Clean sleeping: Ο «καθαρός ύπνος» είναι η νέα τάση υγείας (η Gwyneth Paltrow ορκίζεται σε αυτό)

Τώρα ήρθε η ώρα να δοκιμάσεις τον «καθαρό ύπνο», μια νέα φιλοσοφία που έχει κερδίσει οπαδούς στον κόσμο της υγείας και ευεξίας

katharos-ypnos

Θα έχεις ακούσει τον όρο «clean eating» (καθαρή διατροφή).

Τώρα ήρθε η ώρα να δοκιμάσεις τον «καθαρό ύπνο», μια νέα φιλοσοφία που έχει κερδίσει οπαδούς στον κόσμο της υγείας και ευεξίας (η Gwyneth Paltrow ορκίζεται για την επιτυχία του). Αλλά είναι πράγματι τόσο ωφέλιμος αυτός ο ύπνος όσο ακούγεται;

Ο ειδικός Dr. Michael Gelb και η Shannon Leavitt, M.S., R.D. θα μας λύσουν την απορία.

Ας ξεκαθαρίσουμε πρώτα τι ακριβώς συνεπάγεται ο όρος αυτός. Ο καθαρός ύπνος δίνει προτεραιότητα στην ποιοτική ξεκούραση κάθε νύχτα-για τουλάχιστον 8 ώρες, και συχνά μέχρι 10 ώρες. Αντί να μένεις ξύπνια μέχρι αργά το βράδυ προκειμένου να ολοκληρώσεις παραπάνω δουλειά, ο καθαρός ύπνος σημαίνει να προτάσσεις την ανάγκη σου για ξεκούραση και να αφήνεις όλες τις άλλες εργασίες να περιμένουν μέχρι το πρωί.

Λειτουργεί όμως πράγματι ο καθαρός ύπνος;

Αν και το να κοιμάσαι 8 ώρες το βράδυ ακούγεται ιδανικό, ο Dr. Gelb υποστηρίζει ότι έχει σχέση λιγότερο με την ποσότητα του ύπνου που παίρνεις και περισσότερο με την ποιότητα.

«Όλοι χρειαζόμαστε τον ύπνο, τον τονωτικό ύπνο και αρκετό οξυγόνο σε κάθε αναπνοή που παίρνουμε ενώ κοιμόμαστε, ώστε να ξεκουραζόμαστε πραγματικά και να αναρρώνει το σώμα μας», αναφέρει.

«Αν θέλεις να βελτιώσεις την ποιότητα του ύπνου σου, το καλύτερο που θα μπορούσες να κάνεις θα ήταν να ανοίξεις τους αεραγωγούς σου με έναν ρινοδιαστολέα-κλιπ μύτης κατά του ροχαλητού. Με αυτό τον τρόπο, όπως δεσμεύτηκες να γίνεις χορτοφάγος για παράδειγμα για ένα μήνα, θα αφοσιωθείς πραγματικά στις 8 ώρες καθαρού ύπνου κάθε βράδυ».

Πώς μπορείς να κοιμάσαι περισσότερο στο σπίτι;

Η αλήθεια είναι ότι για τους περισσότερους από εμάς το να κοιμηθούμε 8 ώρες το βράδυ είναι αρκετά δύσκολο. Εάν έχεις ήδη αποκλείσει τις συσκευές που σε αποσπούν από το στόχο σου(όχι τηλεόραση στο υπνοδωμάτιο ή κινητό), η γιόγκα και ο διαλογισμός μπορούν να φανούν πράγματι ωφέλιμα στο να σε προετοιμάσουν να κοιμηθείς, σύμφωνα με τη Leavitt.

Αλλά το πιο σημαντικό, είναι να σταματήσεις να το παρακάνεις στη διάρκεια της ημέρας και τότε είναι πιο πιθανό να έχεις έναν ξεκούραστο ύπνο στη διάρκεια της νύχτας.

«Όρισε σαν έναν καθημερινό στόχο σου το να ζεις περισσότερο σε ισορροπία. Εξασκήσου στο μέτρο στην εργασία, τη διατροφή, την άσκηση και τον ύπνο».

Σταμάτησε να απαντάς πια σε εκείνο το email από τη δουλειά. Μπορεί να περιμένει μέχρι αύριο το πρωί.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i