Πέντε λόγοι που δεν πεινάς το πρωί

Και καταλήγεις να παραλείπεις το πρωινό σου γέυμα.

πρωί unsplash

Το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας. Το έχουμε πει πολλές φορές και παρόλο που το γνωρίζεις καλά, το να καταναλώσεις οποιοδήποτε φαγητό μόλις ξυπνήσεις, μοιάζει με challenge. Ναι μπορεί ο οργανισμός σου να χρειάζεται ενέργεια για να είναι αποδοτικός μέσα στην μέρα, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως εσύ νιώθεις πεινασμένη τα πρωινά, ώστε να φας ένα κανονικό γεύμα που θα σου εξασφαλίσει τα παραπάνω. Αν και η έλλειψη όρεξης το πρωί είναι ένα σημάδι αρκετά γνώριμο, είναι πιθανότατα απολύτως φυσιολογικό και δεν πρέπει να σου προκαλεί ανησυχία. Και αυτό γιατί:

1.Έφαγες βαριά ή πολύ αργά το προηγούμενο βράδυ

Ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους μπορεί να μην πεινάς όταν ξυπνάς, είναι γιατί έφαγες ένα μεγάλο δείπνο ή σνακ το προηγούμενο βράδυ. Μάλιστα αυτό μπορεί να ισχύει αν το γεύμα αυτό ήταν πλούσιο σε λιπαρά ή πρωτεΐνες. Αυτά τα συστατικά μπορούν να επιβραδύνουν το άδειασμα του στομάχου και να σε κάνουν να νιώθεις χορτάτη περισσότερο. Η πρωτεΐνη, ειδικότερα, μπορεί επίσης να αλλάξει σημαντικά τα επίπεδα των ορμονών που ρυθμίζουν την πείνα και την όρεξή σου για φαγητό.

2.Τα επίπεδα των ορμονών αλλάζουν από τη μια μέρα στην άλλη

Κατά τη διάρκεια της νύχτας και κατά τη διάρκεια του ύπνου, τα επίπεδα αρκετών ορμονών στο σώμα κυμαίνονται σε διαφορετικά επίπεδα. Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την αλλαγή της όρεξης σου. Συγκεκριμένα, μια σχετική έρευνα έδειξε ότι τα επίπεδα επινεφρίνης, γνωστά και ως αδρεναλίνη, τείνουν να είναι υψηλότερα το πρωί. Η ορμόνη αυτή καταστέλλει την όρεξη επιβραδύνοντας τον ρυθμό με τον οποίο αδειάζει το στομάχι και αυξάνοντας τη διάσπαση των υδατανθράκων που είναι αποθηκευμένοι στο συκώτι και τους μύες για να τροφοδοτήσει το σώμα σου.

3. Είσαι αγχωμένη ή δεν έχεις καλή διάθεση

Τόσο το άγχος όσο και η κατάθλιψη μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά τα επίπεδα της πείνας. Εκτός από συμπτώματα όπως διαταραχές ύπνου, κόπωση και απώλεια ενδιαφέροντος, η κατάθλιψη μπορεί να προκαλέσει αλλαγές στην όρεξη. Όπως επίσης και το άγχος που αυξάνει τα επίπεδα ορισμένων ορμονών στρες που μειώνουν την όρεξή σου. Ωστόσο πρέπει να θυμάσαι πως τόσο το άγχος, όσο και τα καταθλιπτικά συναισθήματα επηρεάζουν διαφορετικά κάθε άνθρωπο.

4.Είσαι έγκυος

Η πρωινή αδιαθεσία είναι ένα συχνό πρόβλημα με κύρια χαρακτηριστικά την ναυτία και τον έμετο. Επηρεάζει περίπου το 80% των γυναικών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Στις περισσότερες περιπτώσεις, βελτιώνεται ή εξαφανίζεται μετά από 14 εβδομάδες κύησης. Η πρωινή αδιαθεσία μπορεί να μειώσει την όρεξή σας. Μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε 2.270 εγκυμονούσες γυναίκες, αναφέρει πως το 34% αυτών τρώει λιγότερο κατά την πρώιμη εγκυμοσύνη. Εκτός από την πρωινή αδιαθεσία, η εγκυμοσύνη μπορεί να προκαλέσει και άλλα συμπτώματα που μειώνουν την πείνα, όπως δυσπεψία, φούσκωμα και καθυστερημένη αδειάσματος του στομάχου.

5.Είσαι άρρωστη

Στις περισσότερες περιπτώσεις, όταν είσαι άρρωστη δεν έχεις καμία απολύτως όρεξη για φαγητό. Συγκεκριμένα, οι λοιμώξεις του αναπνευστικού όπως το κοινό κρυολόγημα, η γρίπη και η πνευμονία είναι γνωστό ότι σε κάνουν να αισθάνεστε λιγότερο πεινασμένη, ενώ μπορούν να επηρεάσουν τις αισθήσεις γεύσης και όσφρησης, γεγονός που μπορεί να επίσης να μειώσει την όρεξη σου για φαγητό.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i