Οι τροφές που ανεβάζουν τη διάθεση και εκείνες που θα τη χαλάσουν

Βάλτες συχνότερα στο διαιτολόγιό σου ειδικά αν είσαι «πεσμένη» και νιώσε καλύτερα.

08.08.2019

εχεις διαβασει

τροφές που ανεβάζουν τη διάθεση

Ερευνητές στο Food and Mood Project, που ιδρύθηκε από τον φιλανθρωπικό οργανισμό διανοητικής υγείας MIND, θεωρούν ότι το φαγητό που τρώμε μπορεί να επηρεάσει τα πάντα, από τις πιθανότητες να εμφανίσουμε κάποιες ψυχικές παθήσεις μέχρι το πώς αποδίδουμε στη δουλειά και αλληλεπιδρούμε με τους συναδέλφους. Σε έρευνες διαπιστώθηκε ότι αυτό που τρώμε επηρεάζει τις χημικές ουσίες του εγκεφάλου. Συγκεκριμένα, τους νευρομεταβιβαστές, όπως η σεροτονίνη, η ντοπαμίνη και η ακετυλοχολίνη, οι οποίες επηρεάζουν τη διάθεσή μας, δηλαδή το πόσο χαρούμενοι ή οξύθυμοι νιώθουμε. Συνέδεσαν, επίσης, τα χαμηλά επίπεδα ψευδαργύρου με τις διατροφικές διαταραχές και την έλλειψη λιπαρών οξέων Ω-3 με την κατάθλιψη. Εκτός από το να σου δημιουργεί εκνευρισμό, η διατροφή σου μπορεί επίσης να σου προκαλεί άγχος ή αντίστροφα υπάρχουν τροφές που ανεβάζουν τη διάθεση.

Διάβασε επίσης: 8 μυστικά για υγεία και καλή διάθεση

Όταν είσαι υπό πίεση, τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα αυξάνονται απότομα, πλημμυρίζοντας τον οργανισμό με ορμόνες του στρες: κορτιζόλη και αδρεναλίνη. Πολλοί άνθρωποι το αντιμετωπίζουν πίνοντας καφέ, τρώγοντας σοκολάτα ή κάνοντας ένα τσιγάρο – ουσίες που προκαλούν αυξημένη έκκριση των ορμονών του στρες. Τελικά, τα επίπεδα του σακχάρου πέφτουν απότομα και αυτό αντικατοπτρίζεται στη διάθεσή σου. Προτίμησε τροφές που αφομοιώνονται αργά και πρωτεΐνες.

Οι τροφές που ανεβάζουν τη διάθεση

  • Νερό. Πίνε 6-8 ποτήρια την ημέρα.
  • Σκουμπρί, σαρδέλα και σολομός με λιπαρά οξέα Ω-3, που σε κάνουν αισιόδοξη, οξυδερκή και βοηθούν στη συγκέντρωση.
  • Κοτόπουλο και γαλοπούλα, που περιέχουν τρυπτοφάνη – το φυσικό Πρόζακ.
  • Ξηροί καρποί και σπόροι, για αυξημένη λίμπιντο. Η καλύτερη επιλογή είναι τα βραζιλιάνικα φιστίκια.
  • Βρόμη για ένα πρωινό που σε κρατά χορτασμένη και… μειλίχια μέχρι το μεσημέρι.
  • Μαύρη σοκολάτα. Σε μικρές ποσότητες θα σε κάνει χαρούμενη και σέξι. Αν το παρακάνεις όμως, θα γίνεις Κρουέλα ντε Βιλ.
  • Τόφου – είναι το ζεν φαγητό της κουζίνας, ενώ βοηθά στο προεμμηνορροϊκό σύνδρομο.

Οι τροφές που θα σου χαλάσουν τη διάθεση

  • Τσάι, καφές, αναψυκτικά με καφεΐνη – θα έχεις αρχικά μια δόση ενέργειας, αλλά έπειτα θα αρχίσουν τα τρέμουλα και τα νεύρα.
  • Χημικά πρόσθετα, όπως γεύσεις, γλυκαντικές ουσίες και συντηρητικά.
  • Ντόνατ, κέικ, μπισκότα (συμπεριλαμβάνονται τα δημητριακά με πρόσθετη ζάχαρη). Αναρωτιέσαι γιατί πεινάς συνέχεια; Μετά την αρχική ανάταση που νιώθεις όταν τρως οτιδήποτε περιέχει ζάχαρη, θα νιώσεις μελαγχολία, κατατονία και μέσα σε 2 ώρες θα πεινάς σαν λύκος.

Διάβασε επίσης: Οι τροφές που πρέπει να προτιμάς όταν νιώθεις «πεσμένη» για να έχεις περισσότερη ενέργεια!

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece