Shape Tested: Δοκιμάσαμε Aqua Fitness! Κάνε pilates, yoga και ποδήλατο μέσα στην πισίνα

Aν το να ιδρώσεις για άλλη μια φορά στο γυμναστήριο δε σε δελεάζει, τι θα έλεγες να αποκτήσεις δυνατό και ευλύγιστο κορμί χάρη στα οφέλη του νερού;

05.08.2019

Γράφει: Ευμορφία Σαββαΐδη

εχεις διαβασει

Shape Tested: Δοκιμάσαμε Aqua Fitness! Κάνε pilates, yoga και ποδήλατο μέσα στην πισίνα

Το aqua fitness είναι η εκτέλεση ασκήσεων µέσα στο νερό της πισίνας (ή της θάλασσας) που καλύπτει όλο το φάσµα της αερόβιας άσκησης. «Η βασική διαφορά µε την αερόβια προπόνηση στο έδαφος είναι η “χαµηλή” βαρύτητα που έχει το σώµα µέσα στο νερό, µε αποτέλεσµα να καταπονείς λιγότερο µυς και αρθρώσεις» εξηγεί ο Δηµήτρης Ταλαγάνης. «Επιπλέον, επειδή οι παλµοί στο νερό µειώνονται, µπορείς να πετύχεις το ίδιο αποτέλεσµα µε της συµβατικής γυµναστικής αλλά µε λιγότερο κόπο».

Tα είδη του aqua fitness

Το aqua fitness ανταποκρίνεται σε κάθε γούστο µε µεγάλη ποικιλία προγραµµάτων, όπως aqua aerobics, aqua yoga, aqua Pilates κ.λπ. Δες κάποια προγράµµατα που µπορείς να βρεις σε γυµναστήρια της γειτονιάς σου.

Aqua treadmill

Σε περίπτωση που βαρέθηκες να τρέχεις µπροστά από την τζαµαρία του γυµναστηρίου και αναζητάς κάτι πιο διασκεδαστικό, το βρήκες: ένας υποβρύχιος διάδροµος που αξιοποιείς όπως και τον συµβατικό.
Πώς σε ωφελεί: Η αντίσταση που δηµιουργείται από το νερό στην επιφάνεια του διαδρόµου γυµνάζει ιδιαίτερα τις µυϊκές οµάδες των ποδιών και, φυσικά, συµβάλλει στην τόνωση του καρδιαγγειακού συστήµατος.

Aqua yoga

Οι κλασικές ασκήσεις yoga, σε συνδυασµό µε τις κατάλληλες αναπνοές, πραγµατοποιούνται κάτω από το νερό µε το σώµα σου να βυθίζεται στο ύψος των ώµων ή του θώρακα, ανάλογα µε την άσκηση.
Πώς σε ωφελεί: Ανακουφίζει τους πονεµένους µυς, αυξάνει την ευλυγισία και µειώνει το στρες, ενώ είναι ιδανική µορφή άσκησης αν βρίσκεσαι σε περίοδο εγκυµοσύνης ή µόλις έχεις γεννήσει (πάντα µε τη σύµφωνη γνώµη του γιατρού σου).

Αqua Pilates

Η µέθοδος Pilates µεταφέρεται σε υγρό περιβάλλον και γίνεται µε τη χρήση διάφορων αξεσουάρ, όπως το noodle (κυλινδρικός σωλήνας από αφρολέξ),
τα βάρη νερού κ.ά.
Πώς σε ωφελεί: Ενδυναµώνει τον κορµό και την περιοχή της κοιλιάς, της µέσης και των γλουτών. Οι συγκεκριµένες µυϊκές οµάδες ενεργοποιούνται έτσι κι αλλιώς προκειµένου να βοηθήσουν τη στήριξη του σώµατος µέσα στο νερό, επιτυγχάνοντας ακόµα µεγαλύτερη σύσφιγξη.

Aqua bike

Ναι, υπάρχουν ειδικά ποδήλατα που έχουν σχεδιαστεί για χρήση σε πισίνα, τα οποία τοποθετούνται κάτω από το νερό. Η τακτική είναι ίδια µε των συµβατικών ποδηλάτων, δηλαδή απλώς κάνεις πετάλι.
Πώς σε ωφελεί: Τονώνεις τους µυς των ποδιών, το καρδιαγγειακό σύστηµα, την αντοχή και το αναπνευστικό σου ενώ παράλληλα καις το λίπος.

 

SHAPE TESTED

Aqua Aerobics

Η editor του Shape Ευµορφια Σαββαϊδη δοκίµασε aqua αerobics και µεταφέρει
την εµπειρία της.

«Βρέθηκα στο Holmes Place Αµαρουσίου για να δοκιµάσω aqua power, ένα δυνατό µάθηµα aqua aerobics στην πισίνα διάρκειας 30’.

Tι γυµνάζει: Όλο το σώµα! Δεν µπορώ να ξεχωρίσω µια συγκεκριµένη µυϊκή οµάδα, αφού στο µάθηµα περιλαµβάνoνται ασκήσεις που στοχεύουν στην
ενδυνάµωση κάθε µυός ξεχωριστά.

Το µάθηµα: Αφού τελειώσει η προθέρµανση, συνεχίζουµε µε ασκήσεις για όλο το σώµα. Ο βαθµός δυσκολίας κλιµακώνεται σταδιακά µε συνδυαστικές ασκήσεις, βάζοντας στο “παιχνίδι” και βάρη από αφρολέξ. Στο τέλος  αφιερώνουµε εξίσου σηµαντικό χρόνο σε διατάσεις για αποθεραπεία.

Το συστήνω: Αν είσαι επιρρεπής στους τραυµατισµούς και αναζητάς ένα δυνατό είδος άσκησης χωρίς κραδασµούς, το aqua power είναι µία καλή και πρωτότυπη επιλογή. Οι µύες σου θα τονωθούν γρήγορα, µιας και η αντίσταση του νερού ανεβάζει το βαθµό δυσκολίας. Επιπλέον, ο χρόνος διάρκειας του µαθήµατος είναι ιδανικός αν είσαι πολυάσχολη.

Highlight: Αν και κουράστηκα πολύ, η επόµενη µέρα επιβεβαίωσε πόσο καλή γυµναστική είναι αφού δεν πιάστηκα
καθόλου. Αξίζει να σηµειωθεί πως δεν έχει σηµασία αν ξέρεις καλό κολύµπι ή όχι, αφού οι ασκήσεις πραγµατοποιούνται στα “ρηχά”».
Τα πλεονεκτήµατα του aqua fitness.

  • Αν είσαι ευπαθής στους τραυµατισµούς ή υπέρβαρη, δεν επιβαρύνεις το µυοσκελετικό σου σύστηµα λόγω της άνωσης.
  • Η αυξηµένη αντίσταση που δηµιουργεί το νερό ανεβάζει το επίπεδο δυσκολίας κάθε άσκησης και βοηθά στο να σφίξεις γρηγορότερα το σώµα σου.
  • Η υδροστατική πίεση που ασκείται στην επιδερµίδα σου έχει σηµαντικά οφέλη, παρόµοια µε αυτά του µασάζ, και συµβάλλει στην καταπολέµηση της κυτταρίτιδας και άλλων φλεβικών προβληµάτων στα κάτω άκρα.
  • Η επαφή µε το νερό µειώνει το στρες, ενώ η αίσθηση ότι έχεις µικρότερο σωµατικό βάρος λόγω της «χαµηλότερης» βαρύτητας προκαλεί αίσθηση ελευθερίας.

Συνεργάστηκε ο Δηµήτρης Ταλαγάνης, pool coordinator Holmes Place Maroussi (www.holmesplace.gr).

Editor's Picks:

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece