Τα τρόφιμα που προλαμβάνουν την εμφάνιση ρυτίδων

Ποια θρεπτικά συστατικά λειτουργούν ευεργετικά για την επιδερμίδα μας;

ρυτίδες iStock

Με την πάροδο του χρόνου η επιδερμίδα αλλάζει, ακολουθώντας την φυσική διαδικασία της γήρανσης. Κάποιοι εμφανίζουν τα σημάδια του χρόνου πιο γρήγορα από άλλους, αργά ή γρήγορα όμως, όλοι οι άνθρωποι υφίστανται αλλοιώσεις στην εμφάνιση τους. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι το δέρμα γίνεται λιγότερο ελαστικό, λεπτότερο και πιο ξηρό, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται λεπτές γραμμές και ρυτίδες.

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν τη διαδικασία της γήρανσης, εκτός των εγγενών, οι οποίοι προγραμματίζονται από τα γονίδια και αναφέρονται στημείωση της παραγωγής κολλαγόνου και ελαστίνης, των πρωτεϊνών που ευθύνονται για την ελαστικότητα της επιδερμίδας. Η ηλιακή ακτινοβολία, η ατμοσφαιρική ρύπανση, το κάπνισμα και οι εκφράσεις του προσώπου είναι μερικοί μόνο εξωτερική παράγοντες που επιταχύνουν την εμφάνιση των ρυτίδων στην επιδερμίδα μας.

Οι διατροφικές συνήθεις παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο τόσο στην εμφάνιση, όσο και στη μείωση των λεπτών γραμμών. Αποφεύγοντας συστηματικά την έκθεση στον ήλιο και προσθέτοντας τα παρακάτω θρεπτικά συστατικά στην διατροφή σου, θα σταματήσεις να ανησυχείς για τις αυλακώσεις γύρω από το στόμα, τα μάτια ή το μέτωπο:

Αντιοξειδωτικά

Καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες που δημιουργούνται στο DNA από βλάβες και από την υπεριώδη ακτινοβολία. Τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά είναι:

  • Μούρα
  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά
  • Δαμάσκηνα
  • Μπρόκολο

Βιταμίνη Α

Αυξάνει την κυτταρική ανανέωση και τον ρυθμό παραγωγής κολλαγόνου και ελαστίνης, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τις δυσχρωμίες του δέρματος, προωθώντας την λευκαντική ιδιότητα της.

  • Καρότα
  • Γλυκοπατάτες

Βιταμίνη C

Η αντιοξειδωτική της δράση καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες, συμβάλλοντας στην διατήρηση της σφριγηλότητας του πρόσωπου.

  • Μπρόκολο
  • Φράουλες
  • Πατάτα
  • Λαχανάκια Βρυξελλών

Βιταμίνη Ε

Υποστηρίζει το φυσικό αμυντικό σύστημα της επιδερμίδας, προσφέροντας ηρεμία και ανακούφιση στην εσωτερική φλεγμονή.

  • Αμύγδαλα
  • Ελιές
  • Φιστίκια
  • Φυστικοβούτυρο

Κολλαγόνο

Αυτός ο τύπος πρωτεΐνης είναι κυρίως υπεύθυνος για την καλή υγεία των οστών, των μαλλιών, των δοντιών και του δέρματος.

  • Εσπεριδοειδή
  • Στήθος κοτόπουλου
  • Ασπράδι αυγού

Διάβασε επίσης: Τα (εκπληκτικά) οφέλη της βιταμίνης D στον οργανισμό σου

Πέντε τροφές που σε κάνουν να δείχνεις κουρασμένη
 


 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i