Λίστα: Τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά που πρέπει να τρως κάθε μέρα

Τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι πλούσια σε χλωροφύλλη, η οποία προκαλεί αλκαλικοποίηση του αίματος και φυτικές ίνες για υγιές παχύ έντερο υγιές.

03.02.2019

εχεις διαβασει

Τα σκουρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά αποτελούν ολόκληρα «εργοστάσια» διατροφικής αξίας γεμάτα με βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και φυτοθρεπτικά συστατικά.

Είναι πλούσια σε χλωροφύλλη, η οποία προκαλεί αλκαλικοποίηση του αίματος και φυτικές ίνες, οι οποίες κρατούν το παχύ έντερο υγιές. Το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ συστήνει την κατανάλωση μισής κούπας τέτοιων λαχανικών κάθε ημέρα για την πρόληψη διατροφικών ανεπαρκειών και σοβαρών ασθενειών.

Υπάρχουν πολλές ποικιλίες εδώδιμων πράσινων λαχανικών και θα πρέπει να έχεις στο νου ότι είναι πιο θρεπτικά όταν τα καταναλώνεις ωμά ή μαγειρευμένα ελαφρώς στον ατμό.

Μαρούλια

Στα σκούρα πράσινα μαρούλια συγκαταλέγονται το μαρούλι ρομάνα, η ρόκα και το μαρούλι butterhead. Αυτά τα γεμάτα θρεπτικά στοιχεία φύλλα τους είναι τραγανά και ελαφρώς πικρά και οι περισσότεροι άνθρωποι τα χρησιμοποιούν ωμά σε σαλάτες. Επίσης, είναι πλούσια σε βιταμίνες Α,C και Κ. Η τακτική κατανάλωσή τους θα βελτιώσει την όρασή σου, την υγεία των οστών σου και την ελαστικότητα του δέρματός σου, ενώ βοηθάει το αίμα σου να πήζει κανονικά. Συνδύασε αυτά τα φύλλα με ντομάτες, κρεμμύδια, καρότα και αγγούρια για να δημιουργήσεις μία πολύχρωμη, υγιεινή σαλάτα.

Σταυρανθή φυλλώδη λαχανικά

Το λάχανο κέιλ, η ινδική μουστάρδα, οι λαχανίδες, η μάπα και το μπρόκολο ανήκουν στην οικογένεια των σταυρανθών φυλλωδών λαχανικών. Αυτά είναι πλούσια σε θρεπτικά στοιχεία και περιέχουν γλυκοσινολάτες, οι οποίες αναστέλλουν την ανάπτυξη ορισμένων καρκίνων. Το μαγνήσιο και η τρυπτοφάνη είναι επίσης πλούσια σε αυτά τα λαχανικά και ενισχύουν την καλή λειτουργία της καρδιάς και του εγκεφάλου. Μπορείς να τα μαγειρέψεις ξεχωριστά ή να τα συνδυάσεις για να δημιουργήσεις μία γευστική μείξη, να τα προσθέσεις σε σούπες ή να τα κάνεις σοτέ με τα αγαπημένα σου μυρωδικά.

Σπανάκι και σέσκουλο

Αυτά τα λαχανικά αποτελούνται από φύλλα με έντονα χρώματα και ανήκουν στην οικογένεια αυτών που ονομάζονται Αμαρανθοειδή, ενώ είναι παρόμοια σε γεύση και διατροφική αξία. Επίσης, είναι διαθέσιμα όλο το χρόνο και είναι πλούσια και τα δύο σε σίδηρο που μεταφέρει το οξυγόνο στο αίμα. Πρόσθεσέ τα στις σαλάτες σου ή μαγείρεψέ τα στον ατμό σαν συνοδευτικό.

Βρώσιμα πράσινα φύλλα

Η πικραλίδα, το κόκκινο τριφύλλι, το πεντάνευρο, το κάρδαμο και η στελλάρια η μεσαία αποτελούν εδώδιμα πράσινα φύλλα. Πωλούνται σε κάποια σούπερ μάρκετ αλλά μπορεί να τα βρεις να μεγαλώνουν ελεύθερα και στον κήπο σου. Αρκετοί τα καταστρέφουν με ζιζανιοκτόνα γιατί δεν γνωρίζουν ότι είναι πολύ γευστικά και θρεπτικά. Η πικραλίδα και το πεντάνευρο προωθούν την υγεία του συκωτιού και το κάρδαμο κρατά τα κύτταρα του δέρματος υγιή. Το κόκκινο τριφύλλι ρυθμίζει τις ορμόνες και η στελλάρια έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Πρόσθεσε αυτά τα πράσινα στις σαλάτες ή στις σούπες σου σήμερα κιόλας.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece