Γνωρίζεις τη δική σου «ευκαιρία ύπνου»; Θα έπρεπε!

Είναι μία υπόσχεση που δίνεις κάθε φορά που χτυπά το ρολόι σου το πρωί: «Μην ανησυχείς σώμα μου, σήμερα το βράδυ σου υπόσχομαι ότι θα κοιμηθείς οκτώ ολόκληρες ώρες».

shutterstock_ 653172592 By g-stockstudio

Αλλά, σύμφωνα με τον Ma'hew Walker, διευθυντή του Εργαστηρίου ύπνου και νευροαπεικόνισης του Πανεπιστημίου του Μπέρκλεϋ αλλά και συγγραφέα του βιβλίου Why We Sleep, αν δεν  προσχεδιάσεις την «ευκαιρία ύπνου» σου, δεν θα καταφέρεις ποτέ να κοιμηθείς τις ώρες που πραγματικά χρειάζεται το σώμα σου.

Ναι, την «ευκαιρία ύπνου» σου. Υπάρχει πραγματικά. Σύμφωνα με τον Walker, το μυστικό για έναν καλό νυχτερινό ύπνο είναι να υπολογίσεις τον αριθμό των ωρών του ύπνου, συν τον αριθμό των ωρών που γνωρίζεις ότι θα σου πάρει μέχρι να αποκοιμηθείς όντως. Και

αυτή είναι η «ευκαιρία ύπνου» σου που αναφέραμε προηγουμένως.

Για παράδειγμα, εάν γνωρίζεις ότι θα χρειαστείς οκτώ ώρες νυχτερινού ύπνου προκειμένου

να είσαι παραγωγική την επόμενη ημέρα, αλλά επίσης θα χρειαστείς και μισή ώρα να

διαβάσεις κάτι στο κρεβάτι και μισή ώρα μετά ξαπλωμένη μέχρι να σε πάρει όντως ο ύπνος,

αλλά και ξυπνάς πάντα ένα τέταρτο πριν χτυπήσει το ξυπνητήρι σου το πρωί, τότε στην

ουσία θα πρέπει να πέφτεις στο κρεβάτι όχι οκτώ αλλά εννιά ώρες και ένα τέταρτο

νωρίτερα.

Αυτό μεταφράζεται για παράδειγμα σε ώρα ύπνου 10:15 το βράδυ αντί για 11:30

που μπορεί να ξαπλώνεις τώρα.

Και είναι λογικό. Αν και όλοι ευχόμαστε να μπορούσαμε να κοιμηθούμε αμέσως από τη

στιγμή που το κεφάλι μας ακουμπήσει το μαξιλάρι του κρεβατιού το βράδυ, σπάνια

συμβαίνει αυτό.

Διάβασε επίσης: Ξέρεις γιατί ΔΕΝ πρέπει ποτέ να πηγαίνεις θυμωμένη για ύπνο;

Με αυτό τον τρόπο, όταν επεξεργάζεσαι λίγο τα δεδομένα των συνηθειών σου γύρω από τον ύπνο, μπορείς και υπολογίζεις την «ευκαιρία ύπνου» σου, συμπεριλαμβάνοντας στο χρόνο και πόση ώρα κάνεις για να φτιάξεις τα μαξιλάρια του κρεβατιού σου πριν κοιμηθείς, πόση ώρα θα σηκωθείς για να πιεις λίγο νερό το βράδυ ή πόση ώρα θα ξοδέψεις αναλογιζόμενη γεγονότα της ημέρας που πέρασε και υποχρεώσεις της επόμενης.

Κάνε τις πράξεις λοιπόν και ετοιμάσου για τον πιο ξεκούραστο ύπνο που είχες να κάνεις εδώ

και μήνες...

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i