Φαγόπυρο: Αυτή είναι η υγιεινή τροφή που ΠΡΕΠΕΙ να τρως και πώς θα το μαγειρέψεις

Είναι ένα από τα πιο hot τρόφιμα αυτή τη στιγμή που η υγιεινή διατροφή βρίσκεται στο επίκεντρο. Το φαγόπυρο αποτελεί ένα σούπερ σούπερ τρόφιμο και ιδού τι πρέπει να γνωρίζεις γι’ αυτό.

21.09.2017

εχεις διαβασει

Φαγόπυρο: Αυτή είναι η υγιεινή τροφή που ΠΡΕΠΕΙ να τρως και πώς θα το μαγειρέψεις

Οι σπόροι του φαγόπυρου προέρχονται από ένα θαμνώδες φυτό συγγενές με το ραβέντι και καταναλώνονται όπως το ρύζι ή οι νιφάδες βρόμης. Το φαγόπυρο είναι διαθέσιμο όλο το χρόνο και μπορεί να χρησιμεύσει ως εναλλακτική λύση για το ρύζι ή άλλα σιτηρά.

Το φαγόπυρο δεν είναι δημητριακό αλλά σπόρος που συγκαταλέγεται στα φρούτα οπότε είναι ιδανικό υποκατάστατο για τους ανθρώπους που έχουν ευαισθησία στα σιτηρά ή τη γλουτένη.

Η καλλιέργεια έγινε για πρώτη φορά στα υψίπεδα της νοτιοανατολικής Κίνας και στα Ιμαλάια. Στο εμπόριο μπορείς να βρεις επίσης νιφάδες φαγόπυρου, κράκερ, ζυμαρικά τύπου νουντλς και αλεύρι από φαγόπυρο. Το αλεύρι αυτό είναι κατάλληλο για παρασκευάσματα που δεν φουσκώνουν, όπως τηγανίτες, κρέπες ή πίτες, ενώ όταν αναμειχθεί με άλλα αλεύρια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παρασκευή αρτοσκευασμάτων.

Οι σπόροι του προσφέρουν όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως είναι οι πρωτεΐνες, τα λιπαρά οξέα και τα μέταλλα. Είναι εξαιρετική πηγή μαγνησίου ενώ συμβάλλει και στη φυσιολογική λειτουργία των μεταβολικών διεργασιών που αποσκοπούν στην παραγωγή ενέργειας, καθώς και σιδήρου.

Το φαγόπυρο έχει μεγάλη ποσότητα φυτικών ινών ενώ βοηθά συμβάλει στη λειτουργία αποβολής τοξινών από τον οργανισμό. Παράλληλα, πρόκειται για τρόφιμο που είναι πλούσιο που είναι σε: βιταμίνες του συμπλέγματος Β -και της θειαμίνης (Β1), ριβοφλαβίνης (Β2), νιασίνης (Β3), παντοθενικού οξέος (B5), πυριδοξίνης (Β6) και φολικού οξέος (Β9). Αυτές οι βιταμίνες συμβάλλουν στη γυναικεία ομορφιά, χαρίζοντας υγιές δέρμα και τα δυνατά μαλλιά, ενώ έχουν την ιδιότητα να ενισχύουν το νευρικό και μυϊκό σύστημα και προσφέρουν και ενίσχυση της λειτουργίας του μεταβολισμού.

Ο δεκάλογος του φαγόπυρου:

1. Σούπερ πηγή εύπεπτων πρωτεϊνών
Το αλεύρι φαγόπυρου ήδη είναι αντικείμενο ερευνών για τη μείωση της χοληστερόλης και του λίπους.

2.  Είναι υποκατάστατο λίπους: Το άμυλο στο φαγόπυρο μπορεί να λειτουργήσει ως εναλλακτική λιπαρών στα επεξεργασμένα τρόφιμα .

3. Τα υψηλή επίπεδα ρουτίνης στο φαγόπυρο λειτουργεί και ως φάρμακο για τη θεραπεία της υψηλής αρτηριακής πίεσης.

4.  Το φαγόπυρο δεν προκαλεί αλλεργίες όπως άλλες υπερ- τροφές (γύρη).

5. Το φαγόπυρο μπορεί να βοηθήσει και στη μάχη με το διαβήτη: Νέες έρευνες δείχνουν πως το φαγόπυρο μπορεί να μειώσει το σάκχαρο στο αίμα (Journal of Agricultural and Food Chemistry). Ο γλυκαιμικός δείκτης του είναι 54 και δρα ρυθμιστικά και ισορροπητικά σε σχέση για παράδειγμα με το λευκό ρύζι.

6. Το φαγόπυρο βοηθά και στην πέψη. Το φαγόπυρο έχει ουδέτερη θερμική φύση, γλυκιά γεύση, Καθαρίζει και ενισχύει το έντερο και βελτιώνει την όρεξη. Είναι ταυτόχρονα αποτελεσματικό για τη θεραπεία της δυσεντερίας και της χρόνιας διάρροιας .

7. Το φαγόπυρο δεν έχει χημικά: Μεγαλώνει τόσο γρήγορα που δεν απαιτεί συνήθως πολλά φυτοφάρμακα ή άλλες χημικές ουσίες για να μεγαλώσει καλά.

8.  Το φαγόπυρο βοηθά στο να αποτοξινωθεί ο οργανισμός από τα περιττά υγρά, οπότε μειώνει και το φούσκωμα/ πρήξιμο.

9. Το φαγόπυρο είναι θερμαντικό τρόφιμο και κατατάσσεται από τη μακροβιοτική διατροφή ως τροφή γιανγκ. Είναι ιδανικό ως τρόφιμο για τους κρύους μήνες.

10.  Το φαγόπυρο δεν περιέχει γλουτένη και επομένως, είναι ιδανικό για άτομα με στομαχικές διαταραχές.

[related id="65710"]

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece