Πώς θα δυναμώσεις την κύστη, θα προλάβεις την ουρολοίμωξη και τι λέει το χρώμα των ούρων σου

Υποστήριξε την κύστη και βάλε τέλος στις διαρροές σύμφωνα με τις συμβουλές του ειδικού.

ola-gia-tin-kisti

Συνεργάστηκε ο Πέτρος Δρέττας, χειρουργός ουρολόγος-ανδρολόγος, διδάκτορας του Πανεπιστημίου Αθηνών, διευθυντή του Ανδρολογικού Ινστιτούτου Πειραιά, διευθυντή της Ουρολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου «Νέο Αθήναιον», μέλος των Γιατρών του Κόσμου (www.andrologikopeiraia.gr).

Η σύνδεση εγκεφάλου - κύστης

Η ούρηση, παρότι φαινομενικά απλή διαδικασία, στην πραγματικότητα είναι πολύ σύνθετη, αφού συμπεριλαμβάνει ένα δίκτυο νεύρων που μεταδίδουν σήματα από την κύστη προς τον εγκέφαλο:

«Πρέπει να βγω. Πού είναι η πιο κοντινή τουαλέτα; Μπορώ να διακόψω αυτό που κάνω; Πόση ώρα μπορώ να περιμένω;». Εάν αγνοείς ή καθυστερείς συχνά τους... συναγερμούς, μπορεί να βλάψεις τα νεύρα και τους μυς που ελέγχουν την ούρηση.

Μετά, τα μηνύματα μπερδεύονται και μπορεί να νιώθεις ότι θέλεις να πας στην τουαλέτα, ενώ μόλις πήγες. Ή, από την άλλη πλευρά, μπορεί να μην αντιλαμβάνεσαι την ανάγκη σου, με αποτέλεσμα η κύστη να γεμίζει μέχρι σημείου διαρροής.

Δυνάμωσέ την

Όπως οι κοιλιακοί και οι τετρακέφαλοι, η κύστη λειτουργεί καλύτερα όταν είναι δυνατή.

Το πιθανότερο είναι πως έχεις ήδη δοκιμάσει τις ασκήσεις Κegel, αυτές τις «σταμάτα-τα- ούρα» στάσεις που ενδυναμώνουν τους μυς του πυελικού τοιχώματος και συμβάλλουν στην πρόληψη της ακράτειας (του ελέγχου της κύστης).

Πολλές όμως ασκήσεις Pilates στοχεύουν επίσης στην εν λόγω περιοχή.

Η άσκηση: Ξάπλωσε στο αριστερό σου πλευρό με τα γόνατα λυγισμένα στις 90 μοίρες. Κρατώντας τα πέλματα ενωμένα και τη λεκάνη ακίνητη, ανασήκωσε το αριστερό γόνατο προς την οροφή και μετά κατέβασέ το. Κάνε 10 επαναλήψεις από κάθε πλευρά.

Αντίο, ουρολοίμωξη!

Τα κλασικά συμπτώματα μιας ουρολοίμωξης μπορεί να σου είναι εντελώς γνώριμα: πόνος όταν ουρείς, πίεση χαμηλά στην κοιλιά και ανάγκη να πηγαίνεις συχνά στην τουαλέτα (παρότι μπορεί να μη βγαίνουν πολλά ούρα).

Κράτα τη μακριά: Για να αποφύγεις την ουρολοίμωξη, φρόντισε να σκουπίζεσαι πάντα από μπροστά προς τα πίσω και να ουρείς πριν από το σεξ. Ο κίνδυνος μπορεί να κορυφωθεί την περίοδο της εμμηνόπαυσης εξαιτίας των ορμονικών αλλαγών, οπότε συζήτησε με το γιατρό σου για κρέμες με οιστρογόνα. Έρευνα δείχνει πως μπορεί να μειώσουν τις πιθανότητες λοίμωξης.

Πίνε αρκετό νερό (αλλά όχι πολύ)

Η ακράτεια ούρων αφορά έως και το 57% των γυναικών μέσης ηλικίας και μετά την εμμηνόπαυση, αλλά και νεαρότερες ηλικίες σε αρκετά υψηλό ποσοστό. Η πολύ μεγάλη κατανάλωση υγρών μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο (αυτό δεν αποτελεί έκπληξη), αλλά το ίδιο μπορεί να συμβεί με την πολύ μικρή: Τα ούρα γίνονται εξαιρετικά συμπυκνωμένα, κάτι που ερεθίζει την κύστη, κάνοντάς σε να νιώθεις ότι πρέπει να πας στην τουαλέτα εκείνη τη στιγμή, ακόμη κι αν η κύστη είναι ελαφρώς γεμάτη. Μπορεί, επίσης, να είσαι ευαίσθητη στην καφεΐνη, η οποία ερεθίζει τους μυς της κύστης. Μην πίνεις καφέ για μερικές εβδομάδες για να δεις αν βελτιώνεται. Εάν όχι, κόψε άλλα πιθανώς επιβαρυντικά τρόφιμα, όπως εσπεριδοειδή και χυμούς, πικάντικα φαγητά και αλκοόλ.

Κύστη: κάνε το τεστ

Επισκέψου την τουαλέτα: Το χρώμα των ούρων μπορεί να αποκαλύπτει κάτι για την υγεία σου.

1 Αν είναι κίτρινο ανοιχτό, σχεδόν διαφανές: Απόλυτα υγιή ούρα.

2 Αν είναι πιο σκούρο: Πίνε περισσότερο νερό!

3 Αν είναι σχεδόν καφέ: Τηλεφώνησε στο γιατρό σου, καθώς προβλήματα με το συκώτι μπορεί να προσδίδουν μια καφέ απόχρωση στα ούρα.

4 Αν κοκκινίζει: Κάποια φρούτα και λαχανικά μπορεί να βάφουν τα ούρα, πήγαινε όμως στο γιατρό, αν το κόκκινο χρώμα συνεχίζεται.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i