Τι οφέλη έχουν τα κυδώνια και πώς θα τα φας; Η εποχή τους μόλις ξεκίνησε

Έχουν πολλές ιδιότητες και πρέπει να τα βάλεις στην καθημερινή σου διατροφή

01.10.2018

εχεις διαβασει

κυδώνι

Το κυδώνι είναι ένα ακόμα από τα φρούτα που μπορείς να βρεις το φθινόπωρο και να βάλεις στη διατροφή σου, αφού έχει πολλά θρεπτικά οφέλη.

Πώς θα φας τα κυδώνια

Είναι από τους πιο σκληρούς καρπούς και -εκτός από ελάχιστες ποικιλίες που τρώγονται και ωμά- ο τρόπος για να τα καταναλώσεις είναι είτε σε γλυκό και στην κατσαρόλα και ψητό στο φούρνο (ποιος δεν έχει φάει γλυκό κυδώνι;) είτε σε φαγητό με κρέας (το χοιρινό με κυδώνια είναι η πιο γνωστή εκδοχή) ώστε να βράσει και να μαλακώσει.

Παρακάτω θα βρεις αναλυτικά τις ιδιότητές του.

Δες επίσης: Λιναρόσποροι, ηλιόσποροι, chia και άλλοι σπόροι που πρέπει να τρως – Να τι σου προσφέρει καθένας!

Δες τα θρεπτικά οφέλη που έχουν τα κυδώνια: 

1. Βοηθούν στον έλεγχο της χοληστερίνης

Λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε πηκτίνη (που βοηθά στον έλεγχο της χοληστερίνης στο αίμα), τα κυδώνια είναι μια πολύ καλή επιλογή για όσους θέλουν να χαμηλώσουν τα επίπεδα της χοληστερίνης.

2. Βοηθούν στον διαβήτη τύπου 2

Λόγω του ίδιου στοιχείου, είναι σημαντικά για όσους πάσχουν από διαβήτη τύπου 2, καθώς επιβραδύνουν την απορρόφηση των σακχάρων.

3. Συμβάλλουν στην απώλεια βάρους! 

Η πηκτίνη επίσης βοηθά και στην απώλεια βάρους. Όμως, τα κυδώνια είναι επίσης φτωχά σε θερμίδες, περιέχουν ελάχιστο αλάτι και λιπαρά και είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, επομένως είναι και μια από τις πιο υγιεινές επιλογές για σωστή διατροφή.

4. Σε βοηθούν να έχεις καλό ανοσοποιητικό σύστημα

Τα κυδώνια ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού σου απέναντι στις ασθένειες, αφού είναι πλούσια σε βιταμίνη C. Ένα μόλις φρούτο σού καλύπτει το 1/3 της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης της βιταμίνης.

5. Έχουν αντιγηραντικές ιδιότητες

Tα φρούτα αυτά είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, οπότε έχουν πολλές αντιγηραντικές ιδιότητες.

Δες επίσης: 5 λόγοι να φας κολοκύθα ΤΩΡΑ (ναι, ξεκινάει η εποχή της!)

6. Συμβάλλουν στην υγεία των οστών

Ο χαλκός που περιέχουν μειώνει τις βλάβες στους ιστούς και συμβάλλει στη καλύτερη υγεία των οστών και των νεύρων.

7. Ενισχύουν τη μνήμη και την εγκεφαλική λειτουργία

Η θεαμίνη και η ριβοφλαβίνη που περιέχουν, είναι δύο πολύ σημαντικές ουσίες που ενισχύουν την μνήμη και την εγκεφαλική λειτουργία.

8. Είναι αντιβακτηριακά

Η κατανάλωση κυδωνιού μπορεί επίσης να συμβάλλει στην αντιμετώπιση και την πρόληψη της γρίπης, και ένας ακόμα λόγος είναι ότι έχουν αντιβακτηριακές ιδιότητες.

9. Βοηθούν την καλύτερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος

Το κυδώνι μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των προβλημάτων του εντέρου και την καλύτερη και πιο ομαλή λειτουργία του, αλλά και τη διαδικασία της πέψης, λόγω της υψηλής περιεκτικότητας του καρπού του σε φυτικές ίνες.

10. Αποτρέπουν την κατακράτηση υγρών

Η μειωμένη περιεκτικότητα σε αλάτι αλλά και παρουσία του καλίου, αποτρέπει την κατακράτηση υγρών αλλά και προστατεύουν από καρδιαγγειακές παθήσεις.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece