Φέτα: Η διατροφική αξία του παραδοσιακού και απαραίτητου τυριού σε κάθε ελληνικό τραπέζι

Φέτα iStock

Από τη Σελήνη Κουτρουλού, διαιτολόγο-διατροφολόγο.

Η φέτα είναι καθαρά ελληνικό προϊόν και γι' αυτόν τον λόγο η Ελλάδα έχει κερδίσει διεθνή αναγνώριση με την καταχώρισή της στον κατάλογο των προϊόντων Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης. Έχει μεστή γεύση και είναι απόλυτα συνυφασμένη με την ελληνική κουζίνα, με παράδοση πολλών αιώνων. Μάλιστα, εικάζεται ότι για τους αρχαίους Έλληνες το τυρί αποτελούσε ιερή τροφή.

SUPER CHEESE

Η φέτα έχει μεγάλη διατροφική αξία, αν αναλογιστεί κανείς ότι είναι γεμάτη θρεπτικά συστατικά, ενώ έχει επίσης σημαντικές ποσότητες βιταμινών Α και Κ, φολικό οξύ, παντοθενικό οξύ, σίδηρο και μαγνήσιο καθώς και περισσότερες βιταμίνες του συμπλέγματος Β απ’ ό,τι άλλα φρέσκα τυριά. Επίσης, είναι μια καλή πηγή ασβεστίου, φωσφόρου και πρωτεϊνών, που έχουν αποδειχτεί ότι συμβάλλουν στην καλύτερη υγεία των οστών. Η φέτα περιέχει συνολικά 489 διαφορετικές βιολειτουργικές πρωτεΐνες που, μεταξύ άλλων, σχετίζονται με την εύρυθμη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, την αντιμικροβιακή δράση, την υγεία της χλωρίδας του εντέρου, τη λειτουργία του νευρικού συστήματος, τη λειτουργία των νεφρών, τον μεταβολισμό της χοληστερόλης και τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Μπορεί έτσι εύκολα να αντιληφθεί κανείς τη σημασία και τα οφέλη της φέτας για τον οργανισμό που, σε συνδυασμό με τη γεύση της, την καθιστούν ένα αναντικατάστατο τυρί. Η γεύση, μάλιστα, γίνεται ακόμα πιο έντονη όταν τη συνδυάζουμε με ρίγανη και ελαιόλαδο, κάτι που αυξάνει σε μεγάλο βαθμό και τις αντιοξειδωτικές ιδιότητες της φέτας.


*Το ασβέστιο και οι πρωτεΐνες συντελούν στη διατήρηση της οστικής πυκνότητας και την πρόληψη της οστεοπόρωσης, ενώ ο φώσφορος βοηθά τα οστά να απορροφήσουν το ασβέστιο.

Ο ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΌΣ

Επειδή η φέτα είναι από τα πιο θρεπτικά τυριά που υπάρχουν, δε σημαίνει ότι πρέπει να καταναλώνεται και σε μεγάλες ποσότητες. Περιέχει μεγάλη ποσότητα νατρίου, ενώ η ποσότητα αλατιού ενδεχομένως να οδηγήσει σε υπέρταση και έλλειψη καλίου. Εκτός αυτού, το λίπος της φέτας είναι καλό για τον εγκέφαλο, αλλά η μεγάλη ποσότητα κορεσμένου λίπους επιβαρύνει το κυκλοφορικό σύστημα. Γι’ αυτό, λοιπόν, είναι σημαντικό να υιοθετούμε τη γνωστή ρήση "μέτρον άριστον" ώστε να απολαμβάνουμε μόνο τα οφέλη και να μένουμε μακριά από κινδύνους που συνδέονται με την υπερκατανάλωση.

*Στην ελληνική μυθολογία αναφέρεται ότι η γνώση της τυροκομίας δόθηκε δώρο στους ανθρώπους από τους θεούς του Ολύμπου, όταν, όπως λέγεται, την ανακάλυψε ο γιος του Απόλλωνα, ο Αριστέας. 

Επιτρέπεται η φέτα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Βίδες από παντζάρια με φρέσκο κρεμμυδάκι, κάππαρη και φέτα

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i