Ποιο αλάτι θεωρείται πιο υγιεινό: Θαλασσινό, κοσέρ ή αλάτι Ιμαλαΐων;

Δεν μπορείς να απομακρύνεις το αλάτι από τη διατροφή σου; Μάθε τους βασικούς του τύπους.

αλάτι και τα είδη του istock

Το αλάτι είναι ένα απαραίτητο θρεπτικό συστατικό για όλους τους ζωντανούς οργανισμούς και παίζει σημαντικό ρόλο σε πολλές σωματικές λειτουργίες, όπως η ρύθμιση της ισορροπίας των υγρών, η λειτουργία των νεύρων και η σύσπαση των μυών. Εξού ό,τι και αν συμπληρώσεις στη φράση "είναι το άλας της ζωής", σημαίνει ότι αυτό το καρύκευμα νοστίμίζει τα πάντα και δίνει άλλη γεύση.

Μάθε τις διαφορές μεταξύ των δημοφιλών τύπων αλατιού και γιατί η επιλογή του "καλύτερου" αλατιού είναι απλώς θέμα προσωπικής προτίμησης.

Ποιο αλάτι θεωρείται πιο υγιεινό;

Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι αλατιού, καθένας με τη δική του μοναδική γεύση και υφή. Ορισμένοι δημοφιλείς τύποι αλατιού περιλαμβάνουν:

1. Θαλασσινό αλάτι

Το θαλασσινό αλάτι παράγεται με εξάτμιση του θαλασσινού νερού. Περιέχει ίχνη μετάλλων όπως σίδηρο, κάλιο και ψευδάργυρο, τα οποία προσφέρουν διαφορετική γεύση στο μαγείρεμα, αλλά όχι πρόσθετα οφέλη για την υγεία. Ορισμένα θαλασσινά αλάτια μπορεί να περιέχουν ίχνη μικροπλαστικών, αλλά η έρευνα δείχνει ότι αυτές οι ποσότητες είναι πολύ χαμηλές για να δικαιολογήσουν τυχόν ανησυχίες για την υγεία.

  • Προέρχεται από εξάτμιση θαλασσινού νερού.
  • Περιέχει ιχνοστοιχεία όπως μαγνήσιο, κάλιο και ασβέστιο, σε μικρές ποσότητες.
  • Έχει πιο "έντονη" γεύση από το επιτραπέζιο αλάτι.
  • Μπορεί να περιέχει ίχνη μικροπλαστικών, αν και οι ποσότητες θεωρούνται αμελητέες.

2. Αλάτι Kosher

Το αλάτι Kosher είναι ένα χοντρό αλάτι. Όταν χρησιμοποιείται στη μαγειρική, μπορεί να προσθέσει μια τραγανή υφή σε πιάτα και ποτά. Σε σύγκριση με το επιτραπέζιο αλάτι, το καθαρό αλάτι kosher δεν περιέχει συνήθως πρόσθετα όπως αντισυσσωματικούς παράγοντες και ιώδιο. Το μέγεθος των κρυστάλλων αλατιού kosher είναι ιδανικό για την απομάκρυνση της υγρασίας, συμπεριλαμβανομένου του αίματος από το κρέας.

Ανά κουταλάκι του γλυκού, το αλάτι kosher έχει γενικά λιγότερο νάτριο από 1 κουταλάκι του γλυκού επιτραπέζιο αλάτι. Αλλά αυτό συμβαίνει επειδή το αλάτι kosher έχει πιο χοντρό κόκκο, επομένως λιγότερο αλάτι χωράει στο κουτάλι.

  • Έχει χοντρή υφή και τραγανή αίσθηση.
  • Δεν περιέχει ιώδιο, σε αντίθεση με το επιτραπέζιο αλάτι.
  • Ιδανικό για πασπάλισμα σε κρέας ή για χρήση στο τραπέζι.

Αλάτι Ιμαλαΐων

Το ροζ αλάτι Ιμαλαΐων εξορύσσεται στο Khewra του Πακιστάν, στο δεύτερο μεγαλύτερο αλατωρυχείο στον κόσμο. Είναι γνωστό ως αλάτι φινιρίσματος επειδή χρησιμοποιείται γενικά στο τέλος του μαγειρέματος για να προσθέσει γεύση και τραγανή υφή σε ένα γεύμα. Μικρές ποσότητες σκουριάς (οξείδιο του σιδήρου) δίνουν σε αυτό το αλάτι το ροζ χρώμα του.

Δεν υπάρχουν ιδιαίτερα οφέλη για την υγεία από τη χρήση του αλατιού Ιμαλαΐων έναντι άλλων τύπων αλατιού, όπως σημειώνεται από τη μελέτη που έγινε το 2020 στην Αυστραλία. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι "οποιαδήποτε πιθανά οφέλη για την υγεία που παρέχονται από την υψηλότερη περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά στο ροζ αλάτι θα εξουδετερωθούν από τη μεγάλη ποσότητα νατρίου που θα καταναλωθεί επίσης". Επιπλέον, η ίδια ομάδα ερευνητών εξέτασε ένα δείγμα ροζ αλατιού που εισήχθη από το Περού και βρήκε ίχνη μολύβδου που υπερέβαιναν τα επίπεδα που θεωρούνται ασφαλή.

  • Περιέχει μικρές ποσότητες ιχνοστοιχείων.
  • Διαφημίζεται για διάφορα οφέλη στην υγεία, τα οποία όμως δεν έχουν τεκμηριωθεί επιστημονικά.

Τελικά ποιο είναι πιο υγιεινό;

Από διατροφικής άποψης, δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά μεταξύ των τριών ειδών αλατιού. Η κύρια διαφορά έγκειται στη γεύση, την υφή και την προέλευση. Το πιο "υγιεινό" αλάτι είναι αυτό που ταιριάζει στις δικές σου γευστικές προτιμήσεις και στις ανάγκες σου στο μαγείρεμα.

Ανεξάρτητα από το είδος, η υπερβολική κατανάλωση αλατιού βλάπτει την υγεία. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστά την ημερήσια πρόσληψη νατρίου να μην υπερβαίνει τα 2.300 mg. Επιπλέον, έχε υπόψη σου τα εξής:

  • Το επιτραπέζιο αλάτι συχνά εμπλουτίζεται με ιώδιο, ένα απαραίτητο θρεπτικό συστατικό.
  • Ορισμένα αλάτια μπορεί να περιέχουν πρόσθετα, όπως αντισυσσωματικά (φωσφορικό ασβέστιο).

Πόσο αλάτι πρέπει να τρώμε και πώς θα μειώσεις το πολύ αλάτι στη διατροφή σου

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i