5 τεχνικές ψυχολογίας για να ευχαριστιέσαι τη δουλειά σου

Γίνε πιο χαρούμενη το διάστημα 9-5 ακολουθώντας τις έξυπνες τεχνικές που συστήνονται σε έρευνες

07.04.2018

εχεις διαβασει

Θέλεις να είσαι χαρούμενη στη δουλειά; Αν συνειδητοποιήσεις ότι όλα είναι θέμα ψυχολογίας, θα ευχαριστιέσαι περισσότερο το χρόνο που περνάς στη δουλειά. Δοκίμασε τις παρακάτω τεχνικές ψυχολογίας και νιώσε χαρά!

1/ Να νιώθεις πως έχεις σκοπό.

Το 1983 ο Steve Jobs έπεισε τον μελλοντικό CEO της Apple John Sculley να αφήσει τη δουλειά του σε εταιρεία αναψυκτικών κάνοντάς του μία ερώτηση: «Θέλεις να περάσεις το υπόλοιπο της ζωής σου πουλώντας νερό με ζάχαρη ή θέλεις μια ευκαιρία να αλλάξεις τον κόσμο;». Πέρα από το ότι του ξύπνησε την περιέργεια και τη φαντασία, η ερώτηση έδωσε στον Sculley την ευκαιρία να σκεφτεί τις φιλοδοξίες του. καθηγητής Adam Grant, της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων Wharton, βρήκε σε έρευνά του πως «οι εργαζόμενοι που γνωρίζουν ότι η δουλειά τους έχει νόημα και θετική επίδραση στους άλλους είναι πολύ πιο παραγωγικοί».

2/ Να λες «ευχαριστώ».

Με βάση πειράματα από τη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων του Χάρβαρντ και τη Σχολή Wharton, «η αποδοχή εκφράσεων ευγνωμοσύνης μας κάνει όλους να έχουμε αυξημένη αίσθηση αυτοεκτίμησης και πυροδοτεί άλλες βοηθητικές συμπεριφορές τόσο προς τον άνθρωπο που βοηθάμε όσο και στους ανθρώπους γύρω μας». Στα πειράματά τους οι ειδικοί κατέληξαν πως το 66% των φοιτητών βοήθησαν ένα συμφοιτητή τους επειδή τους ευχαρίστησε εκ των προτέρων που θα έριχναν μια ματιά στο βιογραφικό του.

3/ Πάρε μια ανάσα.

Είναι απίστευτα εύκολο να «καείς» κατά τη διάρκεια της ημέρας στη δουλειά. Η Sharon Salzberg, συγγραφέας του Real Happiness at Work, επισημαίνει πως «χωρίς ένα μικρό διάλειμμα απέναντι στις συνεχείς απαιτήσεις δε θα είμαστε δημιουργικοί, ανταγωνιστικοί ή ευτυχισμένοι». Προσθέτει, επίσης, πως «τα διαλείμματα είναι απαραίτητα για να ελέγχουμε το επίπεδο του άγχους μας στην καθημερινότητα».

4/ Μην τα κάνεις όλα.

Παρά το μύθο, το να κάνει κάποιος πολλά ταυτόχρονα δεν είναι αποτελεσματικό. Ο Clifford Nass, καθηγητής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Στάνφροντ, ισχυρίζεται πως το multitasking «σπαταλάει περισσότερο χρόνο από όσο εξοικονομεί, ενώ μειώνει τη συγκέντρωση και τη δημιουργικότητα».

5/ Μην κάθεσαι συνέχεια.

Βρες λίγο χρόνο για να βγεις και να περπατήσεις έξω, να κάνεις διατάσεις ή ασκήσεις για 10 λεπτά. Η σωματική κίνηση στη διάρκεια της ημέρας σου έχει πολλές ωφέλιμες επιδράσεις – ακόμη κι αν ήδη ασκείσαι και τρως υγιεινά. Με δυο λόγια, όταν νιώθεις καλύτερα σωματικά, θα έχεις και καλύτερη διάθεση.

Editor's Picks

Περισσότερα από Καλή ζωή

3 μυστικά για να προσελκύσεις την τύχη

Σου πάνε όλα στραβά; Φέρε την τύχη με το μέρος σου σε 3 βήματα και θα δεις ότι σιγά – σιγά θα σταματήσεις να πέφτεις θύμα ατυχών συμβάντων και θα γίνεις πιο τυχερή.

4 σημάδια πως η σχέση σου δεν πάει καλά

Υπάρχουν κάποια προειδοποιητικά σημάδια για μία σχέση πώς δεν πάει καλά. Τα αναγνωρίζεις; Και τι να κάνεις για να σώσεις τη σχέση σου;

Ποιες γυναίκες κάνουν καλύτερο σεξ;

5 λόγοι που τα fit κορίτσια έχουν καλύτερες σεξουαλικές επιδόσεις.

Πώς να τον κάνω να με θέλει; Τα 4 μυστικά επιτυχίας

Γοητευτικός άντρας γνωρίζει ελκυστική γυναίκα σε ένα μπαρ. 4 πολύτιμα tips για να υπάρξει το πολυπόθητο ραντεβού μετά το τέλος της νύχτας.

#shapegreece