Κινεζικός μαϊντανός: Το μυρωδικό που ανακουφίζει από την ουρολοίμωξη

Ο κινεζικός μαϊντανός ή αλλιώς κόλιανδρος έχει πολλά οφέλη για την υγεία σου. Επομένως μην τον αφήνεις στην άκρη.

κινέζικος μαιντανός ή κόλιανδρος istock

Ο κινεζικός μαϊντανός ή κόλιανδρος είναι εξαιρετικός για την αποτοξίνωση από τον υδράργυρο (βαρύ μέταλλο), ο οποίος έχει διεισδύσει στο περιβάλλον. Μπορεί να συνοδεύσει σχεδόν όλες τις σαλάτες αλλά και τα περισσότερα φαγητά , να γίνει χυμός μαζί με καρότα, μήλα, παντζάρια άλλα και με οποιοδήποτε πράσινο λαχανικό και να προσφέρει ένα γευστικό smoothie.

Τι είναι ο κόλιανδρος;

Ο κόλιανδρος, γνωστός και ως κινεζικός μαϊντανός, είναι ένα βότανο με πλούσια γεύση και άρωμα, που χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες σε διάφορες κουζίνες του κόσμου. Εκτός από τη γαστρονομική του αξία, έχει και σημαντικά οφέλη για την υγεία μας.

Ανήκει στην οικογένεια των Apiacae, μαζί με το μαϊντανό, το κύμινο και το άνηθο. Χρησιμοποιούνται τόσο οι σπόροι όσο και τα φύλλα του. Έχει διαφορετική γεύση από τον μαϊντανό, με ελαφρώς λεμονώδες και πικάντικο άρωμα και αποτελεί βασικό συστατικό σε πιάτα της μεσογειακής, ασιατικής και λατινοαμερικάνικης κουζίνας.

Τον λατρεύεις ή τον μισείς, λόγω DNA

Υπάρχουν άνθρωποι που λατρεύουν τον κόλιανδρο και κάποιοι που τον μισούν γιατί έχει γεύση σαπουνιού. Και αυτό οφείλεται στο DNA τους. Οι άνθρωποι που μισούν τον κόλιανδρο έχουν μια παραλλαγή σε μια ομάδα γονιδίων οσφρητικού υποδοχέα που τους επιτρέπει να αντιλαμβάνονται έντονα τις αλδεΰδες με γεύση σαπουνιού στα φύλλα του κόλιανδρου.

Αυτή η γενετική ιδιορρυθμία βρίσκεται συνήθως μόνο σε ένα μικρό ποσοστό του πληθυσμού, αν και ποικίλλει γεωγραφικά. Είναι ενδιαφέρον ότι μέρη όπου ο κόλιανδρος είναι ιδιαίτερα δημοφιλής, όπως η Κεντρική Αμερική και η Ινδία, έχουν λιγότερους ανθρώπους με αυτά τα γονίδια.

Οι κάτοικοι της Ανατολικής Ασίας έχουν την υψηλότερη συχνότητα εμφάνισης αυτής της παραλλαγής, με ορισμένες μελέτες να δείχνουν ότι σχεδόν το 20% του πληθυσμού όταν καταναλώνει κόλιανδρο πιστεύει ότι τρώει... σαπούνι!

Ποια είναι τα οφέλη του κόλιανδρου;

  • Είναι πλούσιος σε θρεπτικά συστατικά: Ο κόλιανδρος περιέχει βιταμίνες A, C, K, μαγγάνιο, σίδηρο και φυτικές ίνες.
  • Έχει αντιοξειδωτική δράση: Βοηθά στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών, μειώνοντας τον κίνδυνο χρόνιων παθήσεων.
  • Προλαμβάνει τις λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος: Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να συμβάλουν στις λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης βακτηρίων, της σεξουαλικής δραστηριότητας, της γενετικής ή του διαβήτη. Οι αντιβακτηριακές ενώσεις του κόλιανδρου θα μπορούσαν ενδεχομένως να βοηθήσουν στη διατήρηση της υγείας του ουροποιητικού, απαλλάσοντάς το από ανθυγιεινά βακτήρια αφού δημιουργεί ένα υγιές αλκαλικό περιβάλλον. Επιπλέον, οι σπόροι κόλιανδρου είναι χρήσιμοι στην ανακούφιση των συμπτωμάτων εάν εμφανιστεί ουρολοίμωξη. Απλά μούλιασε 1,5 κουταλάκι του γλυκού αποξηραμένους σπόρους κόλιανδρου όλη τη νύχτα σε δύο φλιτζάνια νερό. Σούρωσε και πιες το ή απλώς πρόσθεσέ το στο πρωινό σου smoothie. Πιστεύεται ότι βοηθά στην ανακούφιση από την ενόχληση και τον πόνο που σχετίζεται με την ουρολοίμωξη και βοηθά στην επιτάχυνση της επούλωσης.
  • Βελτιώνει την υγεία του πεπτικού συστήματος: Έχει αντιφλεγμονώδεις και αντιμικροβιακές ιδιότητες που βοηθούν στην πέψη και ανακουφίζουν από φούσκωμα, δυσπεψία και κράμπες.
  • Μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα: Μελέτες έχουν δείξει ότι ο κόλιανδρος μπορεί να βελτιώσει τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα σε άτομα με διαβήτη. Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Food Sciences έδειξε ότι όταν έχει διαγνωστεί ο διαβήτης, το φυτό βοηθά στην υποστήριξη της υγιούς ηπατικής λειτουργίας και στην εξισορρόπηση του σακχάρου στο αίμα.
  • Προστατεύει την υγεία της καρδιάς: Μελέτη έδειξε ότι ο κόλιανδρος ωφελεί τα επίπεδα χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων στο σώμα, αφού μειώνει τα επίπεδα της "κακής" (LDL) χοληστερόλης και αυξάνει τα επίπεδα της "καλής" (HDL) χοληστερόλης. τους. Μια άλλη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Food and Chemical Toxicology διαπίστωσε ότι οι πολυφαινόλες και τα φυσικά καρδιοπροστατευτικά θρεπτικά συστατικά που βρίσκονται στο μυρωδικό μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της οξειδωτικής βλάβης που σχετίζεται ειδικά με την καρδιακή βλάβη. 
  • Έχει αντιμυκητιασικές ιδιότητες: Βοηθά στην καταπολέμηση μυκητιασικών λοιμώξεων, όπως ο candida.
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα: Η βιταμίνη C και τα αντιοξειδωτικά του συμβάλλουν στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού.
  • Μπορεί να συμβάλλει στην απώλεια βάρους: Οι φυτικές ίνες του κόλιανδρου προκαλούν αίσθημα κορεσμού και βοηθούν στον έλεγχο της όρεξης.

Πώς να εντάξεις τον κόλιανδρο στη διατροφή σου;

  • Πρόσθεσε φρέσκα φύλλα κόλιανδρου σε σαλάτες, σούπες, σάλτσες και σως.
  • Χρησιμοποίησε τους αποξηραμένους σπόρους σε τσάι, μαρινάδες και μπαχαρικά.
  • Πρόσθεσε κόλιανδρο σε ψάρι, κρέας, λαχανικά και ρύζι.
  • Φτιάξε πέστο με κόλιανδρο, βασιλικό, σκόρδο και ελαιόλαδο.
  • Απόλαυσε ένα δροσιστικό ρόφημα με κόλιανδρο, λεμόνι και μέλι.

Εάν έχεις αλλεργίες ή παίρνεις φάρμακα, συμβουλεύσου το γιατρό σου πριν αυξήσεις σημαντικά την κατανάλωση κόλιανδρου.

Πότε να ΜΗΝ τρώμε μαϊντανό: Οι "παρενέργειες" που πρέπει να γνωρίζουμε

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i