Αδυνάτισμα με μεσογειακή διατροφή: Να πώς θα γεμίσεις το καρότσι σου σύμφωνα με τη Μεσογειακή Πυραμίδα

Αδυνάτισμα με μεσογειακή διατροφή: Η ειδικός σού συστήνει τις τροφές που θα πρέπει να προτιμήσεις.

14.09.2018

εχεις διαβασει

Αδυνάτισμα με μεσογειακή διατροφή

Στη μεσογειακή διατροφή  ο στόχος δεν είναι να πούμε πόσα κιλά θα χάσει κάποιος με δίαιτα, γιατί αυτό που βλέπεις είναι αισθητή διαφορά στους πόντους και στην περιφέρεια. Αν θέλεις να την ακολουθήσεις, δες τι θα πρέπει να προσέξεις όταν θα πας για τα ψώνια σου στο σούπερ μάρκετ.

Δες επίσης: Πόση πρωτεΐνη, υδατάνθρακες και λιπαρά πρέπει να προσλαμβάνω καθημερινά; Η ειδικός απαντά

Αδυνάτισμα με μεσογειακή διατροφή: Να πώς θα γεμίσεις το καρότσι σου, όπως μας συνιστά η Μεσογειακή Πυραμίδα:

  • Το ψωμί να είναι από αλεύρι ολικής αλέσεως.
  • Το καστανό ρύζι έχει τρεις φορές περισσότερες φυτικές ίνες από το λευκό.
  • Τα πολύσπορα κράκερ έχουν ελαφρώς περισσότερες θερμίδες αλλά και περισσότερες φυτικές ίνες.
  • Διάλεξε φρούτα και λαχανικά εποχής.
  • Οι σκούρες πράσινες σαλάτες, όπως σπανάκι και ρόκα, περιέχουν περισσότερα θρεπτικά συστατικά από τα λιγότερο σκούρα λαχανικά.
  • Τα φρούτα με βαθύ πορτοκαλί ή κόκκινο χρώμα, όπως το μάνγκο, η παπάγια, το πορτοκάλι, είναι πιο πλούσια σε βιταμίνη C και βιταμίνη Α από το αχλάδι και την μπανάνα, που όμως είναι εξίσου πλούσια σε φυτικές ίνες.
  • Πολλά αποξηραμένα φρούτα, ειδικά η μπανάνα και ο χουρμάς, έχουν προσθήκη ζάχαρης.
  • Όσον αφορά τα γαλακτοκομικά προϊόντα, επίλεξε γάλα, γιαούρτι και τυρί με χαμηλά λιπαρά.
  • Το ξινόγαλο, το κεφίρ, είναι μια καλή εναλλακτική γι’ αυτούς που θέλουν πιο παχιά υφή από τα γάλατα που κυκλοφορούν.
  • Διάλεξε γιαούρτια με προβιοτικά και απόφυγε αυτά που αναφέρονται ως επιδόρπια γιαουρτιού με φρούτα και μπισκότα. Κόψε ένα μήλο μέσα σε ένα γιαουρτάκι, πρόσθεσε λίγη κανέλα και απόλαυσε ένα υγιεινό σνακ.
  • Διάλεξε κρέατα, ψάρια και θαλασσινά φρέσκα ή κατεψυγμένα χωρίς προηγουμένως να έχουν τηγανιστεί ή παναριστεί.
  • Ζήτησε από τον κρεοπώλη σου τα πιο άπαχα μέρη από τα κόκκινα κρέατα.
  • Διάλεξε το λευκό κρέας των πουλερικών, που περιέχει λιγότερα λιπαρά, και, αντίθετα, επίλεξε λιπαρά ψάρια.
  • Τα λίπη όπως βούτυρο, μαργαρίνη, λάδια έχουν 135 θερμίδες η κουταλιά της σούπας. Διάλεξε το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο: Έχει τις ίδιες θερμίδες, αλλά είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και άλλα αντιοξειδωτικά στοιχεία.
  • Βάλε στη λίστα σου τους ξηρούς καρπούς που είναι πλούσιοι σε αντιοξειδωτικά στοιχεία και ωφέλιμοι για την καρδιά.
  • Να διαβάζεις πάντα τις ετικέτες τροφίμων και τις διατροφικές πληροφορίες. Έλεγξε το μέγεθος της μερίδας (μπορεί να είναι μικρότερο απ’ ό,τι νομίζεις), τις θερμίδες και τα συστατικά του.

Δες επίσης: Βίδες από παντζάρια με φρέσκο κρεμμυδάκι, κάππαρη και φέτα

Από την Αμαλία Γιωτοπούλου, κλινικό διαιτολόγο- διατροφολόγο, MSc,
διευθύντρια διαιτολογικού κέντρου Mediterranean Diet Center Χαλανδρίου (www.medidiet.gr).

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Με πόσους τρόπους μπορείς να φας φρυγανιές για πρωινό;

Εμείς καταλήξαμε σε 10 μοναδικούς τρόπους αλλά είμαστε σίγουροι ότι θα βρεις κι άλλους!

8 τροφές που θα φας σήμερα για να πέσει η πρησμένη κοιλιά μέχρι αύριο

Τρέφεσαι σωστά και γυμνάζεις τους κοιλιακούς σου κάθε μέρα. Αλλά για κάποιο λόγο σήμερα, ξύπνησες με πρησμένη κοιλίτσα.

Κέικ σοκολάτας
Κέικ σοκολάτας με παντζάρι, μία πρωτότυπη και σούπερ νόστιμη συνταγή

Για να αξιοποιήσεις με έναν διαφορετικό τρόπο τα παντζάρια

Κέικ ολικής άλεσης με ξηρούς καρπούς και λιναρόσπορο – για τέλειο πρωινό

Κέικ ολικής άλεσης με ξηρούς καρπούς: είναι υγιεινό, πλούσιο σε φυτικές ίνες και υψηλής διατροφικής αξίας, απίστευτα νόστιμο και ταιριάζει ιδανικά το πρωί με τον καφέ σου…

στρώματα γυμναστικής
Υπάρχει γρήγορο αδυνάτισμα; Θα ξαναπάρω τα κιλά αν τα χάσω γρήγορα; Όσο λιγότερες θερμίδες τόσο μεγαλύτερη η απώλεια βάρους;

Το γρήγορο αδυνάτισμα είναι ίσως το πιο αγαπημένο θέμα του διαδικτύου. Από όσα έχεις διαβάσει ξέρεις τι ισχύει και τι όχι; Ας ξεκαθαρίσουμε το τοπίο.

σπόροι υγείας
Σπόροι στη διατροφή: Τα οφέλη τους και πώς να τους τρώμε σωστά!

Γνώρισε αυτά τα μικροσκοπικά αλλά ισχυρά φυσικά superfoods

#shapegreece