Τα μυρωδικά που χρειάζεται η δίαιτά σου

Προσθέτουν υπέροχες μυρωδιές και εμπλουτίζουν τις καθημερινές μας γεύσεις. Παράλληλα, όπως θα μάθεις από τον παρακάτω οδηγό που ετοίμασε η Βιβή Αλαμάνου, διατροφολόγος και σύμβουλος Διατροφής, πως τα μυρωδικά μπορούν να συμβάλλουν στην υγεία και ευεξία σου.

13.10.2013

Γράφει: Shape.gr

εχεις διαβασει

Τα μυρωδικά που χρειάζεται η δίαιτά σου

Σέλερι:
Ένα μυρωδικό με άρωμα γλυκό και καυτερό, είναι πλούσιο σε μέταλλα και άλατα και φημίζεται για τις άριστες τονωτικές για το νευρικό σύστημα ιδιότητές του. Συνιστάται σε περιπτώσεις σωματικής εξάντλησης ή ανάρρωσης.

Άνηθος:
Με μακροχρόνια ιστορία όχι μόνο στην κουζίνα αλλά και στη θεραπευτική, θεωρείται ότι διευκολύνει την πέψη των τροφών. Για να διατηρήσεις τόσο το άρωμα όσο και τις ιδιότητές του, να το προσθέτεις προς το τέλος του μαγειρέματος καθώς το βράσιμο καταστρέφει και τα δύο. Επίσης, λόγω της έντονης, ελαφρώς αλμυρής του γεύσης, μπορεί να αντικαταστήσει το αλάτι στο φαγητό.

Βασιλικός:
Η μυρωδιά και η γεύση του είναι γνωστές σε όλους. Όχι όμως και οι ιδιότητές του: δρα κατά του πονοκεφάλου και των ημικρανιών, της ζαλάδας, τονώνει τη μνήμη, βοηθά στην αυτοσυγκέντρωση και θεωρείται καλό τονωτικό των νεύρων, ιδιαίτερα μετά από μια αγχώδη ημέρα (γι΄ αυτό χρησιμοποιείται και ως χαλαρωτικό έκχυμα για το μπάνιο).

Κόλιαντρο:
Λιγότερο γνωστό από τα υπόλοιπα μυρωδικά, συνοδεύει τέλεια κρέατα και μανιτάρια. Όσον αφορά τις θεραπευτικές του δράσεις, ανακουφίζει από μυϊκούς πόνους. Ως λάδι μπάνιου είναι αναζωογονητικό και διεγερτικό.

Μαϊντανός:
Αναφέρεται συχνά ως «φυτό της υγείας». Λόγω της πλούσιας σύστασής του –ίνες, καροτενοειδή, σίδηρος, βιταμίνη C-, καταπολεμά την υπέρταση, προλαμβάνει τον καρκίνο, είναι χωνευτικό και δρα κατά του σχηματισμού πετρών στα νεφρά. Ο χυμός του είναι αντιπυρετικός και αποτελεσματικός κατά του άσθματος και άλλων πνευμονικών παθήσεων. Είναι όμως και ένα φτηνό και πολύ αποτελεσματικό «καλλυντικό»: ο ατμός του βρασμένου μαϊντανού βοηθά στον καθαρισμό του προσώπου, ειδικότερα στο ξηρό και ευαίσθητο δέρμα, ενώ δίνει λάμψη και ζωντάνια στα ξηρά ταλαιπωρημένα μαλλιά.

Ρίγανη:
Από τα δημοφιλέστερα μπαχαρικά της Μεσογειακής κουζίνας, που ταιριάζει με τις περισσότερες παραδοσιακές μας γεύσεις, σε μορφή αφεψήματος βοηθά στις χρόνιες βρογχίτιδες και διευκολύνει την πέψη. Θεωρείται ευεργετική για το κυκλοφορικό, την πνευματική διαύγεια, ανακουφίζει από μυϊκούς πόνους, βοηθά στην αύξηση της φυσικής αντοχής και ενέργειας, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της κυτταρίτιδας και έχει μία μόνο «παρενέργεια» – προκαλεί αυξημένη εφίδρωση. Το λάδι της ρίγανης, το ριγανόλαδο, χρησιμοποιείται ως κατευναστικό στον πονόδοντο.

Σέλινο:
Πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, C και Ε, φολικό οξύ, ασβέστιο και μαγνήσιο, είναι τονωτικό, διεγερτικό, αντιπυρετικό. Καθώς περιέχει μια ορμόνη με ιδιότητες ανάλογες της ινσουλίνης, ενδείκνυται στους διαβητικούς και σε όσους πάσχουν από νευροπάθειες και ρευματισμούς. Ιδιαίτερα αποτελεσματικά κρίνονται και τα καταπλάσματα με κοπανισμένα φύλλα σέλινου που κάνουν καλό σε πληγές και μώλωπες. Όπως όλα τα μυρωδικά, πρέπει να πλένεται πολύ καλά, επειδή δέχεται μεγάλες ποσότητες φυτοφαρμάκων.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece