Λαμπερή και νεανική επιδερμίδα: Το πρόγραμμα και οι τροφές της αντιγήρανσης

Μην ξοδεύεις μια περιουσία σε αντιγηραντικές κρέμες. Το μυστικό για λαμπερή και νεανική επιδερμίδα βρίσκεται στην τροφή σου.

23.06.2020

εχεις διαβασει

Λαμπερή και νεανική επιδερμίδα

Από τη δρα Μαρία Αθ. Ψωμά, ιατρό-βιοπαθολόγο, διδάκτορα Πανεπιστημίου Αθηνών,
Ιατρική & Χειρουργική της Παχυσαρκίας (Paris VI), Board Certified στην Ιατρική της Αντιγήρανσης (psoma.gr).

Οι περισσότερες γυναίκες στρέφονται προς την αισθητική χειρουργική για να αναστρέψουν το αποτέλεσμα του χρόνου. Ωστόσο, αυτό είναι μια εξωτερική παρέμβαση, η ριζική αλλαγή συνδέεται με την τροφή που μπαίνει στο σώμα σου. Γι’ αυτό και η μόνη μόνιμη λύση είναι η σωστή και ισορροπημένη διατροφή.

Πότε πρέπει να ξεκινήσω διατροφή αντιγήρανσης;

Το σώμα φτάνει στην πλήρη ολοκλήρωσή του περίπου στην ηλικία των 25. Μετά από αυτή την ηλικία αρχίζει η διαδικασία της γήρανσης και το ποσοστό ανανέωσης των κυττάρων επιβραδύνεται. Αυτό δε σημαίνει ότι, αν είσαι πάνω από 25, είναι αργά για αλλαγή. Ανακάλυψε εδώ τις βασικές τροφές αντιγήρανσης και βάλ’ τες στη διατροφή σου.

Ποια είναι τα καλύτερα αντιγηραντικά συστατικά;

Λαμπερή και νεανική επιδερμίδα: Το πρόγραμμα και οι τροφές της αντιγήρανσης:

Μούρα

Περιέχουν περισσότερα αντιοξειδωτικά από οποιοδήποτε άλλο φρούτο. Αυτοί οι μικροί θησαυροί προστατεύουν το δέρμα από τις ελεύθερες ρίζες που του προκαλούν ζημιά, ενώ περιέχουν βιταμίνη C, η οποία «προφυλάσσει» από τις ρυτίδες.

Ανανάς

Είναι γνωστός κυρίως για το αδυνάτισμα και ως «λιποδιαλύτης». Η βρομελαΐνη, ένα ένζυμο που περιέχει, μειώνει τις φλεγμονές, βοηθά στην πέψη των πρωτεϊνών και καταπολεμά τα οιδήματα. Επίσης, παρέχει αμινοξέα που καθορίζουν το σχηματισμό κολλαγόνου στο δέρμα, το οποίο παίζει ρόλο στην αντοχή και την ελαστικότητα του δέρματος. Προτίμησέ τον ωμό και όχι κονσέρβα.

Ρόδι

Οι σπόροι του ροδιού, εκτός από το ότι είναι superfood, προσθέτουν επίσης μια ωραία γλυκύτητα στις σαλάτες. Περιέχουν βιταμίνες A, C και E, αλλά και διάφορα στοιχεία, όπως ο σίδηρος, το μαγνήσιο, ο φώσφορος, ο ψευδάργυρος και το κάλιο, που καταπολεμούν τη βλάβη των κυττάρων από τις ελεύθερες ρίζες και αυξάνουν την ικανότητα του σώματος να διατηρεί το κολλαγόνο.

Καρότο

Αντικαρκινικό και σύμμαχος για ένα καλό και υγιές δέρμα! Έρευνα έδειξε ότι το καρότο, που είναι πλούσιο σε βιταμίνη Α, βοηθά στην αποκατάσταση και την αναγέννηση του κατεστραμμένου κολλαγόνου, που είναι απαραίτητο για την ελαστικότητα και την αναγέννηση των κυττάρων του δέρματος. Επίσης, έχει εντυπωσιακές ιδιότητες στην καταπολέμηση του καρκίνου.

Γλυκοπατάτα

Περιέχει κι αυτή άφθονη βιταμίνη Α. Βοηθά στην καταπολέμηση των λεπτών γραμμών και των ρυτίδων αναζωογονώντας το κατεστραμμένο κολλαγόνο και τέλος ενισχύει κι εκείνη την καταπολέμηση διαφόρων μορφών καρκίνου. Η γλυκοπατάτα αποτελεί μια ιδιαίτερα θρεπτική τροφή αρκετά εύγευστη. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, βιταμίνες C, Β6 και D, που είναι ζωτικής σημασίας για το ανοσοποιητικό σύστημα. Επιπλέον, είναι πλούσια πηγή μαγνησίου, το οποίο μας χαλαρώνει και καταπολεμά το στρες. Είναι καλή πηγή καλίου, ένας από τους πιο σημαντικούς ηλεκτρολύτες που βοηθούν στη ρύθμιση των καρδιακών παλμών και των νευρικών σημάτων.

Μαύρη σοκολάτα

Ναι, είναι αντιγηραντική! Aποτελεί πηγή φυτικών ινών, καλίου, βιταμινών Α και Β12, μαγγανίου, ψευδαργύρου, σεληνίου, μαγνησίου και σιδήρου. Μάλιστα, όσο πιο σκούρα είναι η σοκολάτα τόσο πιο υψηλή είναι σε μονάδες ORAC (κλίμακα σύγκρισης περιεκτικότητας σε αντιοξειδωτικά των τροφών). Τα αντιοξειδωτικά από το κακάο στη σοκολάτα μάς θωρακίζουν έναντι των ελεύθερων ριζών και προστατεύουν από την υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου. Τέλος, η κατανάλωση σοκολάτας φαίνεται να αυξάνει την αιματική ροή στο δέρμα και το κάνει να φαίνεται νεότερο αυξάνοντας την ελαστικότητά του.

Κόκκινη πιπεριά 

Μπορείς να πάρεις το 380% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σε βιταμίνη C μόνο με την κατανάλωση μιας κόκκινης πιπεριάς! Η βιταμίνη C βοηθά τη διαδικασία επούλωσης του τραυματισμένου ιστού, ενώ η κόκκινη πιπεριά περιέχει επίσης λυκοπένιο, φυτικές ίνες και βιταμίνη Β6.

Αβοκάντο

Είναι πλούσιο σε λιπαρά οξέα, που βοηθούν στην καταπολέμηση των φλεγμονών, διατηρώντας έτσι το ανοσοποιητικό μας σύστημα υγιές. Τα Ω3 που περιέχει βοηθούν στον κορεσμό και στην υγεία του δέρματος.

Ελαιόλαδο

Χάρη στα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που περιέχει, είναι ένα από τα βασικότερα τρόφιμα για καλή υγεία και αντιγήρανση. Επιπλέον, εμποδίζει τη συσσώρευση λίπους στο συκώτι και βοηθά στην ανάπτυξη των οστών. Περιέχει βιταμίνες Α και Ε, που δρουν αντιοξειδωτικά. Τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα μειώνουν τη χοληστερίνη και ρίχνουν την LDL αυξάνοντας συγχρόνως την HDL.

Σκούρα φρούτα και λαχανικά 

Η αρχή της αντιγήρανσης βρίσκεται στα αντιοξειδωτικά, στα οποία περιλαμβάνονται βιταμίνες, όπως η βιταμίνη C, καθώς και βιοφλαβονοειδή, τα οποία καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες. Οι ελεύθερες ρίζες επιδρούν στο DNA μας και επηρεάζουν τα περισσότερα από τα κύτταρα στο σώμα μας αλλοιώνοντάς τα. Ζωτικής σημασίας είναι, λοιπόν, η καθημερινή κατανάλωσή τους. Τα φρούτα και τα λαχανικά που έχουν σκούρο χρώμα συνήθως περιέχουν περισσότερα φλαβονοειδή. Καλές πηγές φλαβονοειδών είναι το βατόμουρο, το μαύρο και η κόκκινη πιπεριά.

· Ιnfo: Τα υψηλά ποσοστά φυτικών ινών σε συνδυασμό με το χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη δημιουργούν το αίσθημα του κορεσμού, ενώ κρατούν τα επίπεδα του σακχάρου του αίματος σταθερά και με αυτό τον τρόπο αποφεύγουμε τα τσιμπολογήματα.

· Ιnfo:  Η υπερπαραγωγή ελευθέρων ριζώβν είναι από τις βασικές αιτίες πρόωρης γήρανσης, τόσο σε επίπεδο παθήσεων αλλά και όσον αφορά την καταστροφή του κολλαγόνου και την πρόωρη γήρανση δέρματος. Η αντογήρανση συνδέεται άμεσα με την καλή υγεία, γι’ αυτό και πολλές από τις τροφές για «ομορφιά» προστατεύουν και τις βασικές λειτουργίες και όργανα του σώματος.

Αντιγήρανση και υγεία 

Το μήλο είναι γεμάτο φυτοχημικά, όπως η κουερσετίνη, η πηκτίνη, οι φυτικές ίνες και
η βιταμίνη C, τα οποία θωρακίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Εκτός από το ότι συμβάλλει στην αντιγήρανση, είναι το φρούτο της καλής υγείας.

· Tip: Προτίμησε το βιολογικό για να αποφύγεις τυχόν παρασιτοκτόνα στη φλούδα.

Αντιγήρανση τώρα: Αυτά είναι τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής

Αντιρυτιδικές κρέμες προσώπου: Πότε και πώς πρέπει να ξεκινήσει να σε απασχολεί η αντιγήρανση;

[related id="501281"]

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece