Ποια είναι η σωστή μερίδα στα ζυμαρικά και το ρύζι;

Για να χάσεις βάρος θα πρέπει να καίς περισσότερες θερμίδες απ’ όσες παίρνεις. Άρα, είναι αναγκαίο να προσέχεις την ποσότητα του φαγητού σου.

16.12.2016

Γράφει: Κατερίνα Παπανικολάου

εχεις διαβασει

Ποια είναι η σωστή μερίδα στα ζυμαρικά και το ρύζι;

Συνεργάστηκε η Αναστασία Δ. Κόκκαλη, κλινικός διαιτολόγος- διατροφολόγος, B.Sc (Hons), S.R.D., µέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων.

Ο έλεγχος της μερίδας σου δεν σημαίνει ότι θα τρώς όλα τα γεύματά σου σε πολύ μικρές ποσότητες. Είναι λογικό να μην θέλεις να νιώθεις ότι είσαι σε δίαιτα, πρέπει όμως με κάποιο τρόπο να μειώσεις τις θερμίδες που λαμβάνεις ημερησίως και εμείς σου δίνουμε δύο έξυπνα τρικ για τροφές όπως το ρύζι και τα ζυμαρικά!

Λευκό ρύζι

Κλασικό µέγεθος: 2 φλιτζάνια, µαγειρεµένο
Καλύτερο µέγεθος: 1/2 φλιτζάνι, µαγειρεµένο
Διαφορα σε θερµιδες: 308

Λευκό ρύζι

Αν παραγγείλεις από κινέζικο, το ρύζι ατµού που θα σου φέρουν θα περιέχει 400 µε 500 (κυρίως) άδειες θερµίδες. Αυτό µπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο να εµφανίσεις διαβήτη τύπου ΙΙ. Σύµφωνα µε ερευνητές από τη Σχολή Δηµόσιας Υγείας του Χάρβαρντ, άνθρωποι που κατανάλωναν πέντε ή περισσότερες µερίδες λευκό ρύζι την εβδοµάδα είχαν 17% µεγαλύτερη πιθανότητα να εµφανίσουν διαβήτη συγκριτικά µ’ εκείνους που δεν έτρωγαν ρύζι.

Πως θα τη µειώσεις
Αντικατάστησέ το µε καστανό ρύζι, που περιέχει έξι φορές περισσότερες φυτικές ίνες συγκριτικά µε την επεξεργασµένη του εκδοχή. Και χρησιµοποίησε ένα φλιτζάνι ώστε να έχεις ακριβή αίσθηση του πόσο τρως πραγµατικά.

 

Ζυµαρικά

Κλασικό µέγεθος: 3 φλιτζάνια, µαγειρεµένα
Καλύτερο µέγεθος: 1 φλιτζάνι, µαγειρεµένο
Διαφορα σε θερµιδες: 440

Βρασμένα ζυμαρικά
Αν υπάρχει ένα πιάτο που σερβίρεται σε τεράστια ποσότητα, αυτό είναι τα ζυµαρικά. Ερευνητές από την αµερικανική ΜΚΟ Center for Science in the Public Interest βρήκαν πως σε πολλά εστιατόρια η µερίδα ζυµαρικών αποτελούνταν από 3 έως 3½ φλιτζ. ζυµαρικών, ή 840 µε 1.040 θερµίδες µαζί µε τη σάλτσα.

Πως θα τη µειώσεις
Σε πολλά εστιατόρια σερβίρουν µισές (ή παιδικές) µερίδες. Δε βλέπεις αυτή τη δυνατότητα; «Ζήτησε να σου σερβίρουν τη µισή µερίδα και να σου δώσουν την υπόλοιπη σε πακέτο για το σπίτι ή µοιράσου τη µε τη φίλη σου» προτείνει η ειδικός. «Επίσης, ζήτα επιπλέον µανιτάρια στην κόκκινη σάλτσα. Αυτές οι προσαρµογές είναι συνηθισµένες πλέον και οι περισσότεροι τις ικανοποιούν εύκολα».

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece