Δε σου αρέσει το γιαούρτι σκέτο; 8 διαφορετικοί τρόποι για να το απολαύσεις

Ένα γιαούρτι την ημέρα σου κάνει καλό, αλλά ίσως σου φαίνεται βαρετό στη γεύση. Ας κάνουμε την κατανάλωση γιαουρτιού πιο διασκεδαστική και νόστιμη.

womens-hands-holding-granola-with-berries-fruits-yoghurt-and-coffee-picture-id1049372582

Mε τη βοήθεια του chef-συγγραφέα Βαγγέλη Δρίσκα

Το γιαούρτι δεν είναι μόνο για δίαιτα ούτε κάνει καλό μόνο στο ανοσοποιητικό και το γαστρεντερικό σύστημα. Μπορεί να βελτιώσει την εμφάνιση, να αυξήσει την ελκυστικότητα προς το αντίθετο φύλο αλλά και τη γονιμότητα, σύμφωνα με έρευνα που έγινε στο Πανεπιστήμιο ΜΙΤ, στη Βοστώνη.

Οι ερευνητές θεωρούν ότι όλα αυτά οφείλονται στα προβιοτικά που περιέχει το γιαούρτι και τα οποία προφανώς επηρεάζουν με πολύπλοκους βιολογικούς μηχανισμούς το σώμα. «Το γιαούρτι έχει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, ασβέστιο, φώσφορο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Διάβασε επίσης: 5 ασυνήθιστοι και αλμυροί συνδυασμοί για να απολαύσεις το γιαούρτι 

Διάβασε επίσης: 15 όχι τόσο συνηθισμένοι τρόποι να τρως γιαούρτι

Γιατί είναι σημαντικό να τρως γιαούρτι

Οι πρωτεΐνες του είναι ανώτερες του γάλακτος, το ασβέστιο του είναι περισσότερο γιατί τα συστατικά περιέχονται σε συμπυκνωμένη μορφή, ενώ οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β αυξάνονται με την επίδραση των βακτηριδίων και έτσι, σε σχέση με το γάλα, διευκολύνεται η εντερική απορρόφηση των ασβεστίου, φωσφόρου και μαγνησίου» επισημαίνει η Aναστασία Κόκκαλη, κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος B.Sc (Hons), μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων και του British Dietic Association.

Δε σου αρέσει το γιαούρτι σκέτο; Δες πώς μπορείς με απλές ιδέες να το μεταμορφώσεις. 

Ντιπ

Ντιπ

Ανάμειξε 1 φλιτζάνι γιαούρτι με 1/2 φλιτζάνι τυρί-κρέμα και 3-4 κ.σ. ελαιόλαδο. Πρόσθεσε 1-2 κ.σ. φρέσκα μυρωδικά όπως μαϊντανό, άνηθο, κόλιαντρο, δυόσμο και βασιλικό. Σέρβιρε το μείγμα ως ντιπ ή άλειψε με αυτό ψημένες φέτες ψωμιού, φρυγανιές ή κράκερ και συνόδεψε με αλλαντικά ή καπνιστά ψάρια.

Γιαούρτι και μαγιονέζα

Γιαούρτι και μαγιονέζα

Σε συνταγές που απαιτούν μαγιονέζα, αντικατάστησε τη μισή ποσότητα μαγιονέζας με γιαούρτι. Δώσε περισσότερη γεύση προσθέτοντας βασιλικό, σκόρδο τριμμένο, ψιλοκομμένο μαϊντανό, άνηθο, φρέσκα κρεμμυδάκια.

Μπεσαμέλ με γιαούρτι

Μπεσαμέλ με γιαούρτι

Ανακάτεψε καλά 1 φλιτζάνι γιαούρτι με 2 αβγά, 2 κ.σ. αλεύρι και 1/3 του φλιτζανιού τριμμένη γραβιέρα ή κεφαλογραβιέρα και ρίξ' τα επάνω από μουσακά ή παστίτσιο. Πριν χρησιμοποιήσεις το γιαούρτι για μαγείρεμα, άφησέ το σε θερμοκρασία περιβάλλοντος για να μην κόψει και πρόσθεσέ το στο τέλος για να κάνεις πιο πηχτή μία σούπα ή σάλτσα.

Επιδόρπιο

Επιδόρπιο

Πολτοποίησε στο μπλέντερ φρούτα όπως μπανάνα, μήλο, ακτινίδιο, φράουλα, ροδάκινο, αχλάδι. Μέτρησε τον πολτό τους και πρόσθεσε γιαούρτι σε ίση ποσότητα. Πρόσθεσε λίγο μέλι. Μοίρασε το μείγμα σε ατομικά μπολ και άφησέ τα στην κατάψυξη για λίγες ώρες, μέχρι να σφίξουν.

Σος για φρουτοσαλάτα

Σος για φρουτοσαλάτα

Ανακάτεψε 1 φλιτζάνι γιαούρτι με 2 κ.σ. άχνη ζάχαρη και 3-4 κ.σ. ροδόνερο ή ανθόνερο. Μπορείς, επίσης, να αρωματίσεις το γιαούρτι με μερικές σταγόνες από εσάνς βανίλιας.

Μαρινάδα για κρέας

Μαρινάδα για κρέας

Ανακάτεψε 2 φλιτζάνια γιαούρτι με 1/2 φλιτζάνι ελαιόλαδο, 2 κ.σ. μουστάρδα, 1-2 κ.γ. θυμάρι ή μαντζουράνα ή φρέσκια ρίγανη και λίγο χοντρό αλάτι. Αν θέλεις, πρόσθεσε τριμμένο σκόρδο, τζίντζερ ή άλλα μυρωδικά της αρεσκείας σου. Ταιριάζει πολύ με κοτόπουλο, γαλοπούλα, κουνέλι και αρνάκι.

Σε γλυκιές ζύμες

Σε γλυκιές ζύμες

Σε συνταγές για γλυκιές ζύμες (κέικ, κουλουράκια κ.λπ.) αντικατάστησε το γάλα ή την κρέμα με μείγμα από γιαούρτι και σόδα μαγειρικής. Για κάθε φλιτζάνι γιαουρτιού υπολόγισε 1/2 κ.γ. σόδα μαγειρικής.

Ντρέσινγκ για σαλάτες

Ντρέσινγκ για σαλάτες

Ανακάτεψε 1 φλιτζάνι γιαούρτι με 3 κ.σ. ελαιόλαδο και 2 κ.σ. χυμό λεμονιού. Πρόσθεσε μία σκελίδα σκόρδο τριμμένη ή 1 κ.γ. γλυκιά πάπρικα

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i