Πώς θα κρατάς ενυδατωμένο το σώμα στη διαλλειματική νηστεία

Εκτός από το να πίνεις μπόλικο νερό.

ηλεκτρολίτες iStock

Όταν ακολουθείς μια ισορροπημένη διατροφή ή κάποια δίαιτα, θα πρέπει να έχεις πρωταρχικό στόχο την επαρκή ενυδάτωση του οργανισμού σου. Ειδικά, τις ημέρες που ακολουθείς τη διαλλειματική νηστεία πρέπει οπωσδήποτε να φροντίζεις να παραμένεις ενυδατωμένη όχι μόνο με νερό αλλά και με ηλεκτρολύτες. Συνήθως το νερό και τα φρέσκα, ενυδατικά φρούτα και λαχανικά παρέχουν όλους τους ηλεκτρολύτες που χρειάζεσαι, όμως όταν δεν καταναλώνεις καμία τροφή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ενώ παράλληλα γυμνάζεσαι κανονικά, είναι απαραίτητο να συμπληρώνεις στον οργανισμό σου επιπλέον ηλεκτρολύτες. Και αυτό γιατί, οι τελευταίοι "χάνονται" μέσω του ιδρώτα (σε κάθε λίτρο ιδρώτα, χάνετε 900 mg νατρίου, 15 mg καλίου και 13 mg μαγνησίου).

Τι είναι οι ηλεκτρολύτες;

Οι ηλεκτρολύτες είναι ενώσεις που παράγουν θετικά ή αρνητικά ιόντα όταν διαλύονται στο νερό. Παίζουν σημαντικό ρόλο στην υγεία, ρυθμίζοντας την λειτουργία των νεύρων, την ισορροπία των υγρών στα κύτταρά μας, την αρτηριακή πίεση και την ισορροπία του pH στο σώμα μας. Οι κύριοι ηλεκτρολύτες είναι το νάτριο, το κάλιο, το ασβέστιο, το διττανθρακικό, το μαγνήσιο, το χλωρίδιο και τα φωσφορικά.

Ωστόσο, πριν ξεκινήσεις να καταναλώνεις ενεργειακά ποτά, που παρουσιάζονται ως συμπλήρωμα ηλεκτρολυτών, θυμίσουν πως τα περισσότερα από αυτά περιέχουν τεχνητή ή κανονική ζάχαρη, συντηρητικά καθώς και τεχνητά χρώματα.

Πώς θα λάβεις περισσότερους ηλεκτρολύτες;

Για να διατηρήσεις ενυδατωμένο το σώμα σου κατά τη διάρκεια της διαλλειματική νηστείας, αρκεί να προσθέσεις τα παρακάτω στην καθημερινή διατροφή σου:

Ροζ αλάτι Ιμαλαΐων

Ένας εύκολος τρόπος για να αναπληρώσεις τους ηλεκτρολύτες είναι προσθέτοντας απλά ροζ αλάτι Ιμαλαΐων στο νερό ή τα γεύματα σου, επειδή είναι πλούσιο σε μεταλλικά στοιχεία. Ενδεικτικά πρόσθεσε ένα κουταλάκι του γλυκού αλάτι Ιμαλαΐων σε ένα ποτήρι νερό το πρωί ή μέσα στα γεύματα σου.

Ζωμός

Διέλυσε ένα ή δύο κύβους με ζωμό λαχανικών ή κοτόπουλου σε ένα ποτήρι με νερό. Πρόσθεσε το σε τροφές πλούσιες σε ηλεκτρολύτες, όπως τα μανιτάρια και το σπανάκι, τα οποία σου προσφέρουν σημαντικές ποσότητες καλίου, μαγνησίου και ενυδατικών μετάλλων.

Συμπληρώματα ηλεκτρολυτών

Υπάρχουν ορισμένα εξαιρετικά συμπληρώματα ηλεκτρολυτών στην αγορά. Απλώς φρόντισε να ρίξεις μια ματιά στη λίστα συστατικών και να ελέγξεις για τεχνητά συστατικά ή ζάχαρη.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i