Συνταγές για βρώμη: Πώς θα κάνεις overnight oats με τις 3 πιο γνωστές εκδοχές για βρώμη από το βράδυ

Η βρώμη από το βράδυ ή overnight oats είναι η πιο δυνατή τάση πρωινού στην Αμερική – δες 3 ιδέες για να την δοκιμάσεις κι εσύ για ένα υγιεινό γεμάτο ενέργεια πρωινό.

20.01.2020

Γράφει: Βίκυ Πασχάλη

εχεις διαβασει

συνταγή για βρώμη

Στη βάση της πυραμίδας της Μεσογειακής Διατροφής βρίσκονται τα δημητριακά όπως η βρώμη. Και αν δεν το ήξερες, τα δημητριακά πρέπει να καταναλώνονται σε ημερήσια βάση, στο πλαίσιο ενός ισορροπημένου διαιτολογίου.

  • Η μοναδική θρεπτική αξία των νιφάδων βρώμης έγκειται στην πλούσια περιεκτικότητα τους σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μεταλλικά στοιχεία, ιχνοστοιχεία και φυσικά σε φυτικές ίνες (β-γλυκάνες). Η ευεργετική δράση των φυτικών ινών «αγκαλιάζει» το καρδιαγγειακό και το πεπτικό σύστημα.
  • Μια μόλις μερίδα των 40 γρ. νιφάδων βρώμης, αρκεί για να καλύψει το 15% των ημερήσιων αναγκών μας σε φυτικές ίνες!
  • Όταν μιλάμε για δημητριακά, αναφερόμαστε σε ελάχιστα επεξεργασμένα δημητριακά και όχι σε προϊόντα δημητριακών που η έντονη επεξεργασία τους τα έχει «απογυμνώσει» από σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Υπό αυτό το πρίσμα οι νιφάδες βρώμης προσδίδουν στον οργανισμό μέγιστα διατροφικά οφέλη.

Το σούπερ πρωινό με βρώμη

Η Μεσογειακή Διατροφή οφείλει τις ευεργετικές της επιδράσεις σε μια μοναδική «συνεργασία» που συντελείται μεταξύ των θρεπτικών συστατικών των τροφών.

Όταν για παράδειγμα ετοιμάζουμε το πρωινό μας, με γάλα χαμηλών λιπαρών, βρώμη, μέλι, κανέλα και κομματάκια μήλου, δεν παίρνουμε απλά ένα νοστιμότατο πρόγευμα. Συνδυάζουμε τα αντιοξειδωτικά οφέλη της κανέλας και του μελιού, με τις μοναδικές φυτικές ίνες της βρώμης και τις ευεργετικές πρωτεΐνες του γάλακτος, προσδίδοντας μοναδικά οφέλη στην υγεία της καρδιάς και των αγγείων. Η ποικιλία (ιδιαίτερα σε φυτικές τροφές) ήταν και θα είναι η λέξη κλειδί για την εφαρμογή του μοναδικού μοντέλου διατροφής που ονομάζουμε Μεσογειακή Διατροφή.

Και στην ποικιλία αυτή μπορεί να συμβάλει μέγιστα η βρώμη, διευρύνοντας τις θρεπτικές αξίες των δημητριακών πέρα από αυτές του σταριού και του καλαμποκιού.

Overnight oats ή βρώμη από το βράδυ

Για να διατηρήσουν την επιδερμίδα τους καθαρή, λαμπερή, δροσερή και με υπέροχο χρώμα ζωντάνιας οι γυναίκες που ξέρουν τη σημασία του καλού πρωινού δεν το αμελούν. Κάθε πρωί βρίσκουν χρόνο για να καταναλώσουν μια σαλάτα ομορφιάς με κύριο συστατικό τη βρώμη, στην οποία προσθέτουν φρούτα, ξηρούς καρπούς ή καρύδια και γαλακτοκομικά.

Αυτές είναι 3 από τις δημοφιλέστερες συνταγές για βρώμη από το βράδυ, που θα γίνουν -αφού διαπιστώσεις τα αποτελέσματα μετά από 1 μήνα καθημερινής κατανάλωσής τους– το αγαπημένο σου πρωινό. (Για να προετοιμάσεις τις νιφάδες της βρόμης, τις αφήνεις να μουσκέψουν για όλη τη νύχτα σε γάλα, νερο ή κάποιο ρόφημα ξηρών καρπών ακολουθώντας τις δοσολογίες της κάθε συνταγής.)

1η συνταγή για overnight oats με ξηρούς καρπούς
5 κουταλιές της σούπας βρώμη με 5 κ.σ γάλα της επιλογής σου, 1 κ.γλ. μέλι και μια χούφτα ψιλοκομμένα καρύδια, φουντούκια ή αμύγδαλα.

2η συνταγή για overnight oats με φρούτα
2 κουταλιές της σούπας βρώμη με 4 κουταλιές της σούπας νερό, 1 κ.σ. μέλι και 200 γραμμ. πουρές από φρέσκα φρούτα ή μούρα, 2 κουταλιές της σούπας ψιλοκομμένα καρύδια.

3η συνταγή για overnight oats με ξηρούς καρπούς
5 κουταλιές της σούπας βρώμη με 5 κουταλιές της σούπας νερό, 2 κ.σ. γάλα, 1-2 κουταλιές της σούπας μέλι, 4-5 καρύδια και 5 ροδέλες μπανάνας

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece