Πεκάν και καρύδια: Ποιο είναι καλύτερο, ποιο έχει λιγότερες θερμίδες και ποιες οι διαφορές τους;

Ένα crash test στη διατροφική αξία των δύο ξηρών καρπών.

καρυδια iStock

Για τους λάτρεις των ξηρών καρπών, τα νέα είναι πολύ καλά, αφού όπως έχει ήδη αποδειχθεί η καθημερινή κατανάλωση (ανάλατων) ξηρών καρπών μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο χρόνιων παθήσεων, μεταξύ των οποίων ο διαβήτης και τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Τα καρύδια και τα πεκάν είναι από τους δημοφιλέστερους ξηρούς καρπούς, που μπορείς να έχεις πάντα ως σνακ μαζί σου και οι οποίοι βοηθούν στην αποτελεσματική απώλεια βάρους. Αν και με μια πρώτη ματιά, μοιάζουν αρκετά μεταξύ τους, τα καρύδια διαφέρουν σημαντικά από τα πεκάν αφού έχουν διαφορετικό χρώμα και σχήμα, γεύση, αλλά και θρεπτικά συστατικά.

Η διαφορά στη γεύση

Κλείνοντας τα μάτια και δοκιμάζοντας πρώτα μερικά πεκάν και ύστερα, με καθαρούς γευστικούς κάλυκες λίγα καρύδια, σύντομα θα παρατηρήσεις πως τα πεκάν είναι ελαφρώς πιο γλυκά, ενώ τα καρύδια έχουν μια χαρακτηριστική γεύση που μπορεί στο τέλος να πικρίζει κάπως. Βέβαια, όταν ψήνονται και οι δύο ξηροί καρποί, το αποτέλεσμα είναι εντελώς ανόμοιο μεταξύ τους, αφού το ψήσιμο αναδεικνύει καλύτερα τις ξεχωριστές τους γεύσεις.

Ποια είναι τα πιο καλά λιπαρά; Η διατροφολόγος μάς δίνει τις καλύτερες πηγές

Διατροφική αξία πεκάν:

Περίπου 30 γραμμάρια πεκάν περιέχουν τα εξής:

Θερμίδες: 196

Λίπη: 20 γρ

Κορεσμένα λιπαρά: 1,8 γρ

Χοληστερίνη: 0 γρ

Νάτριο: 0 mg

Κάλιο: 116 mg

Υδατάνθρακες: 3,9 γρ

Διαιτητικές ίνες: 2,7 γρ

Ζάχαρη: 1,1 γρ

Πρωτεΐνη: 2,6 γρ

H Krista Linares, διατροφολόγος και ιδιοκτήτρια του "Nutrition con Sabor" επισημαίνει πως τα πεκάν είναι ιδιαίτερα πλούσια σε αντιοξειδωτικά σε σύγκριση με άλλους ξηρούς καρπούς. "Μια δίαιτα πλούσια σε αντιοξειδωτικά μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη χρόνιων ασθενειών όπως ο καρκίνος και οι καρδιακές παθήσεις, όπως επίσης στην πρόληψη και αποκατάσταση της κυτταρικής βλάβης που μπορεί να οδηγήσει σε σημάδια γήρανσης" τονίζει η ειδικός στη διατροφή.

Διατροφική αξία καρύδια:

Περίπου 30 γραμμάρια καρύδια περιέχουν τα εξής:

Θερμίδες: 185

Λίπη: 18 γρ

Κορεσμένα λιπαρά: 1,7 γρ

Χοληστερίνη: 0 γρ

Νάτριο: 0,6 mg

Κάλιο: 125 mg

Υδατάνθρακες: 3,9 γρ

Διαιτητικές ίνες: 1,9 γρ

Ζάχαρη: 0,7 γρ

Πρωτεΐνη: 4,3 γρ

Τα καρύδια είναι εξαιρετική πηγή άλφα-λινολενικού οξέος, το οποίο είναι ένας τύπος πολυακόρεστων λιπαρών ωμέγα-3, αναφέρει η Linares. Τα ωμέγα-3 λιπαρά συνδέονται με μικρότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και γνωστικής εξασθένησης. Κάτι που σημαίνει πως τα καρύδια μια πολύ καλή επιλογή για την υγεία της καρδιάς και του εγκεφάλου.

Είναι το ένα καλύτερο από το άλλο;

Οι ειδικοί συμφωνούν ομόφωνα πως η σύγκριση μεταξύ των δύο είναι πολύ δύσκολη καθώς τόσο τα καρύδια, όσο και τα πεκάν έχουν μοναδικά οφέλη για τον οργανισμό μας. Ωστόσο, αν έπρεπε να υποδείξουν τον "καλύτερο" ξηρό καρπό, τότε ίσως το προβάδισμα να άνηκε στα καρύδια, αφού περιέχουν αξιοσημείωτη ποσότητα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, κάτι που είναι δύσκολο γενικά να βρεθεί σε τροφές φυτικής προέλευσης. Σε γενικές γραμμές και τα δύο είδη ξηρών καρπών είναι εξαιρετικές πηγές βασικών πολυακόρεστων λιπών, ενώ περιέχουν μαγνήσιο, σίδηρο και μικρές ποσότητες ασβεστίου. Η περιεκτικότητα τους σε πρωτεΐνη αν και μικρή (3 γραμμάρια για τα πεκάν και 4 γραμμάρια για τα καρύδια) δεν μπορεί να παραλειφθεί.

Βοηθούν τα κάσιους στην απώλεια βάρους; Τι γίνεται με τις θερμίδες τους;

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i