Έξι συμβουλές της Αγιουρβέδα που θα σε βοηθήσουν στην απώλεια βάρους

Η αγιουρβέδα είναι το παραδοσιακό σύστημα ιατρικής στην Ινδία. Ποιες συμβουλές σχετικά με απώλεια βάρους μπορούμε να αντλήσουμε από αυτή;

iStock iStock

Ο χειμώνας είναι η ιδανική περίοδος για να απολαύσεις τις γλυκιές γεύσεις και τα comfort food. Τα απολαυστικά γεύματα, ειδικά όταν καταναλώνονται μαζί με παρέα, ενισχύουν την αίσθηση της συντροφικότητας και ζεστασιάς. Προτιμώντας ζεστές σούπες, μαγειρευτά, ψητά λαχανικά, τσάι με βότανα και ζεστή μηλόπιτα θα διασφαλίσεις ότι το σώμα θα παραμείνει ζεστό και ενυδατωμένο. Αλλά, μην το παρακάνεις με το comfort food. Γιατί παράλληλα, είναι γνωστό για τα ανεπιθύμητα κιλά και το πρήξιμο που μπορεί να προκαλέσει.

Η αγιουρβέδα είναι το παραδοσιακό σύστημα ιατρικής στην Ινδία. Στα σανσκριτικά σημαίνει "επιστήμη της ζωής". Δεν αφορά μόνο τα βότανα και τις συμπληρωματικές θεραπείες. Στην πραγματικότητα είναι μια ολοκληρωμένη προοπτική ζωής, ένας ξεχωριστός τρόπος για να βλέπεις τα βιώματά σου και τον κόσμο, ένα σύστημα που έχει πλούσια ιστορία και πολιτιστικό βάθος. Η εν λόγω μέθοδος εξακολουθεί να έχει μεγάλη σημασία για εκατομμύρια Ινδούς σήμερα, αλλά κατακτά επίσης όλο και περισσότερο τους δυτικούς. Θεωρείται η νέα μεγάλη τάση στον χώρο της ευεξίας, καθώς αναγνωρισμένα εκπαιδευτικά προγράμματα που δίνουν έμφαση στις "ρίζες" του συστήματος εμφανίζονται σε όλη τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη. Ποιες είναι οι συμβουλές που μπορούμε να αντλήσουμε από αυτή και που μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους; Δες παρακάτω έξι συνήθειες που μπορείς να υιοθετήσεις. 

Δημιούργησε μια ρουτίνα γευμάτων 

Τις σκοτεινές μέρες του χειμώνα, ειδικότερα, είναι εύκολο να τσιμπολογάς κατά την διάρκεια όλης της μέρας. Για τη σταθεροποίηση της πέψης και την ενίσχυση του μεταβολισμού, η Αγιουρβέδα τονίζει τη σημασία της κατανάλωσης τριών καθιστών, χαλαρών γευμάτων την ημέρα και την αποφυγή των σνακ. Εάν λαχταράς πραγματικά ένα σνακ ή γλυκό, κατανάλωσε ένα φρούτο, όπως εποχιακά αχλάδια, χουρμάδες, σύκα, ρόδια ή λωτούς.

Προτίμησε ένα μεγαλύτερο μεσημεριανό και ένα μικρότερο δείπνο


Κατανάλωσε ένα πλήρες, χορταστικό μεσημεριανό γεύμα και ένα πιο ελαφρύ δείπνο (φρόντισε να το καταναλώσεις και νωρίτερα), κοντά στην ώρα που ο ήλιος δύει. Δώσε στον εαυτό σου τουλάχιστον δύο ώρες για να χωνέψει μεταξύ του δείπνου και της ώρας ύπνου. Αυτό επιτρέπει ένα πλήρες, επιτυχημένο πρώτο στάδιο της πέψης πριν από τον ύπνο, το οποίο η Αγιουρβέδα αναγνωρίζει ως εποχή αποτοξίνωσης και καθαρισμού. Αν πας για ύπνο με γεμάτο στομάχι, δεν θα χωνέψεις το ίδιο και πιθανότατα θα ξυπνήσεις νιώθοντας νωθρή και πρησμένη (σημάδια αυξημένης kapha dosha).

Το μεσημεριανό γεύμα πρέπει να περιλαμβάνει πιο πλούσια τρόφιμα, όπως βιολογικά μαγειρευτά και σούπες με όσπρια και χειμωνιάτικα λαχανικά. Κατανάλωσε ένα ολοκληρωμένο μεσημεριανό γεύμα - θα έχεις όλο το απόγευμα για να το χωνέψεις και η τροφή θα κρατήσει το μυαλό σου σε εγρήγορση, αποτρέποντας τη λαχτάρα για ζάχαρη. 

Στο βραδινό σου, κατανάλωσε πιο ελαφριές τροφές, όπως σούπα miso, λαχανικά στον ατμό ή μια απλή σούπα λαχανικών για να ενισχύσεις την υγιή πέψη καθώς και τον μεταβολισμό σου. Προτίμησε τα πικρά χόρτα που είναι μία καλή επιλογή για ελαφριά γεύματα. Αυτή η απλή προσαρμογή στην ώρα και το μέγεθος του γεύματος μπορεί να επιταχύνει την απώλεια βάρους και να βοηθήσει στη διατήρηση της υγείας.

Κοιμήσου καλά 

Ο καλός βραδινός ύπνος υποστηρίζει ένα υγιές σώμα και ένα υγιές μυαλό. Πηγαίνοντας για ύπνο μέχρι τις 10 ή 11 μ.μ. και το ξύπνημα κατά την ανατολή του ηλίου, θα επιτρέψεις στις φυσικές διαδικασίες καθαρισμού του σώματος να πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της ώρας pitta dosha της νύχτας (10 μ.μ.-2 π.μ.) και έτσι θα ξυπνάς απόλυτα ανανεωμένη και έτοιμη για πρωινή άσκηση. Ο καλός ύπνος αποτρέπει επίσης τη λαχτάρα για επιπλέον καφέδες μέσα στη μέρα ή και κατανάλωση γλυκών. 

Κινήσου το πρωί

Ενδυνάμωσε την καρδιά σου νωρίς το πρωί για να ενεργοποιηθεί ο μεταβολισμός. Επίλεξε ένα μάθημα vinyasa, τζόκινγκ ή κάτι άλλο για να μειώσεις την κατακράτηση και τα περιττά κιλά (υπερβάλλον kapha dosha). Η Ayurveda συνιστά την άσκηση νωρίς το πρωί (6-10 π.μ.), η οποία σε βοηθά να αισθάνεσαι πιο ανάλαφρη για όλη την υπόλοιπη μέρα.

Επαναφόρτιση αργά το απόγευμα

Συχνά χάνουμε τη διάθεσή μας για υγιεινή διατροφή το απόγευμα (2-6 μ.μ.), που είναι η ώρα της vata dosha της ημέρας. Μείωσε το άγχος και ανανεώσου το απόγευμα κάνοντας ένα ήπιο μάθημα streching ή yin yoga ή κάνε τη δική σου savasana ή yoga nidra. Εάν είσαι στη δουλειά, αφιέρωσε στον εαυτό σου 10 λεπτά για χαλαρωτικό διαλογισμό ή nadi shodhana pranayama. Όλες αυτές οι τεχνικές γιογκικής γείωσης θα σε βοηθήσουν να διατηρήσεις το vata dosha εναρμονισμένο και να αποτρέψεις τη λαχτάρα για comfort food.

Πιες ζεστό νερό

Ξεκίνα τη μέρα με ένα φλιτζάνι ζεστό νερό (πρόσθεσε λεμόνι ή λάιμ για επιπλέον αποτοξινωτικό αποτέλεσμα) για να ενυδατωθείς και να βοηθήσεις το σώμα σου να απομακρύνει τις τοξίνες που συσσωρεύονται στο πεπτικό σύστημα και την ουροδόχο κύστη, κατά τη διάρκεια της νύχτας. Έχε μαζί σου ένα θερμός με ζεστό νερό και πιες το όλη την ημέρα για να συνεχίσεις να αποβάλλεις τις τοξίνες. Πολλοί συνηθίζουν συχνά να τσιμπολογούν - αντί να πίνουν νερό - όταν διψούν και συχνά είναι υπερβολικά αφυδατωμένοι κατά τη διάρκεια του χειμώνα (υπερβολικό vata!). Η ενυδάτωση με ζεστό νερό θα σε βοηθήσει να εξισορροπήσεις το vata dosha και να κάνεις υγιεινές επιλογές τροφίμων.

Αγιουρβέδα: Η νέα παλιά τάση για τη διαχείριση του άγχους

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i