Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Τι είναι το cross training και γιατί πρέπει να το κάνεις; Έτσι θα κάνεις ενδυνάμωση

Το cross training έχει περισσότερα οφέλη απ’ ό,τι πίστευες και η trainer αποκαλύπτει τα μυστικά του.

25.09.2017

εχεις διαβασει

cross training


Συνεργάστηκε η Ζίνα Τασούλα, master trainer fitness professional tae box, Pilates και personal trainer.

To Cross-training, θα το δεις συχνά και ως κυκλική προπόνηση, αναφέρεται σε συνδυασμό ασκήσεων από άλλα προγράμματα, διαφοετικά από την κλασική σου προπόνηση. Σε σχέση με το τρέξιμο για παράδειγμα, ένα δρομέας κάνει cross training όταν παράλληλα με το πρόγραμμα τρεξίματος κάνει μία προπόνηση με ποδήλατο, κολύμβηση ή ενδυνάμωσης για να ενισχύσουν το πρόγραμμα του τρεξίματος. Βελτιώνει την ενδυνάμωση και την ευλυγισία σε μυς που το τρέξιμο δεν έχει τη δυνατότητα.

Σε μία προπόνηση το cross training περιλαμβάνει 45 λεπτά ενος έντονου προγράμματος με ασκήσεις από μια ποικιλία προπονήσεων. Το αποτέλεσμα; Έντονη προπόνηση ΗΙΙΤ που καίει θερμίδες και ποτάμια ιδρώτα.

Αν τρέχεις συχνά, κάνε κολύµπι, ποδηλασία ή κωπηλατική καθώς µπορεί να ενισχύσουν τη φυσική σου κατάσταση χωρίς να επιβαρύνεις το σώµα σου µε την πρόσκρουση που προκαλεί το τρέξιµο.

Και εµπλέκοντας διαφορετικές µυϊκές οµάδες, µπορείς να διορθώσεις ανισορροπίες και να δυναµώσεις συνολικά. Αυτό θα σε βοηθήσει να τρέχεις για περισσότερο χρόνο. Και σε περίπτωση που τραυµατιστείς, θα έχεις µια γνώριµη επιλογή για να συντηρήσεις τη φυσική σου κατάσταση.

Δείξε συνέπεια

Η τακτική συµµετοχή σε ένα οµαδικό πρόγραµµα στο γυµναστήριο είναι ένας εύκολος τρόπος για να κάνεις cross training. Και αν προτιµάς να γυµνάζεσαι µόνη, όρισε ένα τακτικό ραντεβού και τόπο, όπως µια ποδηλατική διαδροµή στη γειτονιά σου µία φορά την εβδοµάδα, ώστε να µπορέσει να διαµορφωθεί η συνήθεια.

Να είσαι ρεαλίστρια

Μην προετοιµάζεις τον εαυτό σου για αποτυχία επιλέγοντας ένα πρόγραµµα στο οποίο δεν έχεις διάθεση να συµµετέχεις. Βρες κάτι που θα σου ταιριάζει.

cross training

Διάλεξε έξυπνα

Κυνηγάς ένα ατοµικό ρεκόρ; Δοκίµασε ένα είδος cross training που µιµείται το τρέξιµο, όπως διάδροµο σε πισίνα (ναι, υπάρχει). Αν, ωστόσο, ο στόχος σου είναι συνολικά η καλύτερη φυσική κατάσταση, διάλεξε µια δραστηριότητα που είναι πολύ διαφορετική, όπως κολύµβηση ή ποδηλασία.

Πήγαινέ το µε το µαλακό

Δες το cross training σαν µια µέρα ανάκαµψης µε αεροβική: προγραµµάτισέ το έπειτα από µια µέρα έντονου τρεξίµατος και κράτα το επίπεδο της προσπάθειάς σου τόσο χαµηλά που να µπορείς να συντηρήσεις µια συζήτηση. Αν όµως είσαι τραυµατισµένη και δεν µπορείς να τρέξεις, µπορείς να κάνεις πιο δυναµικά cross training για να συντηρήσεις τη φυσική σου κατάσταση.

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#ShapeSquatChallenge: Σφιχτοί γλουτοί σε 1 μήνα κάνοντας μόνο καθίσματα μαζί με το SHAPE

30 μέρες. 1 squat πρόκληση. 12 παραλλαγές. Δεν θα πιστεύεις τι γλουτούς θα αποκτήσεις. Ξεκίνα σήμερα μαζί με τη SHAPE team

Αυτά που θέλουν οι μυς του σώματός σου (τα ξέρεις; τα κάνεις;)

Ειδικά αν γυμνάζεσαι, πρέπει να ξέρεις αυτά τα facts για να αποφύγεις κάθε τραυματισμό.

Έτοιμη για spinning! Mάθε τα πάντα πριν ξεκινήσεις

Tο spinning είναι ίσως το πιο… τρομακτικό από τα ομαδικά προγράμματα που θα βρεις στο γυμναστήριό σου. Εμείς θα σου πούμε όλα όσα πρέπει να ξέρεις πριν ξεκινήσεις.

τι να φάω πριν το κολυμβητήριο
Τι να φάω πριν το κολυμβητήριο; Τι φαγητό να φάνε τα παιδιά πριν την κολύμβηση; Η σωστή ώρα και τα ιδανικά γεύματα

Αν πηγαίνεις εσύ ή τα παιδιά κολυμβητήριο, ξέρεις τι πρέπει να τρώνε πριν και μετά (και σε ποιες ώρες);

#shapegreece