5 σκέψεις λίγο πριν την εμμηνόπαυση – και 5 σκέψεις για να κρατήσεις στο μυαλό σου

Το ξέρεις πως η περίοδος πριν την εμμηνόπαυση μπορεί να κρατήσει έως και 10 χρόνια; Τι μπορεί να σκέφτεται, πώς νιώθει μια γυναίκα σε αυτή τη φάση της ζωής της;

22.02.2019

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

εμμηνόπαυση μεσήλικη χαρά υγεία

Συνεργάστηκε η Μυρτώ Μπεχράκη, ψυχολόγος-συστημική ψυχοθεραπεύτρια

Ακόμη κι αν είσαι ακόμη πολύ μακριά από την κλιμακτήριο, έχει ενδιαφέρον να ανακαλύψεις κάποιες συχνές σκέψεις που κάνει μια γυναίκα λίγο πριν την εμμηνόπαυση. Άλλωστε, όλες θα περάσουμε τελικά από αυτή τη φάση!

Πότε μπαίνει μια γυναίκα στην εμμηνόπαυση

Η ηλικία στην οποία μια γυναίκα μπαίνει στην εμμηνόπαυση διαφέρει για καθεμία. Η μέση ηλικία είναι τα 51, αλλά μπορεί η αλλαγή να ξεκινήσει και από τα 40, με την προεμμηνόπαυση. Η προεμμηνόπαυση (ή αλλιώς και κλιμακτήριος) είναι η μεταβατική περίοδος από τις κανονικές εμμηνορυσιακές περιόδους στην απόλυτη έλλειψη περιόδου. Η μετάβαση αυτή μπορεί να πάρει μέχρι και 10 χρόνια και να εμφανίζεις συμπτώματα προεμμηνορυσιακού συνδρόμου και εμμηνόπαυσης ή και καθόλου.

Και εκτός από τις σωματικές αλλαγές, η γυναίκα πριν την εμμηνόπαυση μπορεί να νιώθει διάφορα συναισθήματα, και να κάνει σκέψεις, ευχάριστες ή μη, ως απόρροια αυτής της αλλαγής.

5 σκέψεις που μπορεί να κάνεις λίγο πριν την εμμηνόπαυση

«Έκλεισα σαν γυναίκα;»

Είναι πολύ πιθανό να αισθάνεσαι ότι η γυναικεία σου ταυτότητα αλλάζει. Και γίνεσαι κάτι που σου είναι άγνωστο. Εξάλλου έχεις περάσει μια ζωή με τη μηνιαία «υπενθύμιση» του ότι είσαι γυναίκα και το γεγονός ότι γίνεσαι μη-αναπαραγωγική είναι μια μεγάλη αλλαγή στη ζωή σου. Ίσως το βιώνεις σαν μια απώλεια και ίσως να έχεις δίκιο. Μαζί με αυτό, η ερωτική σου ζωή αλλάζει, τόσο οργανικά (ξηρότητα κόλπου) όσο και συναισθηματικά (δεν έχεις ιδιαίτερη όρεξη και σου βγαίνει μερικές φορές με θυμό). Όλα αυτά σε κάνουν να αισθάνεσαι «λιγότερο γυναίκα».

Τι να σκεφτείς: Απλά ότι τίποτε από τα παραπάνω δεν ισχύει! Περνάς μεν σε μια άλλη… πίστα της ζωής σου, αλλά είναι απλά μια μετάβαση. Προσπάθησε να δεις τα θετικά της αλλαγής αυτής, π.χ. μπορείς πλέον να κάνεις ελεύθερα έρωτα με τον σύντροφό σου χωρίς να φοβάσαι πως θα μείνεις έγκυος!

Διάβασε επίσης: Γιατί παχαίνουμε στην εμμηνόπαυση – οι ορμόνες και 2 συμβουλές για να μην πάρεις βάρος

Διάβασε επίσης: Πώς θα χάσεις βάρος ΠΡΙΝ την εμμηνόπαυση; (αλλά και κατά τη διάρκειά της!)

«Τι μου συμβαίνει;»

Έχεις διάφορες σωματικές ενοχλήσεις. Ζεσταίνεσαι-κρυώνεις, έχεις αϋπνίες, όσο εύκολα παίρνεις βάρος τόσο δύσκολα το χάνεις. Ξαφνικά νιώθεις ότι μεγάλωσες και πως αυτό φαίνεται στο πρόσωπό σου. Έχεις συχνά πονοκεφάλους, ταχυπαλμίες και αρχίζεις να αναλογίζεσαι τη λέξη «οστεοπόρωση». Τίποτα καινούριο… τα έχεις ξανά-αισθανθεί όλα αυτά. Απλά όχι ταυτόχρονα.

Τι να σκεφτείς: Η εμμηνόπαυση είναι λίγο σαν την εφηβεία! Οι ορμόνες ανεβοκατεβαίνουν και προσδιορίζουν το πώς νιώθεις. Γρήγορα θα ηρεμήσουν και θα σταθεροποιηθούν και θα αισθάνεσαι πολύ καλύτερα. Βοήθησέ το βάζοντας τη γυμναστική στη ζωή σου.

The Mamagers Update

Τα υπερβολικά σημάδια επιθετικότητας του εφήβου είναι απελπισμένες εκκλήσεις για βοήθεια

Τρεις μούφες ασθένειες που πάθαινε η μάνα μου όταν επαναστατούσα ως έφηβη

«Πότε θα τελειώσει αυτή η φάση;»

Είναι μια περίοδος με συναισθηματικές αλλαγές, με ένα γενικευμένο άγχος, με κλάματα και θυμό ο οποίος συχνά εκδηλώνεται απότομα και χωρίς σκέψη. Σε αυτό το συναισθηματικό roller coaster, έρχεται και η «άδεια φωλιά» μιας και συνήθως συμπίπτει αυτή η περίοδος με τις σπουδές των παιδιών ή την επιθυμία τους να μείνουν μόνα τους. Θυμάσαι τη μητέρα σου που τα έλεγε.. αλλά δεν είναι το ίδιο. Τώρα το ζεις από μέσα και θέλεις να τελειώσει.

Τι να σκεφτείς: Θα τελειώσει. Αλλά είναι στο χέρι σου να περάσει πιο εύκολα αυτή η φάση. Αν νιώθεις ότι χρειάζεσαι βοήθεια, ζήτησέ την. Αν κάτι στη συμπεριφορά του συντρόφου, των συνεργατών, των παιδιών σου σε ενοχλεί, συζήτησέ το αντί να το κρατάς κλεισμένο μέσα σου.

«Τι έχω καταφέρει μέχρι τώρα;»

Η εμμηνόπαυση είναι μια φάση που πολλές γυναίκες κάνουν ανασκόπηση της ζωής τους μέχρι τώρα. Πώς τα κατάφερες σαν γυναίκα / σύζυγος / μητέρα / επαγγελματίας; Σε έχεις φροντίσει αρκετά; Τι είναι εκείνο που πάντα ήθελες να κάνεις και δεν έκανες; Συχνά σε αυτή τη φάση κάνεις και συγκρίσεις με τη πατρική σου οικογένεια και προσπαθείς να βρεις συνδέσεις, ομοιότητες και διαφορές. Είναι μια περίοδος ξεδιαλέγματος και απαντήσεων.

Τι να σκεφτείς: Έχεις μια ωραία αφορμή για να κάνεις για τον εαυτό σου όλα όσα δεν έχεις προσπαθήσει, ή δεν έχεις τολμήσει, να κάνεις μέχρι τώρα. Δες την εμμηνόπαυση σαν μια δεύτερη ευκαιρία.

«Γιατί οι δικοί μου άνθρωποι δεν με καταλαβαίνουν;»

Τους έχεις φροντίσει τόσο πολύ και τώρα που είναι η ώρα τους να σου το ανταποδώσουν, αισθάνεσαι ότι δεν το κάνουν. Νιώθεις ότι δεν σου δίνουν αρκετή σημασία και ότι σε θεωρούν «υπερβολική». Μερικές φορές κάνουν χιούμορ αλλά εσύ δεν γελάς. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι κατανόηση και υποστήριξη.

Τι να σκεφτείς: Ότι κανείς δεν μπορεί να διαβάσει το μυαλό σου. Έκφρασε τα συναισθήματα, τους φόβους, το άγχος, το θυμό σου. Και ζήτα αυτό που χρειάζεσαι: έμπρακτη συμπαράσταση και κατανόηση. Το πιθανότερο είναι πως οι αγαπημένοι σου δεν γνωρίζουν τι ακριβώς χρειάζεσαι αυτή την περίοδο – ούτε πώς νιώθεις. Όταν θα τα ξέρουν, θα είναι πιο πρόθυμοι να σου τα προσφέρουν.

Editor's Picks:

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece