, θα σου κάνει καλό να έχεις ένα συνοδοιπόρο.

Βήμα 8ο: Οι παρενέργειες

Όταν σε καταβάλλει νευρικότητα και νιώθεις ότι χρειάζεσαι ένα τσιγάρο, προτίμησε να πας 10 λεπτά για περπάτημα. Έρευνες δείχνουν ότι αυτά τα 10 λεπτά μπορούν να μειώσουν τα συμπτώματα απεξάρτησης από τη νικοτίνη κατά 76% και την επιθυμία για τσιγάρο κατά 33%.

Βήμα 9ο: Η άσκηση

Εάν ακόμα δεν έχεις γραφτεί γυμναστήριο, κάν’ το τώρα! Η γυμναστική σου προσφέρει σθένος και αυτοπεποίθηση, σου αποσπά την προσοχή από την πιθανή επιθυμία σου να ξανακαπνίσεις και, λόγω του ότι η αποχή από το τσιγάρο σε κάνει ούτως ή άλλως να αισθάνεσαι ευεξία, γίνεται πιο ευχάριστη και την απολαμβάνεις περισσότερο.

Βήμα 10ο: Η διατροφή

Σε μερικές ημέρες, με το κόψιμο του καπνίσματος, η γεύση και η όσφρησή σου επανέρχονται σε κανονικά επίπεδα. Αύξησε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, προτίμησε φρουτοχυμούς αντί για καφέ και αλκοόλ, και για σνακ έχε πρόχειρα κράκερ ή ξηρούς καρπούς.

Bonus tip: Δεν είναι τώρα η στιγμή για να ξεκινήσεις δίαιτα. Το επιπλέον αίσθημα στέρησης δε θα κάνει καλό στην προσπάθειά σου. Εάν θέλεις, απευθύνσου σε διαιτολόγο για να σου δώσει ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο γι’ αυτή την περίοδο.

Βήμα 11ο: Η διασκέδαση

Επειδή μπορεί να παρασυρθείς εύκολα αν βρεθείς σε χώρους με αλκοόλ, καφέ και τσιγάρο, προτίμησε οι έξοδοί σου να περιλαμβάνουν κινηματογράφο, θέατρο, ανοιχτούς χώρους. Εντόπισε όλα τα non smoking εστιατόρια και μπαρ της πόλης σου και προτίμησέ τα.

Βήμα 12ο: Ο απολογισμός

Τα κατάφερες!  Κάνε απολογισμό, αναλογίσου τα οφέλη για τον οργανισμό -και την τσέπη σου- και επιβράβευσε τον εαυτό σου με ένα ωραίο δώρο. (Τι θα έλεγες για ένα ταξίδι που θα έχεις «κερδίσει» με την οικονομία που έκανες τώρα που δεν καπνίζεις πια;)

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece