Ποια είναι τα πιο καλά λιπαρά; Η διατροφολόγος μας δίνει τις καλύτερες πηγές

Οι καλύτερες πηγές για καλά λιπαρά; Η ειδικός Αναστασία Κόκκαλη μας προτείνει τα πιο υγιεινά καλά λιπαρά για να τα εντάξουμε στη διατροφή μας.

28.10.2018

Γράφει: Αναστασία Κόκκαλη

εχεις διαβασει

Ποια είναι τα πιο καλά λιπαρά; Η διατροφολόγος μας δίνει τις καλύτερες πηγές

Συνεργάστηκε η Αναστασία Δ. Κόκκαλη, κλινικός διαιτολόγος- διατροφολόγος, B.Sc (Hons), S.R.D., μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων.

Καλά λιπαρά: Στις έρευνες επισημαίνεται ότι είναι απαραίτητα για την υγεία αλλά και το μεταβολισμό σου. Πως θα τα βάλεις στη διατροφή σου;

Τα υγιεινά καλά λιπαρά υποστη­ρίζουν πολλές ζωτικής σημασίας βιοχημικές διαδικασίες και σχηματί­ζουν τις μεμβράνες κάθε κυττάρου στο σώμα μας, διατηρώντας τα υγρά, εύκαμπτα και βοηθώντας τα να επικοινωνούν αποτελε­σματικά μεταξύ τους. Αν τρως λιπαρά, όχι μόνο δεν παχαίνεις, αλλά συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο, καθώς τα «καλά» λιπαρά έχουν σημαντικό ρόλο στη μεταβολική λειτουργία.

Οι καλύτερες πηγές για καλά λιπαρά;

Οι σπόροι και οι ξηροί καρποί είναι γεμάτοι με βιταμίνες και μέταλλα, ενώ αποτελούν εξαιρετική πηγή Ω-3, Ω-6 και Ω-9 λιπαρών. Ο λιναρόσπορος, οι σπόροι chia και τα καρύδια περιέχουν φυτικής προέλευσης α-λινολεϊκό οξύ (ALA), ένα είδος Ω-3, που συχνά δεν προσλαμβάνου­με σε επάρκεια. Πρόσθεσέ τα στο πρωινό σου, το γιαούρτι ή τα smoothies σου.

Τα αβοκάντο είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης Β5, που υποστηρίζει την υγεία των επινεφριδίων –των αδένων που διαχειρίζονται την ορμόνη του άγχους– κα­θώς και πηγή Ν-ακετυλοστεΐνης, που είναι σημαντική για την ενέργειά σου. Είναι το απόλυτα υγιεινό fast food. Λιώσ’ το ωμό επάνω σε κράκερ μαζί με λίγη πάπρικα.

Τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, το σκουμπρί ή οι σαρδέλες, είναι μία από τις καλύτερες πηγές Ω-3, βασικών λιπα­ρών οξέων (EPA και DHA), που έχουν αυξημένες αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και υποστηρίζουν τις λειτουργίες επανόρ­θωσης του οργανισμού.

Λάδι καρύδας

 

Το λάδι καρύδας είναι μια σπάνια πηγή λαυρικού οξέος, το οποίο διαθέτει αντιμι­κροβιακές, αντιπαρασιτικές και αντιμυκητι­ασικές ιδιότητες. Επίσης, έχει πολύ μεγάλη ανθεκτικότητα στις υψηλές θερμοκρασίες, που σημαίνει ότι παραμένει σταθερό όταν θερμαίνεται. Στο μαγείρεμα, λοιπόν, χρη­σιμοποίησε λιπαρά που μένουν σταθερά σε θερμοκρασία δωματίου. Τα ψυχρής έκθλιψης έλαια χρησιμοποίησέ τα ωμά, καθώς καταστρέφονται οι ευεργετικές τους ιδιότητες όταν θερμαίνονται.

Τα έλαια ψυχρής έκθλιψης, όπως το ελαιόλαδο και το σησαμέλαιο, είναι καλές πηγές μονοακόρεστων λιπαρών που μπο­ρεί να συμβάλλουν στη μείωση της LDL ή «κακής» χοληστερίνης στο σώμα μας, κάτι που με τη σειρά του μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων και εγκεφαλικών.

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.